Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Sikiöseulonnan tuloksista naistenklinikalta!

Vierailija
28.05.2013 |

Odottelen tietoa viikko sitten tehdystä istukkabiopsiasta, ja nyt illalla klo19.45 puhelimeni soi kun olin ruokakaupassa, en siis vastannut. Unohdin koko puhelun, ja äsken kun katsoin on numero juurikin tuon sikiöntutkimusyksikön. Miksi soittavat noin myöhään? Pahinta tietysti nyt pelkään, mutta samalla ihmettelen miksi soittavat illalla.

Numerosta ei kukaan enää yhdeksän aikaan vastannut ja nyt on edessä helvetillinen yö.

Onko kukaan muu saanut ilta-aikaan soittoa tämän asian tiimoilta?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 22:57"]

Minusta sanoivat siellä ihan selvästi että kirjeitse ilmoittavat jos kaikki ok, muuten soittavat.

Ja Naistenklinikka siis kyseessä, jos joku viisaampi vaikka tietäisi paremmin.

[/quote]Mulle soitettiin virka-aikana. Oli hyviä uutisia.

Vierailija
22/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisevista viesteistänne, olivatkohan positiivisten uutisten  puhelimitse saaneet juuri naistenklinikalta?

Oli tulos kohdallani mikä hyvänsä,ajattelin kyllä antaa palautetta soiton ajankohdasta. Tai olisivat edes soittaneet miehelleni kun en itse ollut tavoitettavissa...

Huoh, ei auta, huomiseen menee.

Kerron sitten miten kävi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 23:05"]

Kiitos rohkaisevista viesteistänne, olivatkohan positiivisten uutisten  puhelimitse saaneet juuri naistenklinikalta?

Oli tulos kohdallani mikä hyvänsä,ajattelin kyllä antaa palautetta soiton ajankohdasta. Tai olisivat edes soittaneet miehelleni kun en itse ollut tavoitettavissa...

Huoh, ei auta, huomiseen menee.

Kerron sitten miten kävi.

[/quote]Itse olin naistenklinikan asiakas.

Vierailija
24/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 22:22"]

Odottelen tietoa viikko sitten tehdystä istukkabiopsiasta, ja nyt illalla klo19.45 puhelimeni soi kun olin ruokakaupassa, en siis vastannut. Unohdin koko puhelun, ja äsken kun katsoin on numero juurikin tuon sikiöntutkimusyksikön. Miksi soittavat noin myöhään? Pahinta tietysti nyt pelkään, mutta samalla ihmettelen miksi soittavat illalla.

Numerosta ei kukaan enää yhdeksän aikaan vastannut ja nyt on edessä helvetillinen yö.

Onko kukaan muu saanut ilta-aikaan soittoa tämän asian tiimoilta?

[/quote]Ei ne illalla soita huonoja uutisia.

Vierailija
25/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka toivonkaan että asia olisikin näin.

Vierailija
26/49 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up vielä, ihan kohta menen nukkumaan..

Vierailija
27/49 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kävin juuri viikko sitten ja sanoivat että huonot uutiset soitetaan,hyvät kirjeitse.toissapäivänä tuli kirje ja kaikki ok. eli mulla ainakin hyvät tuli kirjeitse.ja naistenklinikka kyseessä.

Vierailija
28/49 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 23:00"]

Mulle soitettiin virka-aikaan että ok tulos ja tahdonko tietää sukupuolen. Tottakai tahdoin ja POIKA . Waude. Oli mannaa sydämelle että oli poika.

[/quote]

Mannaa sydämelle, että oli poika? Ei sitten se ollut tärkeintä, ettei mitään vakavaa vikaa löydetty?

Vierailija
29/49 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tilanne?

Vierailija
30/49 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sairaalassa myös sanottiin, että huonot uutiset soitetaan, hyvät postitetaan. Kummallinen aika kyllä soittaa? Toivottavasti ap:lla kaikki hyvin.

Vierailija
31/49 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sairaalat toimii iltaisinkin. Itse sain soiton leikkausajasta Töölön sairaalasta klo 18.30, kun olin bussissa matkalla kotiin.

Vierailija
32/49 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiaa seuranneille.

Heti aamulla soitin osastolle, samaan nroon mistä sain iltapuhelunkin. Sanoin että tästä numerosta soitettiin minulle illalla. Tuli hetken hiljaisuus ja hoitaja sanoi ettei heiltä koskaan soiteta iltaisin kun osasto menee kiinni klo16.30. Meni selvittämään asiaa, ja palatessaan oli samaa mieltä, ettei heiltä ole soitettu. Todella mystistä! Mun puhelin satavarmasti soi n. Klo 19:30 ja heidän nrostaan. Miehenikin vielä tarkisti asian. Tämä ei siis koskaan selvinnyt minulle.

Tärkein: hoitaja etsi samalla paperini ja luki minulle tulokset: terveet tytön kromosomit!

En voi sanoin kuvailla kuinka helpottunut ja kiitollinen olen juuri nyt. Olen koko yön miettinyt down-lapsen saamisen mahdollisuutta, siihen liittyviä haasteita, häpeän tunnetta, jne. Aina aiemmin olin selkeästi sitä mieltä että teen keskeytyksen, mutta kylläpä kokemukseni avasi silmäni sen suhteen, etteivät asiat ole niin mustavalkoisia kuin mitä voisi kuvitella. 

Kaikille saman asian parissa oleville toivotan voimia ja viisautta ottaa vastaan se, mitä on tullakseen. Myös minulle.

Vierailija
33/49 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän tunnetta vammaisesta lapsesta? ...no kaikki tunteethan sinänsä on normaaleja ja sallittuja, mutta kannattaa oikeasti alkaa miettimään mistä moinen häpeä johtuu. Vammainen lapsi ei ole yhtään sen hävettävämpi asia kuin tervekään! Mutta toisten arvot ja asenteet nyt on mitä on. Onnea terveestä sikiöstä kuitenkin...

Vierailija
34/49 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksella kirjoitin 'auki' viestiiin niitä kaikenlaisia ajatuksia ja tunteita joita kävin yön aikana läpi. Pitäisikö minun hävetä että raadollisesti tunnistin itsestäni paljon myös negatiivisia tunteita liittyen mahdollisuuteen saada vammainen lapsi? 

Itse koin sen pikemminkin välttämättömänä: tunnustaa itselleen oma raadollisuutensa, itsekkyytensä, pikkusieluisuutensa. Ja tämän kokemuksen jälkeen nähdä ja ennen kaikkea muuttaa omia vääristyneitä näkemyksiään. 

Ja kyllä, ajatus down-lapsen saamisesta jollain tapaa hävetti mua: muut säälimättömästi mua, minussa on jotain vikaa jne. Ja ihan tiedostan että tällaiset ajatukset ovat typeriä, mutta enhän voi omaa asennettiin koskaan muuttaa jos en omia asenteitani kohtaa. Ja minulla tämä kohtaaminen tapahtui nyt.

Oli miten oli, toivon että olen valmiimpi tämän kokemuksen jälkeen kohtaamaan vammaisia lapsia ja heidän vanhempiaan.

siunausta kaikille

Vierailija
35/49 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein abortin kun paljastui sairaan pojan kromosomit. Onnea ap!

Vierailija
36/49 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon toistaiseksi terveestä tytöstä!

Maailmassa on muitakin sairauksia kuin vain Downia.

Vierailija
37/49 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 13:12"]

Onneksi olkoon toistaiseksi terveestä tytöstä!

Maailmassa on muitakin sairauksia kuin vain Downia.

[/quote] Niin ja testeissä tutkitaan muutakin kun vain Downia.

Vierailija
38/49 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveitä kromosomeja tuskin on luvattu, koska niitä ei voi taata. Eikä noihin tutkimuksiin kukaan joudu. Niihin  mennään omasta halusta.

Vierailija
39/49 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 20:53"]

Terveitä kromosomeja tuskin on luvattu, koska niitä ei voi taata. Eikä noihin tutkimuksiin kukaan joudu. Niihin  mennään omasta halusta.

[/quote] Mulle on luvattu terveet kromosomit jo kolmasti. Ja sen kerran kun ei luvattu, ne ei sitä myöskään olleet.

Vierailija
40/49 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tutkimuksessa seulotaan downin syndroomaa.  Tutkimus ei poissulje sairauksia. En halua lytätä iloksi, vaan tarkentaa. Moni luulee normaalin seulatuloksen olevan tae terveestä  lapsesta.