Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä yöllisille mopoilijoille?

Vierailija
16.07.2020 |

Mopoautit, mönkijät ja mopot ovat nyt alkaneet öisin kaahata kotikadullamme puolen yön aikoihin häiritsevästi. Ennen ajoivat ohi läheiselle kentälle, jonka vielä kesti.

Mutta nyt ajelevat kotikadullamme edestakaisin useaan kertaan, kaahaavat, kaasuttavat ja huusattavat koneita ja musiikkia täysillä sekä huutavat. Ajavat ylinooeutta kaiken lisäksi.

Voiko yöllä soittaa 112 tällaisen asian vuoksi? Tai laittaa kaupungille palautetta?

Mitä olette itse tehneet? Jos olisi vain viikonloppuisin, ek ongelma oli ulutsepääsemätön, mutta tätä tapahtuu nykyään joka yö puolen yön paikkeilla. 😔

Kommentit (357)

Vierailija
341/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisille ilmoitusta.

Ilmoitus mitä kautta? Soitto, sähköposti, hätänumero?

ap, jonka yöunet riekaleina

Miten nämä tällaiset kyselijät pärjäävät tosielämässä? En käsitä.

Vastuuntuntoiset ja mukautuvat ihmiset pärjäävät yleensä ottaen verrattaen hyvin elämässään, jolleivät pala loppuun. Tässäkin tapauksessa ap on ilmeisesti purrut hammasta, kunnes ei yksinkertaisesti kestä enää ja siltikin ilmeisesti haluaisi olla kuormittamatta hätäkeskusta ja hakee muuta tapaa ilmoittaa asiasta kuin hätäkeskuksen kautta.

Vierailija
342/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta maalle. Täällä ei kuulu kuin linnun laulu 🙂

En kyllä sanoisi härkälinnun huutoa lauluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat teinit rällää öisin mopoilla ja olen koittanut asiasta sanoa. Eivät tottele. Sanovat vain "Ei nukuta". Olen pahoillani mutta muuta en voi. Kuin jaksamista toivottaa. Kohta alkaa taas koulut ja lapset nukkuu yöt.

Mopon takavarikoiminen pois käytöstä ei ole temppu eikä mikään. Myös teinien muista eduista voi alkaa karsia.

Vierailija
344/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut omille pojille ohjeeksi että ajavat mopolla niin paljon kuin sielu sietää. Ovat kerran nuoria ja mopoharrastus on hyvä harrastus nuorille.

Tämähän se meidänkin kylässä asenne on. Kannustetaan kotona. Kun ei pojat ajele oman kodin edessä. Työssäkäyvä ihminen kuitenkin tarvitsisi unta. Meillä pörräystä ja kaasuttelua on esim. Kl.22-01 yöllä. Tauotta.

Vierailija
345/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut omille pojille ohjeeksi että ajavat mopolla niin paljon kuin sielu sietää. Ovat kerran nuoria ja mopoharrastus on hyvä harrastus nuorille.

Tämähän se meidänkin kylässä asenne on. Kannustetaan kotona. Kun ei pojat ajele oman kodin edessä. Työssäkäyvä ihminen kuitenkin tarvitsisi unta. Meillä pörräystä ja kaasuttelua on esim. Kl.22-01 yöllä. Tauotta.

Samoin Porvoossa. Poliisi ei hoida ikinä lakisääteistä tehtäväänsä liikenteen valvonnassa. Onkohan Porvoossa poliisi lukutaitoinen? Voisi aloittaa lukemalla laista kohdasta häiritsevä ajaminen. 

Vierailija
346/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajettava metsäkoneella yli.

Vierailija
347/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisille ilmoitusta.

112

Poliisille valvontapyyntö:

https://poliisi.fi/liikennevalvontapyynto

Vierailija
348/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisille ilmoitusta.

112

Poliisille valvontapyyntö:

https://poliisi.fi/liikennevalvontapyynto

Tämä oli hyvä vinkki, kiitos. Täytin juuri äsken. 

Vierailija
349/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tien poikki kiristetty teräsvaijeri pimeällä on vanha kunnon konsti.

Vierailija
350/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat teinit rällää öisin mopoilla ja olen koittanut asiasta sanoa. Eivät tottele. Sanovat vain "Ei nukuta". Olen pahoillani mutta muuta en voi. Kuin jaksamista toivottaa. Kohta alkaa taas koulut ja lapset nukkuu yöt.

Mopon takavarikoiminen pois käytöstä ei ole temppu eikä mikään. Myös teinien muista eduista voi alkaa karsia.

Nykyvanhemmat ei osaa muuta kuin pyytää nätisti ja kohauttelevat olkiaan, jos lapsi ei suostu tottelemaan. Saamarin vässyköitä. 

Vierailija
351/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin Porvoossa. Poliisi ei hoida ikinä lakisääteistä tehtäväänsä liikenteen valvonnassa. Onkohan Porvoossa poliisi lukutaitoinen? Voisi aloittaa lukemalla laista kohdasta häiritsevä ajaminen. 

Sama Malmilla Helsingissä. Tässä on vielä poliisiasema vieressä, mutta eivät tee mitään. 

Vierailija
352/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän mielen mediaa! Toivottavasti murtui muutama luu.

Vierailija
353/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta? Täällä kaupungissa lapset hengailee lähellä puolta yötä Mäkkärissä. Lapset sitäpaitsi eivät omista mopoa. Puhutaan nuorista. Kiva kun sun teinit käy vielä koulua. Jotkut ei saa pentujaan kuriin sitten millään. 

Vierailija
354/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kylällä oli sama juttu. Joku kyllästyi ja ilmoitti poliisille. Poliisit kävivät kahtena yönä jututtamassa poikia ja nykyisin ajo loppuu tasan klo 22.00. Tosi hienoa!9

Vierailija
355/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän mielen mediaa! Toivottavasti murtui muutama luu.

Näistä uutisista tulen hyvälle mielelle! 🥰🥰🥰🥰

Vierailija
356/357 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu Hangossa. Vanhemmat ja lähipiiri naureskelee ja puolustaa. 

Haittaa oikeasti nukkumista, mutta niiden vanhemmat ei vissiin käy töissä. 

Vierailija
357/357 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat yhden kiinni ja jörnit pyllykoloon täysillä muiden nähden.

Kunnon alistuksella loppuu se häiriköinti.