Jos nainen hoitaa lapsia kotona, miten on varaa matkustaa?
Olen tätä ihmetellyt, että jos nainen on 2 ja 4-vuotiaden lasten kanssa kotona, niin silti on varaa matkustaa sekä perheen kanssa että kaksistaan, kaksi-kolme kertaa vuodessa :O
Kommentit (24)
Jospa perhe onkin salaa voittanut lotossa tai perinyt miljoonaomaisuuden :)
Ehkä sillä miehellä on isot tulot tai sitten jompikumpi on perinyt jotain. Ei se nyt kovin ihmeellistä ole että joillakin ihmisillä vaan on rahaa vähän enemmän kuin toisilla.
Meilläkin oli näin tarkemmin ajatellen tuo tilanne. Olin 9 vuotta lasten kanssa kotona ja kyllä me matkusteltiin silloin. Miehellä on tosiaan sen verran isot tulot että riittivät oikein hyvin koko perheen elättämiseen.
Jaa-a. Minä olen työtön. En saa tai en siis nosta mitään tukia. Mies töissä. Teemme vuodessa 5-6 lomamatkaa. Toki tänä vuonna minä matkustan 7 lomamatkan verran.
Miten mahtaa toimia :)
Kyllä joillakin on ja lisäksi on prioriteettikysymys. Haluavat matkustaa ja käyttävät rahaa siihen. Mihin sinä käytät?
jos olis vaikka osake sijoittaja? AP:n kaltaisten takia on parempi kuin päälle päin eläsi todella kurjaa elämää!!
Konstit on monet.Esim taiteilijat saa kaikenlaisia edullisia majoituspaikkoja esim Nykistä jne.Niitä pitää anoa eli lennot maksat itse mutta esim nää laulajat jotka vuorotellen on Nykissä siis suomalaiset niin siellä on oma majoituspaikka heille.
Jaa-a, ei meillä ainakaan ole varaa, kerran kesässä kotimaan matka n. 3-4 päivää omalla autolla miehen kesälomarahoilla, ja saattaa visakin vinkua.
Voi hyvät hyssykät tätä ap:n kapeakatseisuutta. Palkkatulot eivät suinkaan ole ihmisten ainoita tulonlähteitä. Osa jopa - NEWSFLASH - sijoittaa rahojaan!
Varmaan se riippuu vähän reissun budjetistakin. Mä oon kotona lapsen (siis 1 kpl) kanssa, mutta käytiin juuri ulkomaanmatkalla, ja mies lähtee kohta kaverinsa kanssa pienelle reissulle (tosin ilmeisesti vain kotimaahan). Me yövyttiin edullisessa hotellissa ja muutama yö tutuilla. Kun mies lähtee nyt kaverinsa kanssa matkalle, he telttailevat enimmäkseen metsässä.
Ei meillä ole jatkuvasti rahaa matkustaa, mutta meilä on aika pienet tulot. (Ehkä sitten aika pienet menotkin kuitenkin, pieni laina ja eletään aika vaatimattomasti.)
Mies luultavasti tienaa kohtuu hyvin ja perhe mahdollisesti prioriorisoi matkailun jonkin muun edelle.
Miten niin ei olisi varaa matkustaa? Jotkut käyttävät rahaa järkevästi. Olen yksinhuoltaja ja olin kotona siihen asti kun nuorin täytti 3 vuotta. Meillä oli hyvin varaa matkustaa se 2-3 vuodessa. Ne on valintoja mihin rahansa käyttää.
Kai se riippuu edeltävästäkin ansiotasosta, mitä on rouvalla ollut. Itselläni on ollut kovapalkkainen duuni, mistä nyt olen jäämässä vanhempainvapaalle. Kuusinumeroinen summa säästössä (ja mies tietenkin jatkaa ansaintaa tässä samalla, tosin paljon pienemmällä palkalla kuin minulla oli) kai siinä muutaman pystyisi matkustelemaan.
Ei tosin pahemmin tykätä matkustelusta, mökillä tai ihan kotona on mukavampaa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 13:36"]
Jaa-a. Minä olen työtön. En saa tai en siis nosta mitään tukia. Mies töissä. Teemme vuodessa 5-6 lomamatkaa. Toki tänä vuonna minä matkustan 7 lomamatkan verran.
Miten mahtaa toimia :)
[/quote]
No miten?
helposti :) olin kolme vuotta kotona, käytiin pari kertaa aurinkolomalla, muutaman kerran hiihtolomalla ja muutamalla kaupunkilomalla.
Meillä on tuo tilanne. Miehelläni on aika hyvä palkka. Kotihoidontuki, lapsilisä ja kuntalisä ovat yhteensä melkein sama summa kuin se joka minulle jäisi palkasta käteen kun siitä vähennettäisiin työssäkäyntikustannukset (eli päivähoitomaksut ja tymatkakustannukset). Lisäksi emme kiirehdi asuntolainan maksua vaan lyhennämme minimisummalla. Ap:n kaveri voi olla vaikka lyhennysvapaalla.
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Jos on kotona on aikaa tehdä ruoka alusta saakka itse, luultavasti myös aikaa kierrellä kaupoissa tarjousten perässä, mahdollisesti myös kasvattaa osa ruoka itse jne. =kaikki nuo tuovat säästöä. Lisäksi voi myydä kirpparilla tai pitää kotikutsuja tmv. mistä saa "lisätuloja".
Samoin matkoja saa edullisesti, jos on aikaa surffailla netissä niin helposti löytää edulliset lennot ja majoituksen. Riippuen maasta mihin menee, voi myös säästää ostamalla vaatteita kohdemaasta ja käymällä reissulla eläintarhassa Korkeasaaren sijasta jos maan hintataso on edullinen.
Samoin se vaikuttaa mihin ne rahat haluaa käyttää. Joku ostaa kolmen tonnin sohvan, toinen kolmen sadan sohvan =jää 2700€ johonkin muuhun käytettäväksi. Samaa voi soveltaa useimpiin ostoksiin, jo pienemmissä jutuissa voi säästää satasia vuodessa, jos ostaa iltapäivälehden joka viikonloppu 2,70€/kpl tekee tuo "pikkusumma viikossa" vuodessa n.140€. Jos vastaavia pikkusummia on ostoskorissa joka viikko 10kpl tekee se vuodessa jo n. 1400€.
No siinäpä sulle riittää ihmeteltävää.