Mitä tehdä yöllisille mopoilijoille?
Mopoautit, mönkijät ja mopot ovat nyt alkaneet öisin kaahata kotikadullamme puolen yön aikoihin häiritsevästi. Ennen ajoivat ohi läheiselle kentälle, jonka vielä kesti.
Mutta nyt ajelevat kotikadullamme edestakaisin useaan kertaan, kaahaavat, kaasuttavat ja huusattavat koneita ja musiikkia täysillä sekä huutavat. Ajavat ylinooeutta kaiken lisäksi.
Voiko yöllä soittaa 112 tällaisen asian vuoksi? Tai laittaa kaupungille palautetta?
Mitä olette itse tehneet? Jos olisi vain viikonloppuisin, ek ongelma oli ulutsepääsemätön, mutta tätä tapahtuu nykyään joka yö puolen yön paikkeilla. 😔
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Muuta maalle. Täällä ei kuulu kuin linnun laulu 🙂
Asun maalla ja täällä se vasta mopojen rälläys kuuluukin. Jokaisen pojanrakkulan kun "on päästävä" lähikaupunkiin ja edes takaisin ja taas uudelleen....voi v*ttu. Muutan takaisin kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat teinit rällää öisin mopoilla ja olen koittanut asiasta sanoa. Eivät tottele. Sanovat vain "Ei nukuta". Olen pahoillani mutta muuta en voi. Kuin jaksamista toivottaa. Kohta alkaa taas koulut ja lapset nukkuu yöt.
Mopon avaimet pois? Eikö sinulla ole selkärankaa?
En ala kyllä liikkumistaan rajoittamaan kun, pääasiassa asiallista ajoa ajavat. Turhia kaasutuksia olen kehottanut välttämään talojen kohdilla.
Olisi syytä rajoittaa edes yöaikaan. Ei ole ihme jos lapset on huonotapaisia, kun vanhemmat on aivan kädettömiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut omille pojille ohjeeksi että ajavat mopolla niin paljon kuin sielu sietää. Ovat kerran nuoria ja mopoharrastus on hyvä harrastus nuorille.
Samaa olen sanonut. Kesäloma on lopulta lyhyt aika moposesongille. Nauttikoot nuoret mopoilustaan, toki turvallisuus huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta maalle. Täällä ei kuulu kuin linnun laulu 🙂
Asun maalla ja täällä se vasta mopojen rälläys kuuluukin. Jokaisen pojanrakkulan kun "on päästävä" lähikaupunkiin ja edes takaisin ja taas uudelleen....voi v*ttu. Muutan takaisin kaupunkiin.
Olet valinnut talosi sijainnin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nukutsä pihalla kun ne kuuluu vai mitä? Ja jos sisällä niin käytä korvatulppia. Tai muuta landelle, niinku jo ehdotti.
Talomme on tontin kadunpuoleisella reunalla. Joten ajavat diis aivan makuuhuoneen ikkunan alla. Ei, en ole kuuro. Viritetty mopo kuuluu kyllä aika hyvin noin 10 m päähän vai mitä itse luulet?
Landelle en ole ainakaan vielä muuttamassa, omakotitalo ihanalla puutarhalla ison kaupungin keskustadta pari kilometriä. Kaikki palvelut ja työpaikka vieressä. Mökki on kyllä maalla, mutta puoliso on töissä kesän, niin siellä tulee oleiltua lähinnä viikonloppuisin.Valintoja, valintoja.
Niin on, mutta en ole kyllä missään vaiheessa valinnut öistä mopoautojen huudatusta. Siksi tässä vinkkejä ja kokemuksia kyselenkin. Valitsisitko sinä itse niin? 😊 Ja onko sinulla antaa toimivia vinkkejö, vaiko vaan vit"uilla? ❤
Asuinpaikkasi valitsit.
Niin että rikollisuus (jota häiritsevä ajokin on) on vaan hyväksyttävä vai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut omille pojille ohjeeksi että ajavat mopolla niin paljon kuin sielu sietää. Ovat kerran nuoria ja mopoharrastus on hyvä harrastus nuorille.
Samaa olen sanonut. Kesäloma on lopulta lyhyt aika moposesongille. Nauttikoot nuoret mopoilustaan, toki turvallisuus huomioiden.
Ei ole turvallista, kun ajavat kilpaa, keulivat ja ajavat ylinopeutta. Ajataan mutkaan täysiä, vaikka pensasaita edtää näkyvyyden täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä todennäköisesti rauhoittuu kun nuoret taas koulussa, mutta olen viimeisimmilläni raskaana ja tarvitsisin todella yöunia ennen kuin vauva syntyy. Mitä kautta ilmoitan poliisille?
t.ap
112 silloin kun ovat siellä. Sano että on jokailtaista.
Ei todellakaan kuulu hätäkeskukselle tämmöiset asiat!
Ikävä kyllä kuuluu, kun poliisille ei ole enää suoraa numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä todennäköisesti rauhoittuu kun nuoret taas koulussa, mutta olen viimeisimmilläni raskaana ja tarvitsisin todella yöunia ennen kuin vauva syntyy. Mitä kautta ilmoitan poliisille?
t.ap
112 silloin kun ovat siellä. Sano että on jokailtaista.
Ei todellakaan kuulu hätäkeskukselle tämmöiset asiat!
Todellakin kuuluu, se on ainoa tapa saada poliisi paikalle, samoin kuin jos pidetään häiritseviä bileitä yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nukutsä pihalla kun ne kuuluu vai mitä? Ja jos sisällä niin käytä korvatulppia. Tai muuta landelle, niinku jo ehdotti.
Talomme on tontin kadunpuoleisella reunalla. Joten ajavat diis aivan makuuhuoneen ikkunan alla. Ei, en ole kuuro. Viritetty mopo kuuluu kyllä aika hyvin noin 10 m päähän vai mitä itse luulet?
Landelle en ole ainakaan vielä muuttamassa, omakotitalo ihanalla puutarhalla ison kaupungin keskustadta pari kilometriä. Kaikki palvelut ja työpaikka vieressä. Mökki on kyllä maalla, mutta puoliso on töissä kesän, niin siellä tulee oleiltua lähinnä viikonloppuisin.Valintoja, valintoja.
Niin on, mutta en ole kyllä missään vaiheessa valinnut öistä mopoautojen huudatusta. Siksi tässä vinkkejä ja kokemuksia kyselenkin. Valitsisitko sinä itse niin? 😊 Ja onko sinulla antaa toimivia vinkkejö, vaiko vaan vit"uilla? ❤
Asuinpaikkasi valitsit.
Vai että on ihan RIKOLLISUUTTA! 😄😄
Vierailija kirjoitti:
Omat teinit rällää öisin mopoilla ja olen koittanut asiasta sanoa. Eivät tottele. Sanovat vain "Ei nukuta". Olen pahoillani mutta muuta en voi. Kuin jaksamista toivottaa. Kohta alkaa taas koulut ja lapset nukkuu yöt.
Öö sä otat sen mopon ja kortin takavarikkoon...
Jännä kun nämä eivät yleensä aja siinä oman talon ympärillä. Luulisi, että vanhemmat nukkuisivat ilonkyynelet silmissään, kun oma lapsukainen saa elää nuoruuttaan =')
Vierailija kirjoitti:
Rautalankaa tien yli kaulan korkeudelle.
Laitonta ja hengenvaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuinpaikkasi valitsit.
Vai että on ihan RIKOLLISUUTTA! 😄😄
Tää meni nyt vahvasti sketsi-osastolle!
Jokainen järjellinen teinikin tajuaa, ettei sitä mopoa huudateta keskellä yötä samalla alueella koko ajan. Ajakoon niin paljon kuin sielu sietää mutta eri reittejä.
Jos vanhemmalla ei kantti kestä kasvattaa, niin poliisiin yhteys ja sakotus. Riittää, kun soitat parina iltana, tulee partio sen jälkeen paikalle ja pääsee sakottamaan, kun tietää suunnilleen ajan ja reitin.
Nykynuorilla on käsitys tietynlaisesta koskemattomuudesta. Ei saa opettajat, poliisi eikä vanhemmat rajoittaa. Mitä nopeammin oppivat, miten maailma pyörii, sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun nämä eivät yleensä aja siinä oman talon ympärillä. Luulisi, että vanhemmat nukkuisivat ilonkyynelet silmissään, kun oma lapsukainen saa elää nuoruuttaan =')
Voi kuule kyllä meillä ajaisivat kotitalonkin lähellä, mutta ei satu olemaan häävi tie siinä kohdalla. Mukavaahan se olisi jos mopoilijoille olisi varattu omat tiet, mutta niin kauan kun ei ole niin he ovat tasavertaisia tienkäyttäjiä muiden kanssa.
Kyllä on säälittäviä vanhempia jos ei lapsiensa mopoilua saa kuriin. Jos kakara ei tottele niin avaimet pois ja jos ei riitä niin mopo kaatopaikalle. Uskomatonta jos ei omaa vanhempaansa lapsi tottele. Ihmeellisesti kyllä vanhempien koti ja joissain tapauksissa myös raha kelpaa. Säälittävää toimintaa.
Poliisille vaan suoraan soittoa jos metelöivät. Kyllä sitä yöllä pitäisi saada nukutuksi. Saa sitten vanhemmat olla ylpeitä, kun kakara tuo sakkolapun kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Annoin just pojalle bensarahaa yöksi. Nuku "hyvin" ap!
Outo huumorintaju sinulla. Vai kuka on pissinyt sinun muroihisi. 💕
Asuinpaikkasi valitsit.