Miehet, miten ottaa teihin kontaktia KAUPASSA?
Olen ujo nainen, mutta olen miettinyt että jos joskus näen kaupassa miehen joka vaikuttaa minusta kiinnostavalta, miten voisin lähestyä häntä.
Olisiko hyvä esim. sanoa suoraan, että hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?
Anteeksi nyt kun olen varmaan ihan uusavuton. Mutta minulle tuollaiseen kontaktin ottoon on aika iso kynnys, ihan vaan siksi kun oon ujo ja herkkä. Niin ajattelin laittaa tänne palstalle tällaisen aiheen.
Tai ootteko muut menestyksekkäästi koskaan tavanneet kiinnostavia ihmisiä kaupassa, niin että oikeasti siitä olisi syntynyt jotain?
Kommentit (1294)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kaupassa te ihmiset asioitte, jotka tahdotte että teitä lähestytään?
Lidl, S-market.
Ei kun siis tarkalleen, minkä kaupungin missä likkeessä. Esimeriksi myyrmäen cittari, yleensä launataisin kello 12 tms.
Ruvetkaa te pääkaupunkiseudun sinkut luomaan tällaista uutta urbaaniperinnettä! Sinne vain Myyrmäen Citymarkettiin kärryjen kanssa lauantaisin cruisailemaan ja katselemaan toisianne. Sieltä löytyy vissiin joku kahvipaikkakin, niin juttelu voi jatkua siellä.
Vastaus näihin on hyvin yksinkertainen: just samalla tavalla kuin naiset haluaa että joku pervo setämies lähestyy niitä kaupassa/lenkillä/baarissa/kirjastossa.
Kysy vuan mittee sitä tännään kuulluu?
Ite en kyllä varmaan kehtaisi noin suoraan lähestyä ketään tuntematonta ja voisin pitää aika kahjona, jos joku noin minua lähestyisi. Toisaalta rehellinen suora lähestyminen, tyyliin " vaikutat kiinnostavalta, haluaisitko lähteä vaikka kahville", voisi jossakin tapauksessa toimiakin. Oikeastaan olisi ihanaa, jos maailma toimisi noin, että voisi vaan kiinnostavan henkilön tavattuaan, pyytää rohkeasti treffeille.
Kaupasta en tiedä, mutta itse olen onnistunut ottamaan kontaktia mieheen TERVEYSKESKUKSESSA, ihan katseesta se lähti ja päätyi siihen, että odotusaulassa pidettiin kädestä kiinni. En ollut kylläkään suhteen kaipuussa niin ei johtanu mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta en tiedä, mutta itse olen onnistunut ottamaan kontaktia mieheen TERVEYSKESKUKSESSA, ihan katseesta se lähti ja päätyi siihen, että odotusaulassa pidettiin kädestä kiinni. En ollut kylläkään suhteen kaipuussa niin ei johtanu mihinkään.
Esitit pyörtyväsi kun lääkäri käveli läheltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esitit pyörtyväsi kun lääkäri käveli läheltä?
kyllä se oli ihan toinen potilas, eikä katsekaan ollut niin kummallinen, mutta molemmin puolin siinä tais sellasta vilkuilua olla.
Ota kurkku ja kaksi muhkeaa tomaattia. Muodosta niistä fallistinen rykelmä ja sivele sitä viekkaan näköisenä.
Olettepa te avuttomia keskustelun avaajia. Homma hoituu ns. tikusta asiaa -metodilla, eli tekeytymällä avuttomaksi ja kysymällä jotain neuvoa, kaupassa ollessa jotain ostoksiin liittyvää. Äkkiä siinä huomaa, kiinnostaako vastapuolta sen enempää jutustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohdin ensin että eihän noin koskaan käy; ei kukaan koskaan ota kontaktia kaupassa mutta pahus vie, yksi esimerkki löytyy: pari vuotta sitten eräs ikäiseni nainen joka hillui samalla osastolla kuin minä, tuli kysymään osaanko sanoa erään tuotteen ominaisuuksista jotain.
Tähän päivään saakka en tiedä miksi hän kysyi minulta eikä myyjältä, ehkä hän tunnisti minut jostain ala-asteajoilta tms., mutta jos hän olisi kiinnostanut minua, niin tuostahan olisi ollut luonteva sentään vähän sparrata että millainen ihminen on kyseessä.
Tuollaiseen mukafiksuun vonkausyritykseen voi vastata jos ei kiinnosta, että "en ole henkilökuntaa joten en tunne kaikkia tuotteita, mutta käy kysymässä joltakin myyjältä". Ei nolaa kysyjää, mutta asia tulee selväksi.
Hmmm... Myyjän löytäminen megamarketissa voi olla hankalaa. Eli olen itsekin kysynyt tuotteista muilta asiakkailta sekä vastannut toisten kysymyksiin. Eikä siitä sen kummempaa. Älkää nyt kasvattako tätä suomalaisten jääkuorta sillä ajatuksella, että jokainen sulle lausuttu repliikki on pokausyritys, joka pitää torjua.
Mä tykkäisin tuollaisesta lähestymisestä, menisin varmasti hieman hämilleni mutta olisin imarreltu. Mun lähikaupassa on eräs nuori naismyyjä joka hymyilee mulle aina aivan hemmetin söpösti. Tiedän että hän on asiakaspalvelija ja kuuluukin hymyillä mutta kerran jonossa seurasin niin hän ei tee samalla tavalla kellekään muulle. Eilen hän tuli yllättäen jostain hyllyjen välistä ja kuulin vaan iloisen moi:n ja kun käännyin katsomaan, hän katsoo suoraan muhun ja hymyilee.😊 kerran kassalla hän näytti kuin ois vähän punastunutkin. ehkä mä vaan elättelen toivoa tässä että se vois olla kiinnostunut, tiedän ettei luultavasti ole mutta joka kerta kävelen hymyillen kaupasta ulos ja mun loppupäivä menee tosi hyvin.😊 Se riittää mulle ainakin nyt toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on aikaa nyt jo yli 15 vuotta, olin tuolloin parikymppinen. Istuin bussissa matkalla yliopistolle ja vastapäätä istui minua noin 5-10v vanhempi nainen. Bussissa oli paljo muitakin ihmisiä. Nainen yhtäkkiä kysyi minulta, paljonko matkaa on paikasta x paikkaan y. Ei oltu puhuttu mitään sitä ennen koko matkan aikana. No vastasin kysymykseeni parhaan tietämykseni mukaan mutta en siinä tilanteessa osannut jatkaa juttua, jos siinä sellaisen alkua edes olikaan. Nainen kertoi lenkkeilevänsä kyseisillä alueilla.
Jälkeenpäin mietin että tuo saattoi olla ns. avaus tai sitten ihan muuten vaan kyseli. Mutta olisin voinut itse toimia toisin ja ottaa selvää. Tyhmä minä.
Nainen ei vaikuttanut bimbolta tai kovin ulospäin suuntautuneelta vaan pikemminkin ihanalta harmaavarpuselta jolla saattaisi olla kultainen sydän <3
Viisitoista vuotta sitten tuntematon esitti sulle neutraalin random kysymyksen ja edelleen vaivaat päätäsi miksi... Todiste siitä, että suomalaiset tosiaan ovat vaitonaista kansaa.
Laittaudu ulkoisesti sellaiseksi, että miehet juoksevat perääsi. Älä missään nimessä itse lähesty miehiä. Tulet saamaan vaan näpeillesi, koska miehet käyttävät kaikki tilaisuudet hyväksi, vaikka eivät olisi millään tasolla kiinnostuneita.
Hellä tönäisy ja heti perään hymy ja kevyt kouraisu peniksestä, toimii varmasti
Meet melonien viereen ja kysyt tykkääkö hän pienistä vai isoista meloneista?
Tai lihatiskille ja kysyt kuinka isoa lihaa ois saatavilla?
Älä. Ahdistaa kun vieraat ihmiset puhuu mulle.
Naisena voin sanoa, että iskuyritys kaupassa tms tilanteessa on epätoivottu.
Mokailin kaupassa ja naurahdin itselleni. Samassa hyllyvälissä ollut mies lähti puolijuoksua pakoon, pelkäsi minun varmaankin puhuvan hänelle. Eli ei monet miehetkään halua jutustella kaupassa.
Käyttäjä43938 kirjoitti:
Mä tykkäisin tuollaisesta lähestymisestä, menisin varmasti hieman hämilleni mutta olisin imarreltu. Mun lähikaupassa on eräs nuori naismyyjä joka hymyilee mulle aina aivan hemmetin söpösti. Tiedän että hän on asiakaspalvelija ja kuuluukin hymyillä mutta kerran jonossa seurasin niin hän ei tee samalla tavalla kellekään muulle. Eilen hän tuli yllättäen jostain hyllyjen välistä ja kuulin vaan iloisen moi:n ja kun käännyin katsomaan, hän katsoo suoraan muhun ja hymyilee.😊 kerran kassalla hän näytti kuin ois vähän punastunutkin. ehkä mä vaan elättelen toivoa tässä että se vois olla kiinnostunut, tiedän ettei luultavasti ole mutta joka kerta kävelen hymyillen kaupasta ulos ja mun loppupäivä menee tosi hyvin.😊 Se riittää mulle ainakin nyt toistaiseksi.
Jos olet keski-ikäinen, niin älä toimi. Hyi.
Miehenä arvostaisin suoraa puhetta, tosin sellaista ei tietenkään ikinä naisilta noissa tilanteissa eikä oikein muutenkaan saa. Aina pitäisi jostain katseista ja sanattomasta viestinnästä osata muka tulkita ja lukea ajatuksia. Ikään kuin näin #metoo aikana siitä muka sitten olisi pokkaa lähteä itse jotain ehdottamaan.
Nyt eletään vuotta 2023 ja naisen saa ja tuleekin voida tehdä aloite. Tule sanomaan kaupassa suoraan kiertelemättä että moikka, sorry häiritä mutta kattelin että oot kivan/mielenkiintoisen/tms näköinen, lähtisitkö vaikka kahville? Jos en kiinnostu, niin kieltäydyn kohteliaasti ja olen takuulla silti imarreltu ja hyvällä mielellä loppuviikon ansiostasi.
Ei anna hyvää ensivaikutelmaa. Lappusten jakajat ovat joko kerjäläisiä tai hihhuleita.