Arvostele mun päivä. =)
Aamulla herätys 7.30. Työt alkoi 8.30. Lapset kouluun kahdeksaksi, aamukahvi ulkona ja hoitolapset hoitoon.
Aamupalat, pientä olemista ja leikkiä jonka jälkeen retkelle sorsalammen ympäristöön. Syötettiin sorsia vanhoilla leivänkäppänöillä, ja lähiSiwan kautta jäätelöt ja kotiin/hoitoon..Leikkiä ja ruoka->päikkäreille.
Päikkäreiden jälkeen välipala ja siitä suoraan ulos aurinkoon, rakenneltiin koko hiekkalaatikon kokoinen hiekkalinna, leikkiä, käväistiin lähimetsässä ja poimimassa kukkakimput jokaisen kotiin.
Hoitolasten lähdettyä 16.30 ruokailu perheen kanssa, kuulumisten vaihto ja tyttären käsityössä auttaminen. Pikkasen lojumista sohvalla koko perhe, jonka jälkeen menin yksin tunnin pyörälenkille. Haistelin kesäilmaa, makustelin ja ihmettelin miten kaupunki on herännyt kesään.
Kotiin ja hakemaan yksi lapsista luokkaretkeltä. Sain tuliaisiksi ihanan paidan ja ison halin esiteiniltäni, oli kuulemma "ollut yllättävän ikävä meitä".
Sauna lämpiämään, ja sillä aikaa läheiselle rannalle uimaan, lapset polski hetken jääkylmässä vedessä, itse vain kastauduin, mies ei sitäkään =)
Kotiin, halukkaat saunaan ja loput iltapalalle. Saunan jälkeen iltapalalle loputkin.
Simpsonit katsottiin taas perheen voimin sohvalla jalat ristissä ja nyt äsken hammaspesut ja koko lapsikatras sänkyyn.
Mies huokasi, avasi oluen. Toi mulle punkkulasillisen. Tuossa voivottelee miten väsyttää, minuakin, mutta minä en voi vaan kuin olla äärettömän onnellinen.
Elämä on ihanaa. Äärettömän ihanaa!!
Hyvää kesää kaikille!!
-neljän äiti, vaimo ja pph
Kommentit (28)
Jos itse tykkää niin mikäs siinä Itselleni tuli hyvä mieli kun luin aloituksesi, koska selvästikin nautit päivästäsi ja sehän auttaa sinua jaksamaan. Itselläni päivät on käytännössä töitä, kotiin, ruokaa lapselle, siivoamista, vähän telkkarin katsomista ja nukkumaan. Joskus esim. kun olen yövuoron jälkeen pyöräillyt väsyneenä kotiin niin olen onnellinen. Tiedän, että olen jo päivän työvuoroni tehnyt, saan pyöräillä kaikessa rauhassa vaikka mitä reittejä kotiin ja katsella ympärilleni (matka 15 km ja kun pyöräilen töihin niin saan niska limassa polkea, että ehdin)... Sitten kun pääsen kotiin, on koti tyhjä (mies töissä, lapsi koulussa), käyn suihkussa ja syön jotain ja samalla katson jotain "täykkäreitä" ja sitten päikkäreille jos maltan mennä. Unohda arvostelut, tärkeintä on tässä asiassa se, miltä itsestäsi tuntuu.
Minusta toisen ihmisen "lyttääminenkin" kertoo sinusta aika paljon. Ja että viitsit vielä tehdä sen näin kasvottomana netissä... häpeäisit...
Minua kiinnostaa tässä tuo ammattisi. Jotenkin , sen myönnän nolona, olen ajatellut että pph:t usein tekevät työtään joko muun koulutuksen puutteen tai sitten sen seikan, että epätoivoisetsi haluavat keskittyä nimenomaan omien lasten hoitamiseen, vuoksi.
Upeaa lukea, että joku tekee sen nimenomaan rakkaudesta työhönsä.
Jos olisin tuntenut kaltaisiasi aiemmin, niin ehkä joku meidänkin lapsista olisi päässyt pph:lle rakentamaan koko laatikon mittaista hiekkalinnaa..
(Tämä siis mitenkään väheksymättä lastenhoitajiamme, jotka hekin ovat tehneet erinomaista työtä:)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 23:18"]
Minusta toisen ihmisen "lyttääminenkin" kertoo sinusta aika paljon. Ja että viitsit vielä tehdä sen näin kasvottomana netissä... häpeäisit...
[/quote]
Täh? Kuka lyttäsi kenet?
"Kuulostaa minusta aika teennäiseltä", "Odotat oikein, että kaikki kehuisivat ihanaa elämääsi", tai blaa blaa, jotenkin noin. So sorry for you...
"Haistelin kesäilmaa, makustelin ja ihmettelin miten kaupunki on herännyt kesään".
Itseasiassa vain tuohon lauseeseen kulminoituu koko onnellisuus arjessa. Ap:n lapsiperheen ja työn arki tässä.. SE onni, oivallus.
Onneksi olkoon. Olet harva valituista.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 22:50"]
Kuulostelet väärin. Olen onnellinen, mutta en siirappinen. Siinä on eroa.
[/quote]
Jos et kykene nauttimaan arjen pienistä onnellisista hetkistä ja huomioimaan ja nimeämään yksityiskohdatkin , missaat isommankin onnen.
Voit ehkä kokea itsesi "onnelliseksi", mutta totuus on että arkesi on vajaata johtuen henkisistä rajoitteistasi. Et pääse yhtä korkealle etkä yhtä syvälle kuin ap.