Miehet, miten ottaa teihin kontaktia KAUPASSA?
Olen ujo nainen, mutta olen miettinyt että jos joskus näen kaupassa miehen joka vaikuttaa minusta kiinnostavalta, miten voisin lähestyä häntä.
Olisiko hyvä esim. sanoa suoraan, että hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?
Anteeksi nyt kun olen varmaan ihan uusavuton. Mutta minulle tuollaiseen kontaktin ottoon on aika iso kynnys, ihan vaan siksi kun oon ujo ja herkkä. Niin ajattelin laittaa tänne palstalle tällaisen aiheen.
Tai ootteko muut menestyksekkäästi koskaan tavanneet kiinnostavia ihmisiä kaupassa, niin että oikeasti siitä olisi syntynyt jotain?
Kommentit (1294)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei veikkaa, ei voi voittaa. Aloitteen tekeminen on aina osittain veikkaus, koska kukaan ei ole ajatustenlukija
Tämä on totta, ja niinhän sen pitääkin olla. Pakkien riski on aina olemassa. Koska jos tekisit aloitteen henkilölle, josta olet aivan voitonvarma, että "Tuon pokaan kyllä helposti" niin eihän se henkilö ole edes aloitteen/ihastumisen arvoinen. Ihmiset haluaa tavoitella jotain, mihin just ja just "rahkeet riittää", eikä silloin voi ikinä olla varma lopputuloksesta
Vierailija kirjoitti:
hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?
Toi on ihan täydellinen, päin kasvoja vaatii suunnatonta rohkeutta ja muhun uppois täysin. Saattaa olla että hämmentyisin, mutta pitäisin replasta silti.
Tätähän ne naiset tekee.
Naisten loppupäätelmä, "älä lähesty miestä, pelkää miestä joka lähestyy sinua ja kahvilla käynti on pahasta? Miehenä olisi kyllä kiva jos joku nainen lähestyisi selvinpäin ja ihan arkena. Voisi käydä samantien vaikka kahvilla tai haukkaamassa sämpylän. Itse mietin joskus kaupassa että sanoinko liian iloisesti hei kassa neitille, heti ahdistelu syyte ja meetoo kamppanjan kynsissä. Kerran poistuessani kaupan ovista, sisään tuleva nainen mittasi minut päästä jalkoihin katseellaan ja hymyili minulle, teki niin hyvää itsetunnolle.
Miksi naiset tekee näistä asioista ja kaikesta niin vaikeita? Ei uskalla sanoa hei ja jutella niistä näistä? Enemmistö miehistä kuitenkin taitaa olla ihan hyviä, niin kuin minäkin, ainakin luulen olevani.
Vierailija kirjoitti:
Naisten kannattaa tehdä aloitteta. Moni mies pelkää lähestyä naisia nykyään. Emme ole mitään ajatustenlukijoita. Ei sitä tiedä mitä voi tapahtua, jos uskaltaa kysyä.
Ei se tee naisesta huonompaa tai epätoivoista, että on tehnyt aloitteen. Ei ollenkaan. Samahan se kumpi on sen aloitteen tehnyt, jos yhteinen sävel löytyy.
Tietenkin pakit tuntuu pahalta ja niiden riski on aina olemassa. Mutta ei se tosiaankaan ole maailmanloppu. Useimmat miehet on kokenut elämässään useita eri pakkeja (toisin kuin moni nainen), kaikki on hengissä säilynyt. Jos ei veikkaa, ei voi voittaa. Aloitteen tekeminen on aina osittain veikkaus, koska kukaan ei ole ajatustenlukija
Miehenä allekirjoitan. On toki miehiä jotka osaa jutella ja naurattaa kaikkia naisia?
Vierailija kirjoitti:
Prisma, Tampere kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prisma, Tampere kirjoitti:
Olen hyvännäköinen perheellinen mies ja minusta usein pidetään.
Alkukesällä kävin yksin kaupassa, näin hyllyjen välissä kiinnostavan naisen. Menin hieman lähemmäksi hyllyjen toiselle puolelle, muka katsomaan jotain leipiä. Samassa kun nostin katseeni ylös niin kyseinen nainen olikin katsonut minua jo ennemmin! Katseemme kohtasivat ja "lukittuivat" täysin. Eli tavallaan vahingossa yllätin hänet.... Molemmat menimme hämillämme ja jatkoimme eteenpäin. Ihan helvetin kiinnostava nainen.
Seurasin katseella mihin päin hän meni. Hetken päästä menin kärryjen kanssa häntä vastaan. Ohitimme toisemme, mutta hän oli hyvin nolona ja katseli lähinnä lattiaan.
Voi kun olisin voinut ottaa hänet halaukseen!
En minä tiedä, mitä tuossa voi tehdä? Näitä läkähdyttäviä tilanteita tulee toisinaan vastaan. Sikäli on hyvin miellyttävää, että vielä yli 50 vuotiaana havaitsen, että minusta ollaan kiinnostuneita. Minut huomataan.
Pelottavaa! Onko se nainen nyt kellarissasi vai pakastimessa pilkottuna??
No joo, olipa taas teinipoika heittänyt hassun vitsin. No vastataan nyt kuitenkin...
Jos vain suinkin tietäisin missä ko. nainen on, niin menisin heti paikalle. Miettisin muutaman alkurepliikin, millä pääsisi kontaktiin. Viikon tai parin päästä menisin uudelleen ja keskustelisin vähän enemmän. Ehkä ehdottaisin kahville menemistä?
Huoh! Ja sinä siis perheellinen ja naimisissa kaiken lisäksi. Ja oliko tuo nainen joku parikymppinen ja sinä keski-ikäinen 50 kymppinen joka kuvittelee vielä olevansa hyvännäköinen. Olit ehkä kuvitellut sen naisen kiinnostuneena sinua katselevan vaikka oikea syy oli joku aivan muu 🤨
Oikeasti nainen katsoi ohi jäätelötiskille päin.
Alkuperäiselle jos et ole vielä löytänyt miestä. Katso mitä mies on ostamassa ja aloita keskustelu että mitä tänään laittaisi ruuaksi ja että harmi kun pakkaukset ovat noin suuria, yksinäiselle riittäisi pienempi
Tämä ketju on selvästi tarkoitettu häiriköiksi luettavien kirjoittajien hiekkalaatikoksi, jotta muut alueet pysyisivät edes vähän puhtaampina. Toimiiko?
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on selvästi tarkoitettu häiriköiksi luettavien kirjoittajien hiekkalaatikoksi, jotta muut alueet pysyisivät edes vähän puhtaampina. Toimiiko?
Älä pelkää, ei pysy. Täällä käydään lietsomassa lisää vimmaa.
Minä en näin naisena tykkää siitä, että pelkän ulkonäön perusteella tullaan töksäyttämään "Saanko sun numeron? Voinko viedä sut treffeille?". En anna numeroani kenellekään tuntemattomalle kyselijälle. Ensin pitää syntyä luonteva keskustelu. Ja miehen pitäisi olla ulkoisesti suunnilleen omaa tasoani.
Olen ihmetellyt, mitä erikoista minussa on, kun ihmiset juttelevat tai tervehtivät usein, jopa kaupassa. En ole ujo, mutta silti en lähtisi kaupassa tekemään aloitetta.
Ap on nainen, joten turha ujous pos. Hyvin harva mies suhtautuu negatiivisesti naisen aloitteisiin jo siitä syystä, että ne ovat harvinaisia ja normaalisti mies joutuu ne itse lähes aina tekemään.
Kummasti piristäisi päivää, jos odottamatta nainen kaupassa lähestyisi. Ei haittaisi vaikka sekoilisi sanoissaan, jos jotain fyysistä kemiaa löytyy. Ja vaikka olisi suhteessa, niin mistä sitä tietää koska parempi osuu tielle.
Juuri muuten oli jossain ip-lehdessä juttu, missä pitkä liitto oli alkanut siitä, että nainen oli tullut kysymään "lähdetäänkö panemaan?"
Joskus vieressä istuva nainen antoi luennolla lapun käten yhtydenotosta - otin neuvosta vaarin.
Toissatalvena autoni juuttui iltapimeässä pakkasessa tien vieressä lumihangessa jumiin, kun palasin kauriskytiksestä. Siihen sitten tuli avulias pariskunta autoa työntämään. Kun auto oli jälleen pois hagesta, nainen sanoi auton ikkunasta minulle ratin taakse, että maksa luonnossa. Olin positiivisen yllättynyt. Kiitin tarjouksesta kohteliaasti, mutta ulkoiset puitteet - hanki, pakkanen, puolisonsa läheisyys - huomioiden jouduin ilmoittamaan, että oma vaimo odottaa kotona jo malttamattomana, joten valitettavasti tästä korvaustavasta on parasta luopua. Näin Suomen Turussa - miksi ei siis kaupassa muuallakin!
Yrittämisen ja onnistumisen iloa tärkeässä asiassa!
Hhhhhhhhmmm... ei kannata ainakaan lähestyä keski-ikäisiä perheenisiä. Kerran vein vahingossa kaksi pakastepussia katsomatta mieheen kärryn kanssa, laitoin ne kärryyn. Kun olin siis oman mieheni kanssa kaupassa. En vaan katsonut kärryjen työntäjää.
No...vieras mies melkein suuttui minulle, hyvä ettei lyönyt....eli kaikki eivät ihastu kaupassa flirttailuista tms.
Et voi tietää kuka on varattu ja kuka ei. Venäläistä rulettia siis.
Kai täällä on neuvottu jo se herttaisesti hymyillen pyydetty ostos ylähyllyltä, kun en sinne ylety? Tai parempi, voitko nostaa, että saan tuon tuolta?
Vierailija kirjoitti:
Hhhhhhhhmmm... ei kannata ainakaan lähestyä keski-ikäisiä perheenisiä. Kerran vein vahingossa kaksi pakastepussia katsomatta mieheen kärryn kanssa, laitoin ne kärryyn. Kun olin siis oman mieheni kanssa kaupassa. En vaan katsonut kärryjen työntäjää.
No...vieras mies melkein suuttui minulle, hyvä ettei lyönyt....eli kaikki eivät ihastu kaupassa flirttailuista tms.
Et voi tietää kuka on varattu ja kuka ei. Venäläistä rulettia siis.
Jos sun käsitys flirttailusta on viedä pakastepusseja väkisin jonkun kärryyn niin... onnea vaan lol.
Usein "flirttailijat" on nimenomaan sun kaltaisia outoja pakottajia joka on syy mihin ihmiset närkästyy ei se itse flirttailua tai siis outojen pakottajien kohdalla se ei ole flirttailua vaan outoa pakottamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei veikkaa, ei voi voittaa. Aloitteen tekeminen on aina osittain veikkaus, koska kukaan ei ole ajatustenlukija
Tämä on totta, ja niinhän sen pitääkin olla. Pakkien riski on aina olemassa. Koska jos tekisit aloitteen henkilölle, josta olet aivan voitonvarma, että "Tuon pokaan kyllä helposti" niin eihän se henkilö ole edes aloitteen/ihastumisen arvoinen. Ihmiset haluaa tavoitella jotain, mihin just ja just "rahkeet riittää", eikä silloin voi ikinä olla varma lopputuloksesta
Pakit tulevat jo todennäköisesti siitä, että mukavan oloiset ihmiset ovat yleensä varattuja. Pakkeja ei siis kannata ottaa maailmanloppuna. Olen nainen, ja periaatteessa mielestäni minun ei tarvitse selitellä syitä antamilleni pakeille, mutta ajattelen, että jos kiitän ja kerron kohteliaasti olevani varattu, en aiheuta ainakaan tarpeetonta itsetutkiskelua kyselijässä, jos hän on lähestynyt asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt, mitä erikoista minussa on, kun ihmiset juttelevat tai tervehtivät usein, jopa kaupassa. En ole ujo, mutta silti en lähtisi kaupassa tekemään aloitetta.
Sama juttu. Olen iloinen, pienikokoinen, keski-ikäinen nainen ja niin miehet kuin naisetkin heittäytyvät juttusille kaupassa ja kadulla. Viimeksi juuri kaupan pihalla juttelin jonkun mummon kanssa pitkät pätkät. Jotkut miehet ovat pyytäneet juttelun päätteeksi treffeille.
Naisten kannattaa tehdä aloitteta. Moni mies pelkää lähestyä naisia nykyään. Emme ole mitään ajatustenlukijoita. Ei sitä tiedä mitä voi tapahtua, jos uskaltaa kysyä.
Ei se tee naisesta huonompaa tai epätoivoista, että on tehnyt aloitteen. Ei ollenkaan. Samahan se kumpi on sen aloitteen tehnyt, jos yhteinen sävel löytyy.
Tietenkin pakit tuntuu pahalta ja niiden riski on aina olemassa. Mutta ei se tosiaankaan ole maailmanloppu. Useimmat miehet on kokenut elämässään useita eri pakkeja (toisin kuin moni nainen), kaikki on hengissä säilynyt. Jos ei veikkaa, ei voi voittaa. Aloitteen tekeminen on aina osittain veikkaus, koska kukaan ei ole ajatustenlukija