Nainen, miksi haukut muiden naisten ulkonäköä?
Kommentit (32)
bimbotyyli on vaan niin järkyttävä. en voi ymmärtää että nainen haluaa näyttää maksulliselta drag queeniltä..
En toki sitä kellekään mene päin naamaa sanomaan, mutta täällä sen voi sanoa.
Inhoan myös runottötyyliä, vai mikä se on. Ne polkkatukkanaiset ja muut hipsterit suurisankaisine rilleineen, paksuissa sukkahousuissa.. Jaiks.
Tarkottaako ap päin naamaa haukkumista, vai että tä'ällä keskustelupalstalla haukutaan esim seksistisiä vaatteita tai muuta tyylejä? Hieman eri asioita nääs.
Vierailija kirjoitti:
Tarkottaako ap päin naamaa haukkumista, vai että tä'ällä keskustelupalstalla haukutaan esim seksistisiä vaatteita tai muuta tyylejä? Hieman eri asioita nääs.
Onko ne edes eri asioita? Negatiivisten ajatusten istuttamista päähän. Onko sillä loppujen lopuksi väliä tuleeko ne päin näköä vai luetko ne netistä? Joka tapauksessa alat kyseenalaistamaan itseäsi.
Luulen että siinä on kyseessä jonkinlainen kateus tai heillä itsellään on huono itsetunto ja yrittävät siksi lytätä muitakin. Tai sitten oikeasti ovat vain hiukan yksinkertaisia, eivätkä osaa hyviä tapoja.
Toisia naisia arvostelevat naiset elävät niin merkityksetöntä elämää, että saavat pariksi sekunniksi hieman vallantunnetta lyttäämällä muita. Tämä on toki harhaa, sillä he eivät ole minkäänlaisia auktoriteetteja minkään yli (paitsi ehkä lastensa, joita ei toivottavasti ole).
Miksi haukut muiden ulkonäköä olisi parempi kysymys.
Mä en hauku, mun mielestä ihan oikeasti kaikki ovat jollain tapaa ulkonäöltään kauniita, nuoret ja vanhat ja kaikki siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko sekin haukkumista jos mielessä toteaa jonkun näyttävän epämiellyttävälle?
koska kaikki tekee sitä, myös sinä apSeli seli. En minä vaan koskaan hauku muita. Enkä halua olla kaveri tai tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa.
T. Nainen
Eli et KOSKAAN jotain katsoessasi ole mielessä todennut esimerkiksi ”onpa outo asu päällä” tai ”inhottava hiusväri” tai ”tuo tyyppi voisi laihtua” tai ”onpa tuo anorektikon näkönen, hui”
Koska ihan jokanen mielessään toteaa asioita kanssaihmisistä. Eri asia jos sen sanoo ääneen. Mutta kyllä olet varmasti mielessäsi jotain negatiivista todennut toisen ihmisen ulkonäöstä. On ylimielistä ja lapsellista esittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko sekin haukkumista jos mielessä toteaa jonkun näyttävän epämiellyttävälle?
koska kaikki tekee sitä, myös sinä apEi suoranaisesti. Luonnollisesti kaikilla on omat kauneusihanteet, eikä siihen mahdu kaikki piirteet, mutta typerää on takertua siihen miltä toinen näyttää. Jos toistuvasti ajattelee toisista ilkeästi vain koska pärstä ei miellytä, se on inhottavaa ja pinnallista.
Tuskin kukaan toistuvasti sitä tekee. Se voi olla nopea ohimenevä ajatus esimerkiksi tavatessa uuden henkilön. Ja tuskin ketään (suurinta osaa ihmisistä) kiinnostaa syvemmin tutustuessa mille joku näyttää. Kuka takertuu johonkin pieneen virheeseen kanssaihmisessä, kun kaikissa niitä on? Mutta se ei tarkota etteikö se kävisi mielessä, kuten vaikka kun katsoo itseään peiliin ja näkee jonkun pienen virheen itessä.
On hyvä muistaa, että ajatuksissaan haukkuminen on eri asia kuin alitajuinen huomion kiinnittäminen. Ihmisen huomio kiinnittyy automaattisesti ja tiedostamattomasti johonkin erilaiseen. Kun näet kadulla pyörätuolin, kiinnität siihen alitajuisesti enemmän huomiota kuin kadun normaalinäkyyn eli kävelijöihin. Samoin itsekin huomaan huomioivani tiedostamattani helpommin esim. runsaasti tatuoidun, huomattavan pitkän / lyhyen, ihmisen, jolla on jokin vamma jne.
MUTTA luonnollinen huomion kiinnittyminen ei tarkoita vielä ARVOASETELMAA. Eli itse ainakin tiedostamattani kiinnitän huomiota erilaiseen ja poikkeavaan ulkonäköön, mutten sitä mielessäni arvostele. Arvostelu on tietoista.
Omaa mieltään voi harjaannuttaa pois arvostelusta ja negatiivisuudesta. Jos huomaa kovin arvostelevansa ihmisiä mielessään, kannattaa pohtia syitä. Ehkä se on pyrkimys nostattaa omaa itsetuntoa.
Mun anoppi on aina pikku vihjailuin sanonut, mitä mussa on vikana. Kehuu, kuinka kaunis hän itse on.
Kerrankin, kun katsottiin valokuvia, sanoi itsestään, että " voi helvetti, kun mä oon ollut kaunis."
Jostain kumman syystä en pidä hänestä, mutta hän ei tiedä sitä.
En ole ikinä haukkunut kenenkään ulkonäköä.
Se on henkilökohtainen uniikki ominaisuus. Ei se ole rumaa, vaan kiehtovaa.