Mitä tehdä yöllisille mopoilijoille?
Mopoautit, mönkijät ja mopot ovat nyt alkaneet öisin kaahata kotikadullamme puolen yön aikoihin häiritsevästi. Ennen ajoivat ohi läheiselle kentälle, jonka vielä kesti.
Mutta nyt ajelevat kotikadullamme edestakaisin useaan kertaan, kaahaavat, kaasuttavat ja huusattavat koneita ja musiikkia täysillä sekä huutavat. Ajavat ylinooeutta kaiken lisäksi.
Voiko yöllä soittaa 112 tällaisen asian vuoksi? Tai laittaa kaupungille palautetta?
Mitä olette itse tehneet? Jos olisi vain viikonloppuisin, ek ongelma oli ulutsepääsemätön, mutta tätä tapahtuu nykyään joka yö puolen yön paikkeilla. 😔
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuinpaikka on valintakysymys.
Niin kuin lasten kasvattaminenkin.
Miten ajattelit, että ap menee kasvattamaan toisen lapsia? Päätymättä youtubeen siis?
Miksei kovaääninen päivä- tai iltamopojengi tunnu olevan ongelmana missään, vaan pelkkä yö? Tai oikeastaan koko liikenne.
Vierailija kirjoitti:
Siis nukutsä pihalla kun ne kuuluu vai mitä? Ja jos sisällä niin käytä korvatulppia. Tai muuta landelle, niinku jo ehdotti.
Talomme on tontin kadunpuoleisella reunalla. Joten ajavat diis aivan makuuhuoneen ikkunan alla. Ei, en ole kuuro. Viritetty mopo kuuluu kyllä aika hyvin noin 10 m päähän vai mitä itse luulet?
Landelle en ole ainakaan vielä muuttamassa, omakotitalo ihanalla puutarhalla ison kaupungin keskustadta pari kilometriä. Kaikki palvelut ja työpaikka vieressä. Mökki on kyllä maalla, mutta puoliso on töissä kesän, niin siellä tulee oleiltua lähinnä viikonloppuisin.
Niin mopot on tarkoitettu kulkuvälineeksi harrastuksiin, eikä harrastusvälineinä julkisilla teillä.
Kirjoiiita isolla lappu etttä "ajakaahan pojat ihmisiksi ja ihmisten aikoihin ja hankkikaaan moottoripyörä sittten kun olette kasvaneeet miehiksi".
Vierailija kirjoitti:
Omat teinit rällää öisin mopoilla ja olen koittanut asiasta sanoa. Eivät tottele. Sanovat vain "Ei nukuta". Olen pahoillani mutta muuta en voi. Kuin jaksamista toivottaa. Kohta alkaa taas koulut ja lapset nukkuu yöt.
Mopon avaimet pois? Eikö sinulla ole selkärankaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nukutsä pihalla kun ne kuuluu vai mitä? Ja jos sisällä niin käytä korvatulppia. Tai muuta landelle, niinku jo ehdotti.
Talomme on tontin kadunpuoleisella reunalla. Joten ajavat diis aivan makuuhuoneen ikkunan alla. Ei, en ole kuuro. Viritetty mopo kuuluu kyllä aika hyvin noin 10 m päähän vai mitä itse luulet?
Landelle en ole ainakaan vielä muuttamassa, omakotitalo ihanalla puutarhalla ison kaupungin keskustadta pari kilometriä. Kaikki palvelut ja työpaikka vieressä. Mökki on kyllä maalla, mutta puoliso on töissä kesän, niin siellä tulee oleiltua lähinnä viikonloppuisin.
Valintoja, valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Omat teinit rällää öisin mopoilla ja olen koittanut asiasta sanoa. Eivät tottele. Sanovat vain "Ei nukuta". Olen pahoillani mutta muuta en voi. Kuin jaksamista toivottaa. Kohta alkaa taas koulut ja lapset nukkuu yöt.
Huoltajana voit ottaa mopon avaimet haltuusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mopon avaimet pois? Eikö sinulla ole selkärankaa?
En ala kyllä liikkumistaan rajoittamaan kun, pääasiassa asiallista ajoa ajavat. Turhia kaasutuksia olen kehottanut välttämään talojen kohdilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuinpaikka on valintakysymys.
Miten ajattelit, että ap menee kasvattamaan toisen lapsia? Päätymättä youtubeen siis?
Tarkoitus on, että jokainen kasvattaa omat kakaransa.
Vierailija kirjoitti:
Keskity oikeisiin ongelmiin ja anna lasten harrastaa.
Nukutko itse joka ikinen yö katkonaisia yöunia sietämättömän melun vuoksi? Tätä jatkunut jo muutaman viikon ajan päivittäin, nyt alkaa kamelin selkä katketa. Harrastakoot päivällä, se ei minua häiritse.
ap
Olen antanut omille pojille ohjeeksi että ajavat mopolla niin paljon kuin sielu sietää. Ovat kerran nuoria ja mopoharrastus on hyvä harrastus nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Landelle en ole ainakaan vielä muuttamassa, omakotitalo ihanalla puutarhalla ison kaupungin keskustadta pari kilometriä. Kaikki palvelut ja työpaikka vieressä. Mökki on kyllä maalla, mutta puoliso on töissä kesän, niin siellä tulee oleiltua lähinnä viikonloppuisin.Valintoja, valintoja.
Niin on, mutta en ole kyllä missään vaiheessa valinnut öistä mopoautojen huudatusta. Siksi tässä vinkkejä ja kokemuksia kyselenkin. Valitsisitko sinä itse niin? 😊 Ja onko sinulla antaa toimivia vinkkejö, vaiko vaan vit"uilla? ❤
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut omille pojille ohjeeksi että ajavat mopolla niin paljon kuin sielu sietää. Ovat kerran nuoria ja mopoharrastus on hyvä harrastus nuorille.
Oikein!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity oikeisiin ongelmiin ja anna lasten harrastaa.
Nukutko itse joka ikinen yö katkonaisia yöunia sietämättömän melun vuoksi? Tätä jatkunut jo muutaman viikon ajan päivittäin, nyt alkaa kamelin selkä katketa. Harrastakoot päivällä, se ei minua häiritse.
ap
Korvatulpat korviin jos ei uni tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä todennäköisesti rauhoittuu kun nuoret taas koulussa, mutta olen viimeisimmilläni raskaana ja tarvitsisin todella yöunia ennen kuin vauva syntyy. Mitä kautta ilmoitan poliisille?
t.ap
112 silloin kun ovat siellä. Sano että on jokailtaista.
Ei todellakaan kuulu hätäkeskukselle tämmöiset asiat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Landelle en ole ainakaan vielä muuttamassa, omakotitalo ihanalla puutarhalla ison kaupungin keskustadta pari kilometriä. Kaikki palvelut ja työpaikka vieressä. Mökki on kyllä maalla, mutta puoliso on töissä kesän, niin siellä tulee oleiltua lähinnä viikonloppuisin.Valintoja, valintoja.
Niin on, mutta en ole kyllä missään vaiheessa valinnut öistä mopoautojen huudatusta. Siksi tässä vinkkejä ja kokemuksia kyselenkin. Valitsisitko sinä itse niin? 😊 Ja onko sinulla antaa toimivia vinkkejö, vaiko vaan vit"uilla? ❤
On: muuta landelle.
Täällä ei mopot pärise, mutta nuoret miehet ei kyllä osaa kunnioittaa klo 21 hiljaisuutta vaan käyvät lorottamassa vessassa niin että koko talossa raikuu ja että se varmasti kuuluu joka asuntoon. :(