En ymmärrä ihmisiä, jotka syövät “iltapalaa”
Me syömme illallisen klo 20-22 ja lounaan klo 13-14.
Miten ne ihmiset syövät muuten, jotka syövät vielä jotain iltapalaa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Olen AINA ihmetellyt suomalaisten tapaa syödä illallinen niin aikaisin.
Moni syö illallisen heti "töiden jälkeen" viiden maissa tmv. ja sitten vielä iltapalaa myohemmin.
Minusta fiksumpaa on syödä (kiireettä!) myöhemmin illalla yhdessä, monesti on harrastuksia ym. ja hirveällä kiireellä ruoka pöytään, ja sitten harrastuksiin ym.
Helpompaa ottaa smoothie tm. välipalana, ja sitten kun kaikki ovat kotona syödä ruoka, jonka valmistamiseenkin nää enemmän aikaa kun ei tarvitse olla heti "töiden jälkeen" pöydässä.
Niinpä. Merkillinen juttu, että ihmiset tekevät niin kuin heille itselleen parhaiten sopii.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietysti tyylillään, mutta minä syön silloin kun on nälkä, ja nukun silloin kun väsyttää. Kannattaa kokeilla.
Sama. Mutta tunnen olevani epäonnistuja, jonka pitäisi oppia syömään tiettyihin kellonaikoihin ja heräämään aamuyöllä seitsemältä, kuten kunnon ihmiset. Menee muuten aika paljon henkistä energiaa siihen, kun kokee päivittäisen olemisensa koko ajan vääräksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen AINA ihmetellyt suomalaisten tapaa syödä illallinen niin aikaisin.
Moni syö illallisen heti "töiden jälkeen" viiden maissa tmv. ja sitten vielä iltapalaa myohemmin.
Minusta fiksumpaa on syödä (kiireettä!) myöhemmin illalla yhdessä, monesti on harrastuksia ym. ja hirveällä kiireellä ruoka pöytään, ja sitten harrastuksiin ym.
Helpompaa ottaa smoothie tm. välipalana, ja sitten kun kaikki ovat kotona syödä ruoka, jonka valmistamiseenkin nää enemmän aikaa kun ei tarvitse olla heti "töiden jälkeen" pöydässä.
Valmistuuko se illallinen automaagisesti harrastuksissa vai pitääkö se silti laittaa? Vai onko kysymys huono äiti eineksistä?
Klo 17 juodaan kahvit.
Nyt alan kattaa illallista pöytään.
Meillä on elämän tyylistä johtuen tämmöiset aikataulut.
Nukkumaan n.23.30-24.00
Alotin keväällä tään Naomin- dietin ja tässähän ei saa klo 18 jälkeen syödä mitään, juoda saa muttei syödä. Kiloja lähteny 22kg ja vointi parempi kun miesmuistiin. Aiemmin tuli mussutettua yömyöhään ja kaikki snaksut ja burgerit mitä mieleen tuli ja kaapista löys. Aivan erilainen kunmikään dieetti ennen tai ei tää oikestaan mikään dietti ole, ei mitään kaloreita sun muuta syynätä vaan hyvin selkeet ohjeet. Ihmeen nopeesti tähän tottu ko alko olla tosi kyseessä, meinas alkaa paino käydä pumpun pöäälle.
Vierailija kirjoitti:
illalinen syödää suomessa 17.00. iltapala sitten myöhemmin.
Ei ainakaan nykyään syödä muualla kuin jossain maatalossa/maaseudulla/eläkeläisten parissa. Eihän moni edes ole töistä kotona tuohon aikaan. Joku klo 19 on luontevampi aika.
Onnea, koetko olevasi jotenkin parempi ihminen, kun syöt tiettyyn aikaan? Tiesitkö, että useimmiten ihmiset syövät sillä tavalla, miten kokevat voivansa parhaiten?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietysti tyylillään, mutta minä syön silloin kun on nälkä, ja nukun silloin kun väsyttää. Kannattaa kokeilla.
Hyvä! Erinomaisesti kiteyttetty ks. olevaan aiheeseen! Ärsyttää kaikenlaiset ohjeet ruokailuista, kuinka usein,milloin jne....Tyystin unohdetaan, että olemme yksilöitä myös ravinto/ruoka-asioissa.
Olen 154 cm pitkä ja painan 45 kg. Syön aamupalan klo 7, lounaan klo 11, välipalan klo 14-15, päivällisen klo 17-18 ja iltapalan klo 21. MIkä mättää?