Mitä teen? Haluaisin lopettaa suhteen...
Tajuan, että eron jälkeen aloitin suhteen liian nopeasti, ja olen alkanut uskoa, että tämä oli ns. laastarisuhde...Ero sinänsä oli välttämätön.
Muutimme yhteen n. 7 kk tapaamisestamme, tai mies alkoi oleilemaan silloin meillä enemmän (2 lasta). Nyt harmittaa, että tuliko muutettua liian nopeasti yhteen...
Miehellä on vielä omakin asunto, joten siinä mielessä ero helpompi.
Olen vain huomannut, että esim. arvomme ja arvostuksemme ovat aika erilaisia, en jotenkin usko tähän enää. Harmittaa, kun tuli kiirehdittyä yhteenmuuttamisen kanssa...:(
Tuntuu, että lapsetkin tykkäisivät, jos asuisimme ihan kolmistaan.
Kommentit (5)
Lopetat suhteen. Siinä se.
Ja varoitus: minulla oli 2 laastarisuhdetta. Nyt vasta uskallan olla yksin. Kyllä sen sitten varmaan tietää, kun oikea osuu kohdalle, eikä kyse ole enää laastarista.
No ei tuossa ole mitään kummaa. Ota vaan puheeksi reippaasti, voithan sinä vaikka pyytää että mies muuttaa sinne omaan asuntoon että voit olla lapsiesi kanssa yksin. Että kaipaat sitä että vaan sinä olet siinä eikä muita. Ehkä tuo on joku osa elämääkin että tahdot olla vain lapsiesi kanssa? Miestä voit ehkä sitten tavata hänen kanssaan sopivalla ajalla, ei ole lapsetkaan aina siinä. Joten sekin voi olla hyväksi.
Mutta tuo arvojen erilaisuus onkin kimurakkaampi juttu, joskus voidaan silti sopia miten toimitaan. Tuskin löytyy maapallolta toista sinunlailla ajattelevaa. Ja olisiko se hienoa?
Siis tarkoitin arvojen erilaisuudella esim. sitä, että miehessä on ilmennyt esim.ulkomaalaisvastaisuutta...Mistä minä en pidä yhtään. Puhuu joskus lastenkin kuullen hieman omituisia ja ihannoi suomalaisuutta. Siis ei siinä ihannoimisessa mitään, mutta itse haluan kasvattaa lapseni arvostamaan kaikkia ihmisiä, syntyperästä huolimatta.,
Ja mun on vaan niin vaikea sanoa tätä tälle miehelle, kun se aina puhuu siitä, että ollaan aina yhdessä ja ei koskaan erota ja mennään kihloihin ja sitä ja tätä.
Säälin sitä lisäksi siinä mielessä, että haki uutta työpaikkaa, ja nykyiseen työpaikkaan on meiltä paljon lyhyempi kuin hänen asunnoltaan. Siis tyyliin kymmeniä kilometrejä. Musta tuntuu ihan paskalta "ajaa" se sinne kauas työpaikastaan asumaan.
Oon ollut idiootti, hienoa. Ja nyt oon sitten liian kilttikin, taas vaihteeksi.
Kiitos hyvistä vastauksistanne muuten tähän asti!
Ap
Voit vielä päästä tilanteesta tekemättä itsestäsi roistoa. Käännä se niin päin, että mies itse tahtoo lähteä. Sano, että tarvitset hieman tilaa hahmottaa koko tilanne ja ottaa hieman aikaa jota ei edellisen suhteen päättymisen jälkeen ollut. Kerro että pelkäät että jos nyt etenette menee jotain pieleen. Anna ymmärtää että jos nyt otatte hieman tilaa on mahdollisuus edetä, mutta muuten ei. Mies varmasti tahtoo antaa tilaa hengittää ja siitä voi sitten rauhassa katsoa onko lopulline ero oikea ratkaisu. Muttei sitä tarvitse heti miehelle kertoa, että sitä mietit.
No, jos todella haluat lopettaa suhteen, niin sitten lopetat sen. Puhut miehelle suoraan, kuitenkin varoen loukkaamasta tahattomasti. Mikä tässä nyt on se ongelma tai missä asiassa et tiedä miten toimia?