Sain kutsun pääsykokeisiin ja ahdistaa mennä sinne :(
Enkä ehkä menekään. :(
Mulla on paskaduuni (josta olen nyt hoitovapaalla) jota olen tehnyt jo kohta viisi vuotta, uusi ammatti ja uudet tuulet ois enemmänkin kuin vain tervetulleita mutta olen niin epäsosiaalinen ja nössykkä että en pysty vaikka haluaisin. Pitkäaikainen haave on ollut lastentarhanopettajana toimiminen ja siksi tähän kouluun hainkin mutta jos multa kysytään että mitä toivot tältä koululta tai miksi hait tähän kouluun (niinkuin varmasti kysytäänkin) niin menen ihan lukkoon :(
Kommentit (6)
Miten ajattelit pärjätä vaativassa työssä lasten kanssa, jos et uskalla edes pääsykokeisiin mennä?
Rohkaise itsesi ja mene!
Jos olet 5 vuotta kökkinyt kotona, olo on varmasti epäsosiaalinen. Niinkuin joku edellä sanoi, mieti vastaukset valmiiksi ja hoida homma kotiin :)
Onnea matkaan!
Nyt vaan tsemppaat itseäsi. Jos he kysyvät miksi haluat juuri siihen kouluun kerrot vain totuuden - haaveilet lastentarhanopettajana/lastentarhassa ja lasten parissa työskentelystä ja uskot koulun olevan paras paikka sinulle opiskella alaa. Ei se sen kummempaa ole.
Pahimmassa tapauksessa et saakkaan opiskelupaikkaa ja mikään ei muutu. Eli tilanne säilyy samana kuin se nyt on ja jona se säilyy ellet mene kokeeseen. Ymmärrän enemmän kuin hyvin epäonnistumisen pelon ja jännityksen ja kaiken muun. Mutta tee tämä itsesi vuoksi.
Jos tänä vuonna ei tärppäisikään, voit ensi vuonna hakea uudestaan ja koetilanne onkin tutumpi ja turvallisempi. Mutta älä ole liian ankara itsellesi. Eiköhän suurin osa jännitä tuollaisia koetilanteita. Et varmasti ole ainoa ja kyllä jännittyksestä huolimatta niissä voi onnistua. Ja kokemuksesta voin sanoa että oma hermoilu yleensä tuntuu itsestään pahemmalta kuin miltä se ulospäin näyttää. Et häviä mitään jos yrität. Jos et anna itsellesi mahdollisuutta, niin se voi jäädä harmittamaan pitkäksi aikaa. TSEMPPIÄ!! Minä uskon että pystyt siihen.
Ihan kaameaa luettavaa tuo tekstisi. Lopeta tuo itsesi polkeminen ja yritä edes nähdä elämä vähän valoisammin. Jos sinulla on joku unelma, niin sitä kannattaa tavoitella - ja nythän sulla on mahdollisuus, kun sait kutsun pääsykokeisiin. Vastaukset voit miettiä etukäteen, niin ei tarvitse sitten mennä lukkoon.