Hermot menee työttömiin
Työkseni järjestän aktivointitoimenpiteitä työttömille. Olen hyvä työssäni, työni merkitsee minulle paljon. Mutta ne työttömät! Heille ne toimenpiteet eivät kelpaa, väkisin yrittävät keplotella itseään pois toimenpiteistä, eivät niin kertakaikkiaan toimenpiteisiin suostu. Herran tähden sentään, työttömien hyväksihän niitä toimenpiteitä järjestetään! Ne toimenpiteet on työttömien omaksi parhaaksi!
Mutta ei, silti työttömät eivät suostu, eivät niin millään. Aivan karmeita vastaanhankaajia, tosi vaikeita ihmisiä, eihän niiden kanssa tule ollenkaan toimeen. Ei mikään ihme että he ovat työttömiä, eihän kukaan työnantaja tahdo noin hankalia paksukalloisia uppiniskaisia ihmisiä palkata.
Kommentit (81)
Eiiks työttömät tuo yhtäään huumerahaa suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Miltä paikkakunnalta haluat?
No vaikka Tampere.
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/?locations=Tampere&announced=1&leasin…
6000€/kk-uhriblogipaikkoja ei tosin ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat aina helppo ja halpa nokkimisen kohde =)
Eivät olisi minkään kohteena, ellei heidän käsi olisi muiden taskussa. Käsi pois, eivät joudu kohteeksi enää.
Harmi ettet oppinut mitään yhteiskuntaopin tunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka Tampere.
Ei kun linkkiä siihen työpaikkaan mikä takaa pidemmän työnjakson ja on sitä ns. "paskaduunia", eli ei mitään insinöörijuttuja vaan sitä mitä normaali amiksen- tai lukion käynyt voi tehdä. Huomaa että et käynyt tuota listaa läpi koska kaikki yli 12-kuukautta kestävät paikat ovat korkeakoulukoulutusta vaativia, ja taas esim. raksamiesten duunit eivät lupaa mitään vakipaikkoja vaan parin kolmen kuukauden pestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat aina helppo ja halpa nokkimisen kohde =)
Eivät olisi minkään kohteena, ellei heidän käsi olisi muiden taskussa. Käsi pois, eivät joudu kohteeksi enää.
Harmi ettet oppinut mitään yhteiskuntaopin tunneilla.
Tarkoitat kai ettei kasvatustieteellinen onnistunut aivopesemään minua?
Vierailija kirjoitti:
Kohta alkaaa varmaan pimeän flindan myynti kun suomalaiset ovat niiin huoossa kunnossa.
Ap, oletko mahdollisesti milleniaali?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta alkaaa varmaan pimeän flindan myynti kun suomalaiset ovat niiin huoossa kunnossa.
kiiinalaista piraaattituotetta ostetaan kiimasssa kun verotus on niin korkea ja kohta kiiinalaiset lisäävät volyymiaaan tekoälylllään.
2500 e valtion kuukausrahaa kirjoitti:
2 + 2 perheen isä tässä heipähei.
Toinen lapsi tosiaan vasta 3kk joten rouva oli kotona, itse olin raksalla raatamassa.
Toisen lapsen tulon jälkeen havahduttiin siihen että kela goldin ( kummatkin kotona täys tuilla ) ja 40 tuntisen raksaraatamisen erotus rahallisesti oli n. 150-200 euroa, tähän sitten auton kulut työmaalle + eväät eli +/- 0.Arvaa meninkö seuraava päivänä enää raksalle...
Juuri teidän kaltaistenne laiskojen, sikiävien p*skakasojen takia kaikkia työttömiä inhotaan.
Vierailija kirjoitti:
2500 e valtion kuukausrahaa kirjoitti:
2 + 2 perheen isä tässä heipähei.
Toinen lapsi tosiaan vasta 3kk joten rouva oli kotona, itse olin raksalla raatamassa.
Toisen lapsen tulon jälkeen havahduttiin siihen että kela goldin ( kummatkin kotona täys tuilla ) ja 40 tuntisen raksaraatamisen erotus rahallisesti oli n. 150-200 euroa, tähän sitten auton kulut työmaalle + eväät eli +/- 0.Arvaa meninkö seuraava päivänä enää raksalle...
Juuri teidän kaltaistenne laiskojen, sikiävien p*skakasojen takia kaikkia työttömiä inhotaan.
Tai koko systeemissä jotain pahasti vialla ?
Olen ollut hetkittäin työtön, koulutukseltani olen aineenopettaja (FM). Sijaisuuksia ja määräaikaisia tehtäviä kyllä on, mutta välissä voi olla jokunen kuukausi työttömyyttä.
TE-toimisto tarjoaa minulle koulutuksia/kursseja, jotka liittyvät hitsaamiseen, bussin ajamiseen ja asfalttitöihin. Onko ihme, jos en ilolla mene kurssittamaan itseäni näihin töihin, joissa olisin kurssin jälkeenkin vain tiellä.
Ironista kyllä, tämän ketjun kommentit ovat linjassa ap:n kuvauksen kanssa. Eli ap taitaa kyllä osua varsin oikeaan.
N. Tähti kirjoitti:
Olen ollut hetkittäin työtön, koulutukseltani olen aineenopettaja (FM). Sijaisuuksia ja määräaikaisia tehtäviä kyllä on, mutta välissä voi olla jokunen kuukausi työttömyyttä.
TE-toimisto tarjoaa minulle koulutuksia/kursseja, jotka liittyvät hitsaamiseen, bussin ajamiseen ja asfalttitöihin. Onko ihme, jos en ilolla mene kurssittamaan itseäni näihin töihin, joissa olisin kurssin jälkeenkin vain tiellä.
Haha, mua vois kiinnostaa asfalttityöt, tosin en ole työtön. 😀 Pääsisiköhän siro naispuolinen toimisto-olmi niihin hommiin?
Ei haittaa jos hermot menevät työttömiin. Heidänkin kehoissaan täytyy olla hermotus, ellei vielä siis ollut
Vierailija kirjoitti:
N. Tähti kirjoitti:
Haha, mua vois kiinnostaa asfalttityöt, tosin en ole työtön. 😀 Pääsisiköhän siro naispuolinen toimisto-olmi niihin hommiin?
Hitsaaminenkin kiinnostaisi! Itse janoaisin kyllä noita oppeja. Ottavatko ne tumpeloita ja hinteliä nörttinaisia noille kursseille?
Siis oikeasti kuulostaa tosi kiinnostavalta. Onko niin, että työttömänä voi saada jonkun duunarikurssin ja pääsee sitten niihin hommiin harjoittelemaan? Onko raksahommia?
N. Tähti kirjoitti:
Tarjoaako TE-toimisto jonkun harjoittelupaikan noiden jälkeen ja saako siitä tutkintotodostuksen? Pääseekö heti kurssin jälkeen esim. hitsaamaan laivoja tms.?
Pääseekö niille TE-toimiston kursseille, jos on töissä? Jos siis haluaisi oppia uusia taitoja muuten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka Tampere.
Ei kun linkkiä siihen työpaikkaan mikä takaa pidemmän työnjakson ja on sitä ns. "paskaduunia", eli ei mitään insinöörijuttuja vaan sitä mitä normaali amiksen- tai lukion käynyt voi tehdä. Huomaa että et käynyt tuota listaa läpi koska kaikki yli 12-kuukautta kestävät paikat ovat korkeakoulukoulutusta vaativia, ja taas esim. raksamiesten duunit eivät lupaa mitään vakipaikkoja vaan parin kolmen kuukauden pestiä.
eikö raksapuoli pyöri täyttä häkää tällä hetkellä ja silloin siellä on apumiehen paikkoja ammattitaidottomille
No kappas, siltä pashalta välttyy kun menee töihin.