Rumasta naisesta kauniimmaksi?
Olen perusruma, siis kasvonpiirteeni ovat rumat/erikoiset ja vartalonikin hieman alapainotteinen. Olen koettanut kuntoilla ja olen saanutkin vartaloani hieman sopusuhtaisemmaksi (mittani ovat ok ja olen hoikka).
Mutta miten voisin alkaa muokata kasvojani paremman näköisiksi? En halua mitään kumihuulia tai irtoripsiä (edullisia), vaan kasvojeni luustoa ja lihaksistoa pitäisi muuttaa hieman ja nenä pitäisi operoida pienemmäksi ja kapeammaksi. Ne tarvitsemani leikkaukset olisivat todella kalliita. Miten osaisin itse arvioida, mistä lähtisin liikkeelle ja voisivatko jotkut pienemmät operaatiot auttaa? En osaa kovin objektiivisesti arvioida ulkonäköäni nimittäin. Ehkä pahin ongelma kaiken taustalla on kasvojen epäsymmetria. Mistä voisi saada konsultointiapua?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aloitus sitten tehdä hiuksista todella hyväkuntoiset ja näyttävät ja hoitaa ihoa todella hyvin sekä muotoilla kulmat ammattilaisella. Jos hampaat on keltaiset, niiden valkaisu voi kannattaa. Lisäksi oikeasti sulle sopiva tyyli ja laadukkaita vaatteita.Parempi pysyä klassisena ja minimalistisena kuin tavoitella jotain Hollywood-clamouria. Glamour voi näyttää sutturalta ja erityisen pahalta vähän miehelläällä. Less is more.
Täytyy taas satsata noihin. Ne ovat viimeistään koronan myötä vähän unohtuneet, enkä ole käynyt kampaajalla tai kosmetologilla moneen kuukauteen. En näytä miehekkäältäkään, vaan sellaiselta hiirulaismaiselta lähinnä.
Olen siis sellainen hieman epämuodostuneen hiirulaisen näköinen. Ihan kuin joku geenilabran kromosomihirviöhiiri siis.
Trolli sinä olet.
En oo trolli. Tuossa oli ripaus huumoria mukana, mutta tavallaan se on myös kuvaava kuvaus minusta, kun en ole tosiaankaan sellainen perusnätti suomalaisnainen.
Vierailija kirjoitti:
Säästäisin (ja säästänkin) rahaa kauneusleikkaukseen Etelä-Koreassa. Siellä yli puolet nuorista naisista ovat käyneet kauneusleikkauksessa ja plastiikkakirurgian taso on aivan toinen kuin länsimaissa. Siellä tavoite on symmetrinen ja luonnollinen, täyteaineita ei juuri käytetä, vaan luustoa hiotaan jne. Kannattaa googlata.
Tässä hieman esimerkkejä:
https://onedio.co/amp/1-9-mind-blowing-before-and-after-faces-from-sout…
Kallistahan se on lentoineen ja kaikkineen, mutta silti loppujen lopuksi edullisempaa kuin vastaava Suomessa. Ja lopputulokset ovat ainakin omasta mielestäni paljon kauniimpia kuin vaikka täällä tai Yhdysvalloissa.
Vierailija kirjoitti:
Säästäisin (ja säästänkin) rahaa kauneusleikkaukseen Etelä-Koreassa. Siellä yli puolet nuorista naisista ovat käyneet kauneusleikkauksessa ja plastiikkakirurgian taso on aivan toinen kuin länsimaissa. Siellä tavoite on symmetrinen ja luonnollinen, täyteaineita ei juuri käytetä, vaan luustoa hiotaan jne. Kannattaa googlata.
Osaavatko he leikata länsimaisen kauneusihanteen mukaisia neniä tai esim. hioa kasvojen luustoa? Millainen siellä on hintataso?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä hieman esimerkkejä:
https://onedio.co/amp/1-9-mind-blowing-before-and-after-faces-from-sout…
Kallistahan se on lentoineen ja kaikkineen, mutta silti loppujen lopuksi edullisempaa kuin vastaava Suomessa. Ja lopputulokset ovat ainakin omasta mielestäni paljon kauniimpia kuin vaikka täällä tai Yhdysvalloissa.
Wow, nuo ovat kyllä hyviä ja taitavasti tehtyjä muutoksia.
Plastiikkakirurgi Sirpa Asko-Seljavaara kehotti muutosta etsiviä naisia kiinnittämään ensin huomiota hiuksiinsa, (kasvojenhoitoon ja) meikkaukseen ja vaatetukseen, koska niillä voi paljon muuttaa kokonaisuutta. Kirurgiaa voi harkita sen jälkeen.
Minulla muutos alkoi siitä, että uskalsin pyytää kampaajaltani jotain uutta (hän kuitenkin tuntee minut ja hiukseni), toinen on ollut meikkaamisen opettelu (joka jatkuu!).
Kolmas on minulle sopivat silmälasikehykset - vaikka ymmärränkin niitä, jotka käytännöllisyyden takia leikkauttavat esim. likinäköiset silmänsä, niin sanoisin, että monille suomalaisille silmälasit sopivat oikein hyvin. Silmäluomien leikkaus olisi kyllä paikallaan meille monille.
Huonojen hiilihydraattien, kuten sokerin välttely, vaikutti minullakin ensiksi juuri kasvoihin.
Ei kosmetologit osaa meikata!
Kannattaa mennä ammattimeikkaajsn luokse ja kysyä meikkausvinkkejä.
Jos olet erikoisen näköinen, korosta sitä. Etsi persoonallinen, muista erottuva tyyli. Näyttävä kampaus, meikki ja korut. Aina parempi, että olet enemmän ala- kuin yläpainotteinen, se on naisellista. Korosta vyötäröä.
Muistan vieläkin monen kymmenen vuoden takaa vilaukselta näkemäni nuorenparin. Kummallakin oli todella höröttävät korvat. Molemmat olivat leikkauttaneet lyhyet hiukset ja heillä oli isot korvakorut. He olivat aivan supertyylikkään ja itsevarman näköisiä. Ja ne korvat olivat mahtavat!
Kanna itsesi uljaasti, se on paras operaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaavatko he leikata länsimaisen kauneusihanteen mukaisia neniä tai esim. hioa kasvojen luustoa? Millainen siellä on hintataso?
Tuolta löytyy muutama länsimaalainenkin Etelä-Koreassa leikattu:
https://cindyhospital.com/pages/bna/bna01.php
Mielestäni osaavat. Länsimaalaisen lähtötilanne on todennäköisesti jopa helpompi kuin aasialaistaustaisen. Hiominen ja luiden asentojen muutokset ovat nimenomaan "se juttu" siellä. Joissain tapauksissa voidaan käyttää implantteja, mutta enimmäkseen pyritään omaa anatomiaa muuttamalla saamaan ulkonäkömuutokset aikaan. Sellaista täyteainehulluttelua Etelä-Koreassa ei samaan tapaan ole kuin täällä, eikä lopputulos siksi ole "botched" tai "pillow face".
Hintataso vaihtelee. Itse olen säästämässä 20 000 euroa, jotta saan parannella ison alakasvojen muutosleikkauksen jälkeen itseäni rauhassa ainakin muutaman viikon leikkauksen jälkeen ennen paluulentoa. Tuohon hintaan sisältyy lennot, majoitus, leikkaus, lääkkeet ja vakuutus.
Ajattelen tämän sijoituksena itseeni. Niin kauan olen rumuudesta ja siihen liittyvästä kiusaamisesta kärsinyt, ettei tässä enää paljoa mikään itsensä hyväksyntä ja uusi kampaus mieltä lämmitä.
Vierailija kirjoitti:
Eiks ne konsultaatiot ole yleensä ilmaisia plastiikkakirurgilla?
Olen muuten kahdesti käynyt konsultaatiossa (pari vuotta sitten) ja molemmilla kerroilla jäi ns. luu kouraan. Ekalla kerralla (yksillä messuilla sen klinikan esittelypisteessä) se plastiikkakirurgi katsoi ja mittaili kasvojani ja totesi, että "nämähän ovat ihan toispuoleiset" ja antoi sitten käyntikorttinsa ja että pitäisi asiaa selvitellä lisää.
Toisella kerralla kävin toisella klinikalla arviointikäynnillä ja otettiin valokuvat ja he lupasivat palata asiaan minulle, mutta siitä ei sitten kuulunutkaan mitään.
Jos olisi ylimääräistä käteistä iso summa, varmaan vain menisin hyvälle plastiikkakirurgille ja aloittaisin edes jostain toimenpiteestä, mutta nyt oon pähkäillyt ja suunnitellut asiaa jo useamman vuoden ajan. Olisi vain kivaa päästä nauttimaan elämästä ja saada olla edes jotenkuten tyytyväinen itseensä joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolta löytyy muutama länsimaalainenkin Etelä-Koreassa leikattu:
https://cindyhospital.com/pages/bna/bna01.php
Mielestäni osaavat. Länsimaalaisen lähtötilanne on todennäköisesti jopa helpompi kuin aasialaistaustaisen. Hiominen ja luiden asentojen muutokset ovat nimenomaan "se juttu" siellä. Joissain tapauksissa voidaan käyttää implantteja, mutta enimmäkseen pyritään omaa anatomiaa muuttamalla saamaan ulkonäkömuutokset aikaan. Sellaista täyteainehulluttelua Etelä-Koreassa ei samaan tapaan ole kuin täällä, eikä lopputulos siksi ole "botched" tai "pillow face".
Hintataso vaihtelee. Itse olen säästämässä 20 000 euroa, jotta saan parannella ison alakasvojen muutosleikkauksen jälkeen itseäni rauhassa ainakin muutaman viikon leikkauksen jälkeen ennen paluulentoa. Tuohon hintaan sisältyy lennot, majoitus, leikkaus, lääkkeet ja vakuutus.
Ajattelen tämän sijoituksena itseeni. Niin kauan olen rumuudesta ja siihen liittyvästä kiusaamisesta kärsinyt, ettei tässä enää paljoa mikään itsensä hyväksyntä ja uusi kampaus mieltä lämmitä.
Olipa hienoja muutoksia! Ja siis tuontyyppistä itsekin haluaisin. Täytyy säästää rahaa, niin ehkä sitten joskus voin toteuttaa unelmani. Tosiaan ei minuakaan ne täyteainehoidot innosta, enkä ole minkään ankkahuulityylin/mesolankaviritelmien perään lainkaan. Mutta nuo muutokset tuossa linkissä oli luonnollisen näköisiä, kauniita ja hyvin tehtyjä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet erikoisen näköinen, korosta sitä. Etsi persoonallinen, muista erottuva tyyli. Näyttävä kampaus, meikki ja korut. Aina parempi, että olet enemmän ala- kuin yläpainotteinen, se on naisellista. Korosta vyötäröä.
Muistan vieläkin monen kymmenen vuoden takaa vilaukselta näkemäni nuorenparin. Kummallakin oli todella höröttävät korvat. Molemmat olivat leikkauttaneet lyhyet hiukset ja heillä oli isot korvakorut. He olivat aivan supertyylikkään ja itsevarman näköisiä. Ja ne korvat olivat mahtavat!
Kanna itsesi uljaasti, se on paras operaatio.
Muuten tuo on kaunis ajatus ja itsekin ihailen joitain persoonallisen näköisiä tyylejä itsekin, mutta oma itsetuntoni ei vain nykyisellään riitä sellaiseen. Haluaisin olla aidosti tyytyväinen itseeni ennen kuin uskaltaisin pukeutua näyttävästi. Nyt pelkään vain sellaista, että rumuuteni oikein korosruu, jos pukeudun värikkäästi tai näyttävästi tai laitan kampauksen, joka herättää huomiota. Siksipä pukeudunkin hieman hiirulaismaisesti.
"Olen perusruma, siis kasvonpiirteeni ovat rumat/erikoiset ja vartalonikin hieman alapainotteinen. Olen koettanut kuntoilla ja olen saanutkin vartaloani hieman sopusuhtaisemmaksi (mittani ovat ok ja olen hoikka).
Mutta miten voisin alkaa muokata kasvojani paremman näköisiksi? En halua mitään kumihuulia tai irtoripsiä (edullisia), vaan kasvojeni luustoa ja lihaksistoa pitäisi muuttaa hieman ja nenä pitäisi operoida pienemmäksi ja kapeammaksi. Ne tarvitsemani leikkaukset olisivat todella kalliita. Miten osaisin itse arvioida, mistä lähtisin liikkeelle ja voisivatko jotkut pienemmät operaatiot auttaa? En osaa kovin objektiivisesti arvioida ulkonäköäni nimittäin. Ehkä pahin ongelma kaiken taustalla on kasvojen epäsymmetria. Mistä voisi saada konsultointiapua?"
Tuossahan se ongelma on. Et arvioi itseäsi objektiivisesti. Et sinä mitään leikkauksia tarvitse! Sinulla saattaa olla dysmorfinen häiriö eli kuvittelet jonkun kehonosasi - tässä tapauksessa kasvot - rumaksi, vaikka ne eivät sitä ole.
Hävetkää te, jotka postaatte tänne jotain korealaisia kauneusleikkausjuttuja. Sairastahan se on.
Vierailija kirjoitti:
"Olen perusruma, siis kasvonpiirteeni ovat rumat/erikoiset ja vartalonikin hieman alapainotteinen. Olen koettanut kuntoilla ja olen saanutkin vartaloani hieman sopusuhtaisemmaksi (mittani ovat ok ja olen hoikka).
Mutta miten voisin alkaa muokata kasvojani paremman näköisiksi? En halua mitään kumihuulia tai irtoripsiä (edullisia), vaan kasvojeni luustoa ja lihaksistoa pitäisi muuttaa hieman ja nenä pitäisi operoida pienemmäksi ja kapeammaksi. Ne tarvitsemani leikkaukset olisivat todella kalliita. Miten osaisin itse arvioida, mistä lähtisin liikkeelle ja voisivatko jotkut pienemmät operaatiot auttaa? En osaa kovin objektiivisesti arvioida ulkonäköäni nimittäin. Ehkä pahin ongelma kaiken taustalla on kasvojen epäsymmetria. Mistä voisi saada konsultointiapua?"
Tuossahan se ongelma on. Et arvioi itseäsi objektiivisesti. Et sinä mitään leikkauksia tarvitse! Sinulla saattaa olla dysmorfinen häiriö eli kuvittelet jonkun kehonosasi - tässä tapauksessa kasvot - rumaksi, vaikka ne eivät sitä ole.
Hävetkää te, jotka postaatte tänne jotain korealaisia kauneusleikkausjuttuja. Sairastahan se on.
On minulle huomauteltu tietyistä ulkonäköpiirteistä muutenkin ja ihan lapsuudesta ja teini-iästä lähtien. Eli en ole perusnätti missään nimessä. Mutta sitä kasvojen luustoa en ehkä osaa täysin arvioida. On siinä epäsymmetriaa kyllä. Mielestäni nuo linkit olivat oikein hyviä ja inspiroivia.
En kyllä tiedä varmaan ketään, ketä ”kauneusleikkaus” olisi varsinaisesti kaunistanut. Jos miettii vaikka Suvi Pitkästä, Belorffia ym niin kyllä ne ovat kaikki vain rumentuneet leikkausten myötä.
Itsekin kärsin rumista ja toispuoleisista kasvoista, mutta en oikein usko kauneuskirurgiaan. En uskalla riskeerata jos jotain meneekin pieleen. Eniten auttaa kivat vartalolle sopivat vaatteet, hyvä meikki (ei liikaa) ja nätisti laitetut hiukset. Ja positiivinen asenne. Kuulostaa ehkä kliseeltä, mutta kyllä sillä vaan merkitystä on.
Meikkaaminen on oma taidelajinsa. Sen avulla voi palaneet kasvotkin saada näyttämään hyvältä:
Kauneudessa on se puoli mitä monet yleensä unohtaa, että se on pelkkä illuusio. Ei kukaan, ei edes ammattimallit näytä 24/7 "hyvältä", vaan he panostavat monta tuntia meikkaamiseen ja kuntoiluun että näyttäisivät tietyissä tilanteissa hyvältä. Aamulla unenpöpperössään he katsovat peilistä silmäpussejaan ja ryppyjään ja vääntävät murahdellen aamup.askansa aivan kuten me kaikki muutkin.
Mutta jos panostat asiaan meikillä, pukuvalinnoilla ja pikkutreenillä niin kuka tahansa voi näyttää hyvältä, jossei nyt aivan sairaalloisen lihava tai elefanttitautinen ole.
Ensi töikseen AP:n kannattaa etsiä kropastaan ja naamastaan parhaat puolet ja keskittyä korostamaan niitä tyylillään ja pukuvalinnoilla.
Aika monella tuntuu olevan harha, että kaikki kauneuskirurgia johtaa heti ensimmäisen kerran jälkeen tulokseen Suvi Pitkänen/ Donatella versace/ Lara flynn Boyle. Hehän ovat ääritapauksia, joilla homma on mennyt pieleen!
Suurin osa leikkauksista kohentaa potilaan ulkonäköä huomattavasti. Esimerkkinä Angelina Jolie, jonka leukaa, nenää, poskipäitä on fiksattu ja tulos on upea.
En tuomitse leikkauksia, jos onni Ja iloisuus on kiinni Kapeammasta nenästä, pienemmästä leuasta niin siitä vaan! Ulkonäkö on jokaisen oma asia. Kannustan aloittajaa, Jos rahaa vielä uupuu ota laina ( olet jo osoittanut, että osaat säästää, niin se irtoaa helposti) ja tee muutos asap (Tai niin nopeasti kuin korona sen sallii)niin pääset Elämään täysillä.
Jos aloittaja olisi suunnittelemassa painonpudostusta huomattavan ylipainon takia, niin vastustaisiko osa sitäkin, koska ”se johtaa anoreksiaan”.
Vierailija kirjoitti:
Jos aloittaja olisi suunnittelemassa painonpudostusta huomattavan ylipainon takia, niin vastustaisiko osa sitäkin, koska ”se johtaa anoreksiaan”.
Todennäköisesti lihavuuteenkin ehdotettaisiin uutta kampausta tai räväköitä silmälaseja.
Vierailija kirjoitti:
Meikkaaminen on oma taidelajinsa. Sen avulla voi palaneet kasvotkin saada näyttämään hyvältä:
Kauneudessa on se puoli mitä monet yleensä unohtaa, että se on pelkkä illuusio. Ei kukaan, ei edes ammattimallit näytä 24/7 "hyvältä", vaan he panostavat monta tuntia meikkaamiseen ja kuntoiluun että näyttäisivät tietyissä tilanteissa hyvältä. Aamulla unenpöpperössään he katsovat peilistä silmäpussejaan ja ryppyjään ja vääntävät murahdellen aamup.askansa aivan kuten me kaikki muutkin.
Mutta jos panostat asiaan meikillä, pukuvalinnoilla ja pikkutreenillä niin kuka tahansa voi näyttää hyvältä, jossei nyt aivan sairaalloisen lihava tai elefanttitautinen ole.
Ensi töikseen AP:n kannattaa etsiä kropastaan ja naamastaan parhaat puolet ja keskittyä korostamaan niitä tyylillään ja pukuvalinnoilla.
Täällä oli kerran joku ketju, jossa mies valitti pettymystään vietyään uuden heilansa mökille. Saunomisen yhteydessä meikit peseytyi pois ja kaunis nainen paljastui suohirviöksi. Eli meikkaaminen on juu ratkaisu, mutta älä sitten vaan ikinä esiinny missään ilman meikkiä.
Ääni plastiikkakirugialle täältä myös! Eihän kukaan jaksa aina vetää maskia päälle.
Se riippuu ihan kasvojen luustosta. Ei kaikista transnaisista tule kauniita siinä mielessä kuin varmaan tarkoitat klassisen feminiinisiä kasvoja korkeine poskipäineen jne. Hormonihoidot pyöristävät ja pehmentävät piirteitä, mutta luustosta se loppujen lopuksi on kiinni, millainen lopputulos siitä syntyy. Ei se ole yhtään eri tilanne kuin jos naisella on "ruman" mallinen luusto. Äläkä aliarvioi meikin vaikutusta.
Ja se todellakin maksaa. Julkkiksissakin löytyy noita operaatioita, joilla on menty vain huonompaan suuntaan sen "vian" kanssa, jota alunperin lähdettiin korjaamaan, ja heillä on sentään oikeasti massia, mitä upottaa niihin leikkauksiin.