Muita, jotka elävät kuin uskikset, vaikka eivät ole uskiksia??
Kuulin kiertotietä, että muutamat tutut ovat aina luulleet minun olevan lestadiolainen. En ole, enkä mitenkään muutenkaan uskonnollinen. Tajusin vasta silloin, että mullahan taitaa olla ihan uskisten elintavat: En käytä alkoholia (koska känniläiset ovat mielestäni vastenmielisiä, enkä tarvitse alkoholia mihinkään), en polta, en käy baareissa/konserteissa (ei kiinnosta) en juuri meikkaa (en näytä maalattuna yhtään kauniimmalta), en värjää hiuksia (omakin väri on nätti), mulla on useampi pieni lapsi (käytän kyllä ehkäisyä) ja olen naimisissa ensimmäisen poikaystäväni kanssa.
Muita samanlaisia? :)
Kommentit (4)
Naapurit varmaan luulee, että me ollaan jotain uskovaisia, kun ei juoda koskaan alkoholia (ollaan asuttu vuosi tässä). Muut kännää pitkin pihoja kaikkina juhlapäivinä ja me ollaan selvinpäin. Mies ei voi lääkityksen takia juoda ja mulle siitä taas ei ole mitään lisäarvoa, joten mitäpä sitä turhia. Eikä myöskään polteta...
Olen agnostikko, mutta elän kuin nunna. En ole harrastanut seksiä avioeroni jälkeen eli 8 vuoteen. En juo alkoholia enkä polta. En omista telkkaria, koska minua tympäisee nykyajan hömppäviihde mitä sieltä tulee. Elän varsin vaatimattomasti pienessä kaksiossani, koska en koe tarvitsevani maallista sen enempää ja toiseksi en halua jättää isoa hiilijalanjälkeä tai muita ympäristöhaittoja jälkeeni. En myöskään tästä syystä matkustele ulkomailla. Elän varsin erakkonakin, ei lapsia eikä puolisoa, eikä juuri ihmissuhteita keneenkään muuhunkaan.
Minä tosin kyllä hieman meikkaan, peitän couperosan poskilta peitevärillä ja laitan ripsiväriä, ja harmaita hiuksiakin peitän kevytvärillä. Mutta eipä nuo useimmilta uskovilta ole kiellettyjäkään.
En kuulu kirkkoon, en ole käynyt rippikoulua eikä lastani ole kastettu. En silti juopottele, tupakoi, kiroile, käyttäydy sopimattomasti, valehtele, hauku ihmisiä, varasta, riko lakia, tee huorin ja jopa rakastan lähimmäistäni. Ei moraali ja inhimillisyys ole mikään uskovaisten ominaisuus, päinvastoin. Ei isänmaallisuuskaan ole oikeistolaisten yksinoikeus. Itse olen vasemmistovihreä enkä silti ole myymässä Suomea Pohjois-Korealaisille.
Käyn monta kertaa vuodessa kirkossa, maksan kirkollisveroa ja äänestän seurakunnan vaaleissa, vaikka olen ateisti.