Olen epävarma ja onneton, keski-ikäinen ylipainoinen asemissa-juoppo siivooja, mutta tänään:
Hyvin-hyvin-hyvin harvoin saan tuntea sellaista syvällistä ja kokonaista harmoniaa, että olisi oikeesti hyvä olo, eikä edessä oleva päivä tunnu raskaalta, tai -itun samantelevältö, taikka mulla ole vielä
pää jäässä eilisillasta ja tiedossa kankkunen ihan justiins. Ynnämuuta mun elämääni kuuluvaa.
NTT vaan on niin, että olen vanhassa, suuressa, hirsitalossa, veden ääressä. On hiljaista, talon kamarit ovat korkeat ja viileät, nukuin selvin päin varmaan10 tuntia.
Pystyin juomaan aamulla kahvia, vein sen pihalle vanhojen tammien alle varjoon.
Täällä on aivan tyyntä ja hiljaista. Sudenkorento lämmittelee auringossa pöydällä.
Eka kerran moneen kuukauteen minusta tuntuu, että kaikki on hyvin. Että minulla siis on hyvä ja rauhallinen olla.
Johtuu tästä ympäristöstä, en pysty kaupungissa rentoutumaan, ja siitä etten ole juonut viinin viiniä (0,5ltr tetra siis).
Todella toivoisin että tämä olotila tapahtuisi useammin kuin ehkä kerran vuodessa!
Pääseekö tällaiseen tilaan jollain meditoinnillla? Toimiiko se?
Jaksaisin niin paljon paremmin kipeytyvät kroppaani ja raskasta työtäni ja elämääni.
Kommentit (17)
Lopeta se lipittäminen, olo muuttuu paremmaksi jo aika pian. Ja lenkkarit jalkaan ja metsään. Jaksat paremmin työssäsikin.
Terv. Toinen siivooja joka pisti korkin kiinni ja etsin elämään muuta sisältöä.
Muuta maalle? Siivoojia tarvitaan joka paikassa, ja asumiskustannukset pienenevät.
Vielä viimeisten kerran hieman aurinko pilkistää! Iltapäivällä jo sataa ja se on sitä sitten loppuvuoden.
En usko että enää jaksan ensi talvea läpi laahustaa.
Työni on niin raskasta, kuluttava ja kroppaani on jo nyt kulunut, etten millään jaksa. Minimimiehityksellä mennään, mitään ei uusita eikä saada apuja.
Olen buranasta jo saanut vatsahaavan, mutta pakko jotain särkylääkettä on yöksi otettava ettö saa nukuttua.
Jos saisin kunnon unilääkkeitä ja vetäisin niillä kunnon överit, ikiuneen, just ennen joulua.
En ole vielä edes jaksanut nousta sängystä. Ikkunasta näkyy kaunis vaahtera ,musta runko ja värikkäät lehdet. On ihan tyyntä. Mies on laittanut tulet keittiöön ja ruokasaliin ,sillä yö oli vähän viileä.
Viileästä tulikin mieleeni, että kuistilla pitäisi olla vajaa pullo eteläafrikkalaisia punaviiniä...
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä edes jaksanut nousta sängystä. Ikkunasta näkyy kaunis vaahtera ,musta runko ja värikkäät lehdet. On ihan tyyntä. Mies on laittanut tulet keittiöön ja ruokasaliin ,sillä yö oli vähän viileä.
Viileästä tulikin mieleeni, että kuistilla pitäisi olla vajaa pullo eteläafrikkalaisia punaviiniä...
Tapasi kirjoittaa ja tuoda sielunmaisemaasi esille on kiehtova. Ala kirjoittaa ajatuksiasi ylös, jos niistä vielä kehkeytyisi jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viileästä tulikin mieleeni, että kuistilla pitäisi olla vajaa pullo eteläafrikkalaisia punaviiniä...Tapasi kirjoittaa ja tuoda sielunmaisemaasi esille on kiehtova. Ala kirjoittaa ajatuksiasi ylös, jos niistä vielä kehkeytyisi jotain.
Kiitos. Nuorena kirjoitinkin paljon, muutama hömppänovelli vanhassa Regina-lehdessäkin julkaistiin.
Luin paljon kirjoja ja seurasin uutuuksia. Siitä onkin varmaan 20 vuotta aikaa.
Sittemmin on varmaan aivosolut menettäneet teränsä yksinkertaisen, suorittavan työn myötä ja viinihutikassa istumisen ohessa.
Mutta kiitos kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viileästä tulikin mieleeni, että kuistilla pitäisi olla vajaa pullo eteläafrikkalaisia punaviiniä...Tapasi kirjoittaa ja tuoda sielunmaisemaasi esille on kiehtova. Ala kirjoittaa ajatuksiasi ylös, jos niistä vielä kehkeytyisi jotain.
Kiitos. Nuorena kirjoitinkin paljon, muutama hömppänovelli vanhassa Regina-lehdessäkin julkaistiin.
Luin paljon kirjoja ja seurasin uutuuksia. Siitä onkin varmaan 20 vuotta aikaa.
Sittemmin on varmaan aivosolut menettäneet teränsä yksinkertaisen, suorittavan työn myötä ja viinihutikassa istumisen ohessa.
Mutta kiitos kuitenkin.
Lue ensin motivaatioksi Lucia Berlinin Siivoojan käsikirja ja muita kertomuksia. Hän oli älykäs alkoholisoitunut nainen joka työskenteli siivoojana. Kirjan luettuasi saatat innostua itsekin kirjoittamaan.
Haluaisin päästä sellaiseen täysellusen tasapainoiseen ja rauhalliseen olotilaan, mutta miten? Miten tuo polttelu, tuntuu olevan kovin yleistä? Kannattaisko sitä kokeilla? Vai meneekö se mulla vaan epäluulon ja noijan puolelle, kun olen niin epävarma muutenkin?
Kenelläkään neuvoja? En varmasti ole ainoa huonosti jaksava tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa piti lukea Semi-juoppo. Juon 3-4 vkossa humalaan. Viinillä.
Onko viinikännit jotenkin hyväksyttävämpi asia kuin viinakännit, kun se viini piti oikein pariin kertaan mainita?
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin päästä sellaiseen täysellusen tasapainoiseen ja rauhalliseen olotilaan, mutta miten? Miten tuo polttelu, tuntuu olevan kovin yleistä? Kannattaisko sitä kokeilla? Vai meneekö se mulla vaan epäluulon ja noijan puolelle, kun olen niin epävarma muutenkin?
Kenelläkään neuvoja? En varmasti ole ainoa huonosti jaksava tässä maassa.
Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi sukurutsausta ja kansantanhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään neuvoja? En varmasti ole ainoa huonosti jaksava tässä maassa.Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi sukurutsausta ja kansantanhua.
Pormestari Väyrynen on kokeillut kaikkea.
Miten mahtaa mennä tuollapäin?
Olen siivooja itsekin ja jaksaminen noin nolla tai heikko ykkönen. Sairaslomaa saa viikko kerrallaan yksityiseltä. Edes palkatonta ei myönnetä.
Vierailija kirjoitti:
Olen siivooja itsekin ja jaksaminen noin nolla tai heikko ykkönen. Sairaslomaa saa viikko kerrallaan yksityiseltä. Edes palkatonta ei myönnetä.
Eikö työvoimaviranomainen auta? Jos kouluttautuisit muualle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siivooja itsekin ja jaksaminen noin nolla tai heikko ykkönen. Sairaslomaa saa viikko kerrallaan yksityiseltä. Edes palkatonta ei myönnetä.Eikö työvoimaviranomainen auta? Jos kouluttautuisit muualle?
Eikö työkkäri kouluta keski-ikäisiä väsyneitä tätejä lähihoitajiksi, pelkästään? Että miten ihmeessä rapakuntoinen, kulunut nivelistään , ilmeisen masentunut meikäläinen jaksaa mitään hoitotyötä jossain vanhusten säilytyslaitoksessa?? Vuorotyönä? En oikein näe tätä mitenkään omassa tilanteessa vaihtoehdoksi.
Mitä muita koulutuksia työkkärin tuella voisin käydä, kaivaa mun vanhan gradun aihion jostain korpulta esille että kirjottaisin sen loppuun? Ei mtn hyötyä, ei niin mitään.
Kokkikoulu, kylmäkkö, perustaisin kahvilan?
Ei kuulkaa siskot, ei näy mitään tulevaisuutta juuri tässä kohtaa , ei mulle ainakaan. Että siinä mielessä tuo sotakin on ihansama.
Huomaatteko, miten itsekeskeinen olen? Varma masennus. Toki torstaina kaatamani viinamäärä aiheutti alavireisyyttä. Ei paljon kevätaurinko paistanut tänne…
Miten menee nykyään? Kuluuko juomaa ja kärsit jälkiseurauksista?? Niin se menee.
Ainoa keino sinulle(kin) piristymiseen ja jaksamiseen on sen alkon plinttaamisen lopettaminen.
Mulla on ollut vain saunaoluttölkillinen kerran viikossa, kun uuvuttavan olon saa ilmankin töiden puolesta. Mieluummin jotain virkistävää kuin pökerryttävää. t. siivooja
Otsikossa piti lukea Semi-juoppo. Juon 3-4 vkossa humalaan. Viinillä.