Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kyllästynyt epäkohteliaisiin ihmisiin!

Vierailija
30.05.2013 |

Tuntuu ettei jaksa esim. viikonloppuisin lähteä minnekkään kun joka paikassa on vaan niin töykeetä porukkaa ilman minkäänlaisia käytöstapoja. Joko sitä itse joutuu haukuttavaksi tai tönittäväksi vain siksi että on väärässä paikassa väärään aikaan tai naama ei vaan miellytä tai sitten sitä joutuu todistamaan kun joku ulkopuolinen joutuu uhriksi..

Yksikin päivä bussissa oli nuori poikaporukka joka uhkaili hakata yksin istuvan pojan ihan vain siksi että heitä ei miellyttänyt tämän naama.. samana iltana kuulin kuinka joku mies haukkui tuntemattoman naisen ulkonäköä paikallisessa baarissa ilman minkäänlaista provosointia ja tämän jälkeen vielä uhkaili hakata naisen porukasta toisen miehen ilman mitään syytä..

Eikö ihmisiä enää kiinnosta käyttäytyä hyvin ja olla kohteliaita :/ olen itsekin vasta nuori reilu parikymppinen ja olen kauhuissani mihin tämä maailman on ihan oikeasti menossa... Ei kiinnosta enää minnekkään lähteä kun pelkää että kohta sitä saa turpaan tai haukutaan maanrakoon ihan vain siksi että on olemassa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistin minäkin tämmoisen:
olin buffet jonossa (joo oma syytä kun moiseen menin mut se on sivuseikka), ihmiset ei osaa jonottaa lainkaan! pusketaan päälle, tonitään (ihan niinkuin se ruoka sieltä loppuisi..), naristaa 'voi että kun on jonoa'. Edessäni oli vanha nainen/muori, joten en kovin lähellä halunnut mennä ettei olisi vahingossa tonäissyt häntä, ja takana oleva vaan puskee päälle!

ja sit ollaan jotenkin niin pirun ylimielisiä, MINä olen tästä maksanut, ja kyllä MINA saan tehdä mitä huvittaa. MIKSI IHMISET EIVAT AJATTELE MUITA IHMISIA.. grrr!!!

YKsi nainen kiilasi viinijonon ohi, johon sanoin kohteliaasti: anteeksi mutta jono on tuolla. Nainen vain tuijotti ja otti juomansa, ei edes ' anteeksi en huomannut' (en minä sitä naista olisi sinne jonon hännelle laittanut mutta ei pienintäkään elettä todetakseen, että 'anteeksi olin vähän ajattelematon'.

Vierailija
2/15 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikultuuri on rikkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Suomesta pois niin muuttuu asia totaalisesti. Niin minäkin tein ja kukaan ei uhkaile ja vittuile aivan ex-tempore ja syyttä täällä Keski-Euroopassa.

Vierailija
4/15 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Ja sitten on vielä tämä umpimielisyys, vastakkainasettelu, puhumattomuus, vastaamattomuus jne. olen myös totaalisen kyllästynyt.

Vierailija
5/15 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa todistanut ja kun luin tänään lehtiotsikot, teki mieli huutaa ääneen pelkästä turhautumisesta!

Vierailija
6/15 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole monikulttuurisuudesta kiinni.

Olen ollut töissä puhelinvaihteessa ja hoitanut kuusinumeroisen määrän puheluita. Päivittäin myös useita ulkomaalaisia soittajia. Tasan yksi ulkomaalainen soittaja oli töykeä koko urani aikana, kun taas suomenkielisillä se oli ihan päivittäistä. Myös kouluttettujen ja elämässään menestyneiden ihmisten parissa.

Toki oli paljon oikein ystävällisiäkin suomenkielisiä ihmisiä tietysti.

Vierailija
7/15 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitää ansaita se, että sinua kohdellaan kohteliaasti.  Muualla sellainen kuuluu normaaliin käytöstapohin, kuten tervehtiminen, hymyily, lasten huomioiminen, raskaana oleville ja vanhoille ihmisille istuinpaikan luovuttaminen ruuhkabussissa jne.

Suomessa naapureita ei tervehditä rapussa kohdattaessa (poikkeuksiakin onneksi toki on), lapsia ei tervehditä vain aikuiset huomioidaan jne.

Lähtökohta on se, että muihin pidetään etäisyyttä, ei tutustuta, ei rupatella niitä näitä matkatovereiden kesken esim. pitkänmatkan junassa. Muihin ihmisiin suhtaudutaan varauksella ja kyräillen. Faktat halutaan esim. pihapiirin naapureista, pihapiirin mammoista tietää (koulutus, ammatti, varallisuustaso (lue millainen asunto, auto, onko mökkiä jne), mutta muutoin ei sitten halutakkaan tutustua, varsinkin jos tulo-ero omaan itseen on ilmeinen ylöspäin, tai koulutustaso parempi jne.

Vuokrayhtiössä esim. jos joku kertoo pihalla, että alkavat rakentaa omakotitaloa ostamalleen tontille, niin kukaan ei kysy mitään tai tekevät ne pakolliset kysymykset ja juttu tyrehtyy siihen. Huvittuneena vain seurannut sivusta tätä ilmiötä.

Sama juttu, Suomessa rikkaus on synti ja sellainen eristetään seurasta, tai sitten ihaillaan kritiikittömästi kaikkea mitä rikas tekee. Suomalainen ei osaa suhtautua neutraalisti ns. menestyjiin. Näkeehän sen siinä, että bloggaajia joilla menee ns. hyvin, vihataan ja halveksutaan oikein urakalla. Kaikin tavoin yritetään mitätöidä ja haukkua. Ja kaiken takana on kateus... Tätä mieltä itse olen.

Vierailija
8/15 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tähänkin aloitukseen sotketaan maahanmuutto? Eikö teillä saatana ole muuta mielessä?

Vierailija
9/15 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, oletko lukenut päivän uutisia? Helsingissä suomalaiset saivat kyytiä...

Vierailija
10/15 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelämpänä Euroopassa joku tönäisee sinua metrossa: Ihminen huikkaa anteeksi, koskettaa ehkä kevyesti käsivarttasi ja antaa kauniin hymyn siihen päälle.

Suomessa joku tönäisee sinua metrossa: Hyvinkin todennäköisesti kuulet sanat katso mihin kävelet, vittu. Tai todennäköisemmin saat osaksesi pelkän ruman mulkaisun, jossa ei ole mitään ystävällistä.

Tämä on mielestäni aika karsea maa, monin tavoin kylmä.

Vierailija
11/15 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ne oo vaan ne ulkomaalaiset jotka täällä epäkohteliaita on.. Tämän bussitapahtuman nuorisojoukko oli kyllä ulkomaalaistaustaisia mutta baarissa oli ihan perus suomalainen joka suomalaisia haukkui ja uhkaili.. Se on hirveän ahdistava tunne kun tuntuu ettei voi ympärilleen katsella ja ihmisiä muuten vain katsoa kun heti on joku naamassa kiinni vänkäämässä että onko vittu joku ongelma..

Olen myös tämän epäkohteliaan käyttäytymisen huomannut porukassa jonka tunnen/tiedän.. ei kunnioiteta toisten asuntoja tai omaisuutta, jos jotain rikotaan ja korvausta pyydetään niin rahoja ei kuulu.. "ystävät" peruuttavat pitkään suunniteltuja reissuja ilman mitään hyvää syytä.. Viimeksi syynä oli aikuisen ihmisen päiväunet.. Eli  ei vaan yksinkertaisesti oteta nykyään huomioon toisten ihmisten tunteita tai mitään muutakaan. Mennään sillä meiningillä että oma napa on se tärkein ja paskat muista ihmisistä. -ap

Vierailija
12/15 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä vai pidä tätä maatamme noin pahana. Ainakin tähän mennessä lähes aina olen saanut ystävällistä kohtelua, kun olen itsekin ollut ystävällinen. Jos niitä huonoja kokemuksia sitten on, niin eivät ne ainakaan erityisesti jää mieleen, mutta ystävälliset sanat ilahduttavat vielä jälkeenpäinkin. Jos joku on minua metrossa tönäissyt tai minä jotakuta muuta, siitä on yleensä seurannut katsekontakti ja pieni anteeksipyytävä hymy puolin ja toisin. Naapurikin vastaa kyllä tervehdykseeni. Ehkä olen sitten kummajainen, kun uskaltaudun puhumaan naapureille, bussipysäkillä muille odottajille ja kaupan kassajonossakin saatan jutustella, ja lähes aina olen saanut ystävällisen juttukaverin, jonka kanssa olen vaihtanut muutaman sanan.

Vierailija
13/15 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 11:55"]

Muuta Suomesta pois niin muuttuu asia totaalisesti. Niin minäkin tein ja kukaan ei uhkaile ja vittuile aivan ex-tempore ja syyttä täällä Keski-Euroopassa.

[/quote]Eikö?

http://www.france24.com/en/20130514-third-victim-italy-pickaxe-killer-dies

Vierailija
14/15 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 12:33"]

Etelämpänä Euroopassa joku tönäisee sinua metrossa: Ihminen huikkaa anteeksi, koskettaa ehkä kevyesti käsivarttasi ja antaa kauniin hymyn siihen päälle.

Suomessa joku tönäisee sinua metrossa: Hyvinkin todennäköisesti kuulet sanat katso mihin kävelet, vittu. Tai todennäköisemmin saat osaksesi pelkän ruman mulkaisun, jossa ei ole mitään ystävällistä.

Tämä on mielestäni aika karsea maa, monin tavoin kylmä.

[/quote]http://www.france24.com/en/20130514-third-victim-italy-pickaxe-killer-dies

Vierailija
15/15 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP asuu Etelä- Suomessa. Mitä rauhallisemmalla paikalla asuu, niin sitä vähemmän on lieve ilmiöitä.