Tuliko teille pääsykokeisiin lukiessa sellainen lopussa ettei pysty enää
lukemaan,
ts. kaikki on sisäistetty mitä isisäistettävissä on eikä kerta kaikkiaan enempää löydä mitään?
Olen tehnyt hirveästi muistisääntöjä ja loogistanut asioita, ja ihan järkeenkäypiähän nuo onkin! Ei mitään "hauki on kala" -jankuttamista ole tarvittu ollenkaan.
Vähän semmoinen olo että mitäs sitte tekis?
Kommentit (5)
Tuohan on merkki siitä, että älä enää lue, sulattele vain.
Toihan on tosi hyvä jos tuntuu, että olet valmis niin sitten voit vaikka relata ja henkisesti latautua. Mulla taas on aina niin, että luen ihan viimetinkaan asti ja silloin mielestäni tehokkaammin kuin tavallisesti. Ihan tavallistenkin tenttien kanssa on mulla ollut niin, että luen vielä odotellessa tenttisaliin pääsyä. Suht usein olen myös sattunut kertailla viime hetkellä jotain josta on kysytty. Nytkin vielä pääsykoepäivänä tein käsitekarttaa yhdestä jutusta, jota sitten kysyttiinkin toisessa esseessä. Opiskelusysteemini ei ole kovin tehokas mutta monta opiskelupaikkaa olisin sillä saanut ja yhden tutkinnonkin hyvin arvosanoin :)
Lue vielä kerran sen jälkeen kun olet pitänyt tauon. Tuo olo tuli, mutta vanhoja pääsykoekysymyksiä lukiessa tajusin että osa tiedosta on vielä keskeneräistä.
Tuli juuri ap:n kuvailema olo (olin kirjoittanut pääsykokeisiin kuuluvat lukion aineet; pitkän matematiikan, fysiikan, kemian ja biologian kyseinä keväänä ällinä) ... eli ei tosiaan ollut enää intoa valmistautua pääsykokeisiin. Tunsin osaavani riittävästi, enempää en kertakaikkiaan pystynyt lukemaan. Pääsinkin sisään korkeimmilla pisteillä - sijoitukseni 1., valittuja noin 40, pääsykokeissa yli 200 opiskelijaa.
Mä en vaan lopussa enää jaksanut lukea.. TUli vaan sellanen olo ettei pysty.. Mutta pääsin sisään! Yritin siis kuitenkin joka päivä edes vähän kerrata jotain, vaikka se tuntui ylitsepääsemättömältä.