Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toimeentulotuki ja sähkölasku / kysymys

Vierailija
30.05.2013 |

eli toimeentulotuen päätös tehtiin nyt syyskuulle asti.

päätöksessä luki, että minulle myönnetään päätöksen voimassaoloaikana erääntyvät sähkölaskut..

nyt olis yksi ensi viikolla erääntyvä sähkölasku, niin täytyykö mun nyt maksaa se lasku ensin ja liittää siihen kuitti maksusta, jolloin se maksetaan takautuvasti samalla kun maksetaan se toimeentulotukikin?

vai vienkö laskun sellaisenaan sossuun ja ne maksavat sen siellä?

(odotan jo innolla mitä haukkuja tähän tulee :) )

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytäntö vaihtelee eri kunnissa. Kannattaa siis ottaa yhteyttä omaan sossulaan.

Vierailija
2/8 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos joku helsinkiläinen osaisi vastata :) ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 02:21"]

nyt olis yksi ensi viikolla erääntyvä sähkölasku, niin täytyykö mun nyt maksaa se lasku ensin ja liittää siihen kuitti maksusta, jolloin se maksetaan takautuvasti samalla kun maksetaan se toimeentulotukikin?

vai vienkö laskun sellaisenaan sossuun ja ne maksavat sen siellä?

[/quote] Maksa se itse niin ei myöhästy. Kyllä sossukin niitä voi maksaa jos pyydät, maksavathan ne esim. vuokran, mutta helpompihan se on kaikille että maksat sen itse ja viet laskun sossuun niin liittävät sen ensikuun tukeen. Sillä tiedolla ne ei mitään taida tehdä että oletko maksanut laskua vai etkö, se on asiakkaan oma homma huolehtia että tulee maksetuksi tavalla tai toisella.

Vierailija
4/8 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä  voi viedä laskun sossuun ja sieltä maksetaan. 2

Vierailija
5/8 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että viet laskun sossuun.

Mulle on käynyt monesti niin (tosin eri kaupungin sossu), että toimittamiani laskuja ei olekaan maksettu. Ei ole muistettu tai haluttu, mikä sitten onkaan oikea syy. Näin ollen en luottaisi siihenkään, että sosiaalitoimisto maksaisi laskuista minulle minkäänlaisia korvauksia.

PS. Pahoitteluni täydellisille ihmisille, että kehtasin sairastua. En mä muuten sossun asiakas olisi. Tsori!

Vierailija
6/8 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sossun vaksille, jos tiedät päätöksentekijän nimen, osoita suoraan hänelle. Kysy ensin, ettei ole sairaana/lomalla, jos ei ole lähipäivinä paikalla, Intä niin kauan kunnes saat jonkun vastuullisen paikalle. Odota vaikka naama mutrussa niin kauan, kunnes joku päättävä ottaa asian hoidettavakseen. Muista, että sossun pitää lain mukaan käsitellä asiasi viikossa ja hoitaa jo päätetytty maksu kolmen arkipäivän aikana. 

Vierailija
7/8 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavia tilanteita varten hyvä tietää: sossun sivuilla toimii S-info, jossa voit virka-aikana livechatissa kysyä sosiaalivirkailijoilta sosiaaliviraston palveluista. Halutessasi vaikka nimettömänä.

Vierailija
8/8 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 04:05"]

Vie sossun vaksille, jos tiedät päätöksentekijän nimen, osoita suoraan hänelle. Kysy ensin, ettei ole sairaana/lomalla, jos ei ole lähipäivinä paikalla, Intä niin kauan kunnes saat jonkun vastuullisen paikalle. Odota vaikka naama mutrussa niin kauan, kunnes joku päättävä ottaa asian hoidettavakseen. Muista, että sossun pitää lain mukaan käsitellä asiasi viikossa ja hoitaa jo päätetytty maksu kolmen arkipäivän aikana. 

[/quote]

Harvoissa kunnissa päätöksentekijä laittaa laskuja maksuun itse. Laskut maksetaan yleensä silloin kun siinä on eräpäivä. Jos laskut tuo myöhässä, niin silloin maksupäivä on yleensä seuraava arkipäivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan