Hiusten lahjoittaminen peruukiksi
Voiko Suomessa lahjoittaa hiuksia
hyväntekeväisyyteen, syöpää sairastavien peruukkeihin? Pikaisella googlauksella ei oikein löytynyt, sattuisiko täällä joku tietämään?
Kommentit (19)
Suomalainen hiuslaatu on liian haurasta peruukiksi.
Teattereiden puvustamot saattavat haluta ottaa vastaan pitkiä hiuksia.
peruukit ja muut tulee Aasiasta tuodusta ja käsitellystä hiuksesta.
Aivan! Minullakin on oaksut ja kestävät hiukset, varsinkin pohjoisesta löytyy paksua hiusta.
Ootte käsitelleet ne hiuksenne hauraiksi korpuiksi arvon sisaret
Maailmassa on naisia, jotka myyvät hiuksiaan. Miksi antaisit ilmaiseksi kun ei anna muutkaan.
Mä kysyin kampaajalta ja ei ne tienneet mihin voi otta yhteyttä. Ei kuulemma ole Suomessa tätä järjestöä. Että saatat olla oikeassa, taisi kampaaja myydä hiuksesi eteenpäin.. Mun pitkä ponnari on vieläkin säilössä täällä kotona kun pyysin mukaan että etsin itse paikan. Mutta ei ole kevyellä etsimisellä löytynyt mitään selkeää paikkaa.
Muakin kiinnostaisi lahjoittaa hiukset hyväntekeväisyyteen. Myös muut kuin syöpäpotilaat voivat tarvita peruukkia.
Hiukseni ovat pitkät, paksut ja hyväkuntoiset (en värjää tai muotoile hiuksia ja käytän ainoastaan sampoota, hoitoainetta ja hoitavaa öljyä). Hieman arastelen että raskinko leikata, vaikka hiukset usein ärsyttävätkin, ja se että tietäisin hiusteni parantavan jonkun elämänlaatua, olisi se sysäys että raskisin hiukseni lyhentää.
Kiitos linkkivinkistä tuohon Children with hair loss:iin. Olen jo pitkään etsinyt kohdetta, joka ottaisi kansainvälisen hiuslahjoituksen vastaan. Oma tukkani kun on niin kovin paksua ja kestävää, että luulisi kelpaavan. Tänään siis pätkäsin 30cm hiuksia ja maanantaina postiin. ^_^
Aika typerää sanoa, että suomalainen hiuslaatu on liian haurasta peruukiksi. Itse en varmaan sitten ole suomalainen, kun oma hiuslaatuni on paksu ja kestävä.
Children with hair loss foundation ottaa vastaan myös ulkomailta, ohjeet löytyy niiden sivuilta.
Muinoin kun leikkautin puolimetrisen letin, kampaaja laittoi hiukset kirjekuoreen.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 22:35"]
Maailmassa on naisia, jotka myyvät hiuksiaan. Miksi antaisit ilmaiseksi kun ei anna muutkaan.
[/quote]
Minä voisin antaa ihan siitä syystä, että joku esim. syöpäpotilas saisi peruukin itselleen. Minulle riittäisi ihan se ilo niistä hiuksista.
No mulla kampaaja sanoi, että hiukset menee peruukikiksi, kun pitkät lyhyeksi leikkasi. En tajunnut edes alennusta pyytää... Varmaa myi ne eteenpäin ja otti vielä leikkauksesta täyden hinnan. PÖH!
Minulla on vyötäröön saakka olevat luonnostaan kullanruskeat ja paksut hiukset. Kaikki sanoo aina, että haluaisi minun hiukseni. Nyt olen ruvennut miettimään vaihteehsi olkapäihin asti olevaa tukka, mutta en ole varma. Leikkaisin muitta mutkitta jos voisin lahjoittaa ne peruukiksi syöpäpotilaalle/syöpäpotilaille, tai johonkin vastaavaan.=)
Locks of Love on voittoa tavoittelematon järjestö, joka auttaa hiuksensa menettäneitä lapsia.
Kampaajana voin sanoa, että lyhyeksi leikatuista suomalsista hiuksista ei makseta penniäkään, joten niitä on turha yrittää myydä kenellekkään. Ne lähetetään ihan kampaajan omalla kustannuksella ( 6-10 e postikulut ja kirjekuori ) hyväntekeväisyys järjestöille. Kampaajan olisi pitänyt pyytää sinulta tämä summa leikkausta maksaessasi.
Ainoastaan intiassa on köyhien perheiden naisia, jotka kasvattavat hiuksiaan ja heille maksetaan siitä, että ne leikataan pois, koska ne leikataan ihonmyötäisesti ( koneella millin siiliksi ). Intialainen hius on niin paljon paksumpaa ja pidempää ja kestää paljon paremmin käsittelyjä, joita sille hikselle joutuu tekemään ennen peruukkiin kiinnittämistä. Näistä tehdyt hiuspidennykset ja peruukit myydään, mutta lahjoitus hiukista tehdään peruukit lahjoitus tarkoitukseen. Siitä ei suomi kampaaja saa rahaa, vaikka yrittäisi.
Kampaaja ehdotti itse että lahjoitanko hiukset ja annoin mennä. Hiukset lyhenivät siis takapuolelta olkapäille.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 14:09"]
Voiko Suomessa lahjoittaa hiuksia
hyväntekeväisyyteen, syöpää sairastavien peruukkeihin? Pikaisella googlauksella ei oikein löytynyt, sattuisiko täällä joku tietämään?
[/quote]
Suomessa ei ole järjestöjä jotka organisoisivat tuollaista, mutta voit kyllä lahjoittaa ulkomaille hyväntekeväisyyteen. Esim tänne voi lahjoittaa syöpäpotilaskäyttöön:
http://www.pantene.com/beautiful-lengths-cause/PanteneBeautifulLengthsPrimaryLanding.aspx?id=beautiful-lengths〈=en-US