Feissarinkarkotusvinkkejä?
Näitä kaipailen kaupungin keskustassa usein kauniina kesäpäivänä kävelevänä
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Pukeudu romaaniksi
Jos luulet olevasi vitsikäs, kirjoita edes romani oikein.
Vierailija kirjoitti:
Olen ite ollut nuorena feissaaja Unicefilla Helsingissä. Pörssin edessä oli hankala saada asiakkaita niin aloin käyttää alkulausetta: kiinnostaako lasten oikeudet? Se oli hauskaa kun lähes kaikki pukumiehet sanoivat aluksi automaattisesti tyyliin ei kiinnosta tai ei nyt, kunnes jäivät ehkä miettimään tarkemmin että miltä se kuulostaa :D
Sanoisin minäkin koska ei kiinnosta kyllä yhtään jos vaikutan jonkun feissarin mielestä epäinhimilliseltä, ihan sama.
Feissareita ei muuten pysäytä edes vieraskielisyys. Liikuin kaupungilla mieheni ja hänen äitinsä ja siskojensa kanssa, puhuivat keskenään hepreaa ja SILTI feissari ilmestyi eteen huutamaan ”mooooikka, oisko hetki aikaa :)” ja nuo sitten katselivat huuli pyöreänä. Itse pysyin vaan hiljaa niin pääsin helpommalla.
Feissarit saa jotenkin kierrettyä kadulla.
Kauppakeskuksissa hankalampaa mutta onnistuu.
Puhelinmyyjälle luuri korvaan.
Mutta kerran ne feissarit oli koti-ovellani! Ja siinä vaiheessa meni hermo. Pyysin kertomaan työnantajallensa, että kyseiseen järjestöön ei meiltä kukaan lahjoita enää mitään ikinä ja tämä on jo kotirauhan häirintää.
Eipä ole näkynyt enää eikä myöskään jehovan todistajia.
"Mulla ei oo rahaa, heitä kymppi!"
- Lähti pois juoksujalkaa.
Vierailija kirjoitti:
”Ei kiitos”, ihan toimiva keino.
.
Sulta _kerjätään_.
Ei lanttia, vaan automaattista ottoa tililtäsi
elämäsi loppuun asti, ellet peru sitä.
Et saa mitään vastineeksi.
Kuin ikuisesti jatkuva osamaksu tyhjästä.
Tällainen kerjääminen ja painostaminen
on törkeyden huippu. Ei siitä tarvitse kiitellä.
Vierailija kirjoitti:
Älä sano mitään ja käännä katse maahan. Henkilön kanssa, jonka ÄÖ on alle 75 ei kannata jäädä pölisemään sanaakaan.
Kukaan ei vissiin sitten juttele sinulle koskaan?
ITsellä toimii tämä:
Hei!, Ei kiitos, ja hymy päälle.
Ihana asua pikkukaupungissa, ei ole ma mu ja, feissareita, kerjäläisiä eikä muitakaan öttiäisiä. Kun käyn asuntojenI vuoksi Helsingissäkin likanen olo koko ajan.
Valitsen reittini niin että ohitan miinat. Esim. Tampereella koko Hämeenkatu on kiellettyä aluetta, kierrän esim. Rongankadun kautta patosillan yli jos pitää päästä kosken toiselle puolelle. Siitä Kauppakatua pitkin jos pitää päästä kirjastoon.
Vierailija kirjoitti:
Totaalinen ignooraus. Osoita, että he ovat ilmaa.
Juuri näin katse tiukasti eteenpäin. Kävelet määrätietoisesti ohi. Käden voi kohottaa torjuvaan eleeseen. Ei tarvitse sanoa sanakaan.
Vierailija kirjoitti:
ITsellä toimii tämä:
Hei!, Ei kiitos, ja hymy päälle.
Ei muuten toimi koska usein jäävät jankkaamaan. Rupeaa ottamaan päähän kun saat olla hymyilemässä noille kerjäläisille 10 kertaa päivässä, joka *** kesäpäivä.
Suosittelen bannia ainakin alla olevia organisaatiota kohtaan (listaa saa jatkaa):
- Hesari
- Fortum
- Telia
- Unicef
- Greenpeace
- Punainen Risti
- Amnesty
Vierailija kirjoitti:
Olen ite ollut nuorena feissaaja Unicefilla Helsingissä. Pörssin edessä oli hankala saada asiakkaita niin aloin käyttää alkulausetta: kiinnostaako lasten oikeudet? Se oli hauskaa kun lähes kaikki pukumiehet sanoivat aluksi automaattisesti tyyliin ei kiinnosta tai ei nyt, kunnes jäivät ehkä miettimään tarkemmin että miltä se kuulostaa :D
Mä oon vastannut tollaiseen kysymykseen ihan tahallaan ettei kiinnosta. Feissariraukan ilme oli :o
Olen vanha täti, niin näen feissarit nuorina ihmisinä ansaitsemassa palkkaansa. Töitä on tosi vähän kuin mitä oli nuoruudessani. Säälittää, että kaikkea tylsää joudutaan tekemään nykyään. Niinpä en halua olla tyly. Haluan ystävällisesti kieltäytyä mahdollisuudesta saada auttaa, joten pysähdyn ja kommentoin asiallisesti mitä mieltä sekä toivotan hyvää päivän jatkoa. Kukaan ei ole jäänyt roikkumaan.Päinvastoin näen feissareissa jopa helpotusta, että kunnioitan heitä ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon vastannut tollaiseen kysymykseen ihan tahallaan ettei kiinnosta. Feissariraukan ilme oli :o
Sama.
Kiinnostaako ihmisoikeudet?
Ei just nyt. *hymy*
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla on jo nyt aivan liikaa oikeuksia. Eli vastaus on ei.
Vierailija kirjoitti:
Feissareille vastaan hymyillen "eivät kiinnosta". En pidä siitä, että minulle tyrkytetään jotain kadulla.
Hyväntekeväisyyttä arvosta, mutta feissari-ideaa en. Tärkeää työtä, mutta väärä tapa.
Pahimpina päivinä neljä tai viisi feissaria puhuu minulle, koska olen kiltiltä näyttävä keski-ikäinen nainen.
Jos joku, jota tuen tai voisin tukea, vastaus on, että lahjoitan jo teille (osin totta, en ole kuukausilahjoittajana yhdellekään, mutta osinkojen tullessa lahjoitan useammalle järjestölle jotain). Jos taas sähköfeissari, voin kertoa ihan totuuden, asun kerrostalossa joten taloyhtiö päättää ne jutut. Muille vastaus on: en nyt ehdi (yleensä totta).
Juuri näin. Feissarit eivät ole minua kohtaan kohteliaita, joten minunkaan ei tarvitse ottaa heitä huomioon. Silti pitäisi tuo organisoitu kerjääminen saada poistettua, painostamalla organisaatioita. Yksittäisen työntekijän painostuksella ei saavuta mitään.
Ehkä tästä pitäisi ruveta junailemaan jonkinlainen some-kampanja noita organisaatioita vastaan, jotta tuo häiriköinti loppuisi ja ihmiset pääsisivät nauttimaan kesästä.