Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet, miten ottaa teihin kontaktia KAUPASSA?

Vierailija
17.07.2020 |

Olen ujo nainen, mutta olen miettinyt että jos joskus näen kaupassa miehen joka vaikuttaa minusta kiinnostavalta, miten voisin lähestyä häntä.
Olisiko hyvä esim. sanoa suoraan, että hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?
Anteeksi nyt kun olen varmaan ihan uusavuton. Mutta minulle tuollaiseen kontaktin ottoon on aika iso kynnys, ihan vaan siksi kun oon ujo ja herkkä. Niin ajattelin laittaa tänne palstalle tällaisen aiheen.

Tai ootteko muut menestyksekkäästi koskaan tavanneet kiinnostavia ihmisiä kaupassa, niin että oikeasti siitä olisi syntynyt jotain?

Kommentit (1294)

Vierailija
161/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ei, ei ole ainoa paikka pariutua kännissä baarissa, mutta paikka pariutua ei ole myöskään kauppa häiriköiden ostoksia tekeviä "kiinnostavia" ihmisiä.

Kuulostat jotenkin katkeralta siitä että joku toinen nainen uskaltaa lähestyä miehiä eikä toisinpäin. Ei kukaan mies siitä ota nokkiinsa. Kyllä se nyt aikuinen mies pystyy arvostamaan aloitetta ja tarvittaessa sanomaan ei jos homma ei natsaa.

Eri, mutta on paljon naisia, joiden ei tarvitse lähestyä miehiä, koska miehet lähestyvät heitä. Miestenlähestymis"ongelma" ei koske läheskään kaikkia naisia.

Vierailija
162/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80% miehille naisen lähestyminen iskumielessä kaupassa on ok tämän ketjun mukaan.

6% naisista miesten lähestyminen iskumielessä kaupassa on ok tämän ketjun mukaan.

Miehet ja naiset elää ihan eri elämää, eikä heitä voi verrata aina asioissa toisiinsa.

Eli ap prosentit on vahvasti sun puolella. Avaa siis suusi siellä kaupassa ensi kerralla kun näet komistuksen ja ilmaise aikeesi selvästi. Tsemppiä ja toivottavasti tärppää.

Olettavatko miehet, että jokaista miestä kaupassa lähestyvä nainen on joku fitnessmegabeibe ja siksi ovat innoissaan? Mitä jos se lähestyvä nainen onkin joku ei lainkaan hehkeä rumilus? Vieläkö imartelee ja olette innoissanne huomiosta?

Eivät oleta. Mutta miehet eivät ole niin järkyttyneitä ja ahdistuneita, jos heitä lähestyykin joku muu kun unelmien prinsessa. Naisilla se tuntuu olevan vaan niin, että lähestymislupa (missä vaan) on joko nuorella miesmallilla, julkkiksella tai sikarikkaalta vaikuttavalla herralla. Muiden lähestyminen on lähes rikollista häirintää.

Normaali mies ymmärtää, että kaikki naiset eivät voi olla monen yliopistotutkinnon suorittaneita maks 25-vuotiaita megapeipejä. Normi mies ymmärtää että myös tavalliset naiset saattavat haluta tutustua ja siksi lähtökohtaisesti suhtautuvat tähän asiaan positiivisesti.

Jos ulkonäkö miellyttää, lähestyminen vaikutti mukavalta ja elämäntilanne sallii, niin moni mies on valmis jatkamaan tutustumista, myös siis niihin tavallisempiin yksilöihin.

Ja vaikka kohdalle sitten sattuisi se kuolaava 250 kiloinen mt-tapaus, niin hänellekin tosiaan voi ystävällisesti sanoa että kiitos mutta olen varattu. Tai kiinnostunut vain omasta sukupuolestani. Ei tarvitse panikoida ja ajatella että epämiellyttävien ihmisten lähestymisyritys on rikos.

Tämä.

Naisille on tyypillisempää tuo ettei saa lähestyä. Kauniita ei tietenkään saa, mutta ei myöskään kivannäköisiä taviksia ellei ole hyvin komea.

Itse asiassa kivanäköiset tavikset ne vasta loukkaantuvatkin. Kauniit naiset tietävät oleansa hyvännäköisiä. ja ovat tylyjä lähinnä koska suosiota riittää ja on varaa olla tyly.

7½ ja 8- naisilta tule tyltimmät pakit koska heile se on suorastaan loukkaus jos ei-komea mies lähestyy. Sehän on viesti että jonkun silmissä nämä naiset ovat ihan keskitasoa, tai jopa vaatimattoman näköisiä. Miten se mies kehtasi lähestyä!!! Luuliko se tosissaan että olen samaa tasoa kuin tuon näköinen mies???

Miehillä ei ole samaa ajattelutapaa, koska miehiä harvoin lähestytään. Miehelle lähestyminen on yleensä plussaa vaikkei nainen olisi kiinnostava. Itsekin olen vallan otettu, riippumatta lähestyjästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tyhmempikin ymmärtää, että on eri asia lähestyä kaupassa jotakuta, jonka kanssa on jotakin "sutinaa" siinä ostoksia tehdessä kuin katsoa, että onpa komea mies ja ängetä kyselemään sitä treffeille tai tyrkyttää sille puhelinumeroaan, vaikka kyseinen mies ei ole edes huomioinut saati flirtannut tyrkyttäjälle?

Jos mies tekee samaa, jo täällä on keskustelu aiheesta ja 99% sitä mieltä, että miehet on kamalia sikoja ja häiriköitä ja on se kumma kun ei naiset saa edes kaupassa tehdä ostoksia rauhassa ilman että joku pervo kyylää ja vonkaa. Naiselta sama onkin ok ja suorastaan toivottavaa käytöstä.

Vähän sama kuin että mies ottaa ja lähtee uuden naisen luo jättäen vaimon yksinhuoltajaksi - hän on itsekäs pettäjäsika ja lastensa hylkääjä, mutta kun nainen ottaa ja lähtee uuden miehen luo jättäen miehen yksinhuoltajaksi - hän on itsenäinen ja rohkea nainen, joka uskaltaa tavoitella onneaan ja kuuluuhan miehen lapsistaan huolta pitää.

Vierailija
164/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Etelä-Karjalasta, ja meillä päin ventovieraatkin voivat vaihtaa pari sanaa, useimmiten kyllä jossain torilla, puistossa tai satamassa eikä ruokakaupassa, jossa yleensä on kova kiire!

Jotkut miehet ovat kuitenkin tulleet juttelemaan ruokakaupassakin, esimerkiksi jos olemme päätyneet ostamaan samaa tuotetta tai molemmilla menee kauan päättää, mitä ostaa joltakin tietyltä hyllyltä. Siihen voi sitten heittää jonkun tarinan, miksi joku tuote on itselleen tärkeä. :D Joka tapauksessa: jos juttu jatkuu, JA olet rohkea, voit heittää, lähtisikö mies joskus kahville. Jos olet lyhyt, voit liioitella kuinka vaivalloista on ylettää poimimaan joku tuote pakastehyllyltä. Jos hyvännäköinen mies on kauppakeskuksen infotaulun edessä, voit tarjota apuasi.

Vierailija
165/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ei, ei ole ainoa paikka pariutua kännissä baarissa, mutta paikka pariutua ei ole myöskään kauppa häiriköiden ostoksia tekeviä "kiinnostavia" ihmisiä.

Kuulostat jotenkin katkeralta siitä että joku toinen nainen uskaltaa lähestyä miehiä eikä toisinpäin. Ei kukaan mies siitä ota nokkiinsa. Kyllä se nyt aikuinen mies pystyy arvostamaan aloitetta ja tarvittaessa sanomaan ei jos homma ei natsaa.

Minustakin kaikki, jotka eivät ole kanssani samaa mieltä, ovat katkeria. He eivät mitenkään voi ajatella asiasta eri tavalla vaan he ovat vain katkeria.

Vierailija
166/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupassa ostoksilla, en tarjolla deiteille. Jätä minut rauhaan.

M

Miksi kirjoitat olevasi mies, vaikka olet nainen?

Vierailija
167/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos olet lyhyt, voit liioitella kuinka vaivalloista on ylettää poimimaan joku tuote pakastehyllyltä. Jos hyvännäköinen mies on kauppakeskuksen infotaulun edessä, voit tarjota apuasi."

Voiko nolompaa olla...... Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
168/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten ihmiset yleensä saavat minkäänlaisia ihmissuhteita jos kaikki on niin kovin vaikeaa. Tuskin kaikkien kaverisuhteet yms. ovat jostain Tinderistä alkaneet.

Ei muuta kuin nykäisemään kiinnostavaa miestä hihasta ja siitä se sitten lähtee jos on lähteäkseen.

Ei todella ole vaikeaa.

Vierailija
169/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos olet lyhyt, voit liioitella kuinka vaivalloista on ylettää poimimaan joku tuote pakastehyllyltä. Jos hyvännäköinen mies on kauppakeskuksen infotaulun edessä, voit tarjota apuasi."

Jos oikeasti ei ole jakkaraa lähimaillakaan, niin useasti on joku tullut tarjoamaan apua. :D Joskus olen saanut puhelinnumeron tällä tavalla, pyytämättä toki.

Vierailija
170/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupassa ostoksilla, en tarjolla deiteille. Jätä minut rauhaan.

M

Miksi kirjoitat olevasi mies, vaikka olet nainen?

Se on epätoivoinen puolustusreaktio heti kun huomataan että voi ei, meidän naisten valta näissä asioissa saattaa olla vaakalaudalla. Kamalaa, joku nainen saattaa olla aktiivinen, ja se ei meille naisten enemmistölle käy!

Noin luulisin.

N

Vierailija
171/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio tämänkään ketjun perusteella jättää kauppareissuja käymättä, saati triplaa niitä lähestymisen toivossa, ne on kuitenkin muita miehiä, joita lähestytään jos edes. Mukavaa perjantai iltaa ja kesää kaikille.

m 3,14159 26535

Vierailija
172/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio tämänkään ketjun perusteella jättää kauppareissuja käymättä, saati triplaa niitä lähestymisen toivossa, ne on kuitenkin muita miehiä, joita lähestytään jos edes. Mukavaa perjantai iltaa ja kesää kaikille.

m 3,14159 26535

Itse taas en aio minnekään Tinderiin mennä sillä olen niin komea ja kiinnostava mies, että minua kuuluukiin lähestyä kaupassa.

Vierailija
173/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta mä haluan kyllä olla kaupassa ihan vaan ostoksilla enkä iskettävänä.

Vierailija
174/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten ihmiset yleensä saavat minkäänlaisia ihmissuhteita jos kaikki on niin kovin vaikeaa. Tuskin kaikkien kaverisuhteet yms. ovat jostain Tinderistä alkaneet.

Ei muuta kuin nykäisemään kiinnostavaa miestä hihasta ja siitä se sitten lähtee jos on lähteäkseen.

Ei todella ole vaikeaa.

Vauva-palstan ihmiset eivät ole ote keskivertoihmisistä. Tänne tulee lähinnä ne joilla on jotain hampaankolossa miehiä vastaan. Ja heidän perässä kuvalautojen röllit ja insellit. Sen takia täällä on aina välillä näitä "Miehen katse kävi minussa kadulla, sain PTSD:n!"-tyylisiä ketjuja.

Vierailija
175/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kauppa on kyllä ehdottomasti jäätävin paikka ikinä lähestymisille. Ei minua haittaa jos nainen lähestyy, mutta mieluummin missä tahansa muualla kuin kaupassa. Luultavasti tuntuisi aika hämmentävältä ja epämukavalta tuollainen tilanne; sanoisin että kauppa ei kyllä ole paikka missä olen mitenkään sosiaalisesti vastaanottavainen.

M27

Vierailija
176/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti ei ole jakkaraa lähimaillakaan, niin useasti on joku tullut tarjoamaan apua. :D Joskus olen saanut puhelinnumeron tällä tavalla, pyytämättä toki.

"Liioitella" on se nolo tuossa. Entä jos joku pitkä nainen tarjoutuu, oletko siitäkin ilahtunut?

Vierailija
177/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Liioitella" on se nolo tuossa. Entä jos joku pitkä nainen tarjoutuu, oletko siitäkin ilahtunut?

Totta kai! Minä voin vastavuoroisesti kumartua noukkimaan jotakin alahyllyltä.

Vierailija
178/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

38095u039u3509u539u035 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia ei lähestytä kaupassa, he ovat tekemässä siellä ostoksia.

Sama koskee miehiä. Ei teillä voi olla erioikeuksia sukupuolenne takia.

Piditpä siitä tai et, niin minua miehenä naiset saa lähestyä kaupassa milloin vaan. Se ei minua haittaa. Enkä kokisi sitä ahdisteluna.

Sinua varmaan saa myös tarrata perseestä baaarissa.

Se ei tarkoita että se olisi tekona ok.

Vuosien varrella useampikin humalainen nainen baarissa on taputellut persettäni tai tarrannut etumukseeni kiinni. En ole ollut asiasta moksiskaan.

Tiedän, että lähtökohtaisesti nämä eivät ole tekona ok.

Tässä nyt ollaan sivuraiteilla siitä, että nainen voisi lähestyä miestä kaupassa. Se on mielestäni edelleen ok.

Miksi kenelläkään olisi tarvetta lähestyä ketään kaupassa? Kaupan on oltava turvallinen tila jossa pervot eivät lähentele.

Jos näet muut ihmiset lähtökohtaiseti pervoina, on ongelma sinun, eikä muiden ihmisten.

Tervetuloa nykyaikaan. Lähestyminen baareissakaan ei ole miehille suotavaa ilman lupaa esimerkiksi silmäpelin muodossa.

Miksi kuvittelette että kenelläkään on oikeus iskeä kimppuun kun on shoppailemassa?

Mitäpä jos... Oli mies tai nainen niin avaa vain keskustelun. Ei mitään pervoiluja tai flirttiä vaan ihan vaan keskustelu. Uskokaa tai älkää, tästäkin aihealueesta on paljon opetusmateriaaleja internetissä. Suosittelen tutustumaan. Sosiaaliset taidot on kovaa valuuttaa tässä maailmassa

Sosiaalisin normeihin kuuluu täällä ettei tuntemattomien kanssa aloiteta keskustelua. Siinä ei jenkkien viettelijäksi 90 päivässä videot auta.

Kuinka ihmeessä suomalaiset parit löytää toisensa? Tän ketjun perusteella ei mitenkään. T:ulkkari

Neil Hardwick teki tästä komediasarjoja.

Vierailija
179/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi just kaupassa? Itseäni ainakin ahdistaisi, jos joku tuntematon lähestyisi minua kaupassa "sillä silmällä".

Mutta joo, ap:lle vinkkejä: ujokin ihminen voi helposti keskustella ja tutustua ihmisiin jonkun aiheen tai asian ympäriltä. Esimerkiksi, jos pidät koirista, voit lähestyä ihmistä koiran kautta. Ihan arkipäiväisesti voit aloittaa kehumalla kuin on söpö koira, kysellä rotua jne ja jos itsellä on koira, ihmiset helposti voivat lähestyä sinua. Koira siis ihan vain esimerkkinä siitä, että juttelu voi alkaa jonkun "neutraalin" yhteisen tekijän tiimoilta. Jos pidät luonnosta, retkeilystä jne, sielläkin tapaa toisia kulkijoita ja yleensä siellä vaihdetaan ainakin pienet juttelut. Samoin harrastusten kautta tutustuu toiseen sukupuoleen mutkattomasti. Tämmöisissä tilanteissa voi vapaasti haistella ilmaa ilman, että kumpikaan jännittyy tai kokee olonsa ahdistuneeksi.

Vierailija
180/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti kerran ostaa jotakin olutta, ja kun en oluista ymmärrä tai tiedä mitään, niin kysäisin siinä lähellä olevalta mieheltä jostakin merkistä, että tietääkö hän? Sehän säikähti ihan hitosti, eikä oikein osannnut mitään sanoa, jotakin epäselvää tupisi.