Mitä tehdä yöllisille mopoilijoille?
Mopoautit, mönkijät ja mopot ovat nyt alkaneet öisin kaahata kotikadullamme puolen yön aikoihin häiritsevästi. Ennen ajoivat ohi läheiselle kentälle, jonka vielä kesti.
Mutta nyt ajelevat kotikadullamme edestakaisin useaan kertaan, kaahaavat, kaasuttavat ja huusattavat koneita ja musiikkia täysillä sekä huutavat. Ajavat ylinooeutta kaiken lisäksi.
Voiko yöllä soittaa 112 tällaisen asian vuoksi? Tai laittaa kaupungille palautetta?
Mitä olette itse tehneet? Jos olisi vain viikonloppuisin, ek ongelma oli ulutsepääsemätön, mutta tätä tapahtuu nykyään joka yö puolen yön paikkeilla. 😔
Kommentit (357)
Meidän nurkilla kaahaa öisin jotkut moottoripyöräkerhot, hyvin äänekkäästi. Kuulostaa siltä että toistakymmentä pyörää pärisee. Hyvällä espoolaisella asuinalueella.
Siellä se prätkähiiri taas vongutti aamukuudelta menemään korvat lepattaen. Oikea alfojen alfa.
Äitinsä salaa toivoo, että pojasta olisi sittenkin tullut Rattatouille.
Huudat niille että nyt pojat muualle ajelemaan, täällä yritetään nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä todennäköisesti rauhoittuu kun nuoret taas koulussa, mutta olen viimeisimmilläni raskaana ja tarvitsisin todella yöunia ennen kuin vauva syntyy. Mitä kautta ilmoitan poliisille?
t.ap
112 silloin kun ovat siellä. Sano että on jokailtaista.
Ei todellakaan kuulu hätäkeskukselle tämmöiset asiat!
Miten ihmisille on näin epäselvää, että mikä kuuluu hätäkeskukselle. Yöllinen meteli/häiriö kuuluu. Mikäli poliisia tarvitaan käymään paikan päällä juuri silloin, niin soitto hätäkeskukseen. Jos yöllä ei saa nukuttua häiriköinnin vuoksi eli jos ajetaan ees taas, niin hyvin voi soittaa juuri sillä hetkellä kun häiriötä tapahtuu.
Jaa-a. Itse olen huomannut, että koen tätä nykyä ainoastaan mielihyvää lukiessani lehdestä että jollekin mopoilijalle on käynyt huonosti ja toivon että sama tapahtuu täälläkin.
Kyselkää naapureilta ketä häiritsee nämä mopoilijat. Kokoatte joukon ja alatte JOUKOLLA toimimaan. Jos ei mikään muu auta niin kurmootusta. Joukossa on voimaa ja kun on joukko ja pelkoa poliisijutuista niin kun on se aikuisten joukko niin yritäpä siinä mopopoikien yrittää sanoo mitään. Aikuiset tyyliin ei mitään oo tapahtunu. Ai jonkun mopoilijan pyörä menny rikki?..kadonnut?..voi voi. me mitään tiedetä. Tämä siis vain siinä tapauksessa jos muu ei auta.
Marlee kirjoitti:
Tähän voisi yrittää saada jotain lakimuutosta, desipelirajoitukset mopojen tuottamaan äänisaasteeseen tms. Tai mikseivät teinit voisi ajaa enemmin sähköpyörillä, olisi halvempaakin!
On outoa, että sallitaan tällainen mökääminen, vaikka muutoin äänihaittoja rajoitetaan yhteiskunnassa, ulkoilmakonsertit yms ovat luvanvaraisia. Esim. Keski-Euroopassa on teitä, joissa on kielletty moottoripyörillä ajo asukkaiden asumisviihtyvyyden takia.
Lakialoite tästä, että liian kovaääninen mopo olisi laiton ja poliisi voisi sen takavarikoida.
kannattaa soittaa poliisille jos yöllinen mopolla rällääminen häirittöö kotirauha kuuluu ihimiselle päivällä ja yöllä kelloon katsomatta mä oon muutaman kerran meinannu poliisit soittaa juuri härittevästä mopo rallista mutta annoin olla seuraavan kerran soitan poliisit saa nuo klopit sakot itse en kyllä uskalla sanomaan mennä jos niitä on kymmenkuntakin poliisi on sitä varte jolle asia kuuluu
mun mielestä koulu ikäisillä lapsilla pitäisi olla kotiin tulo aika itsellä ainakin oli kun koulu ikäinen olin ei olisi tullu kuuloonkaa että olisin mopolla rällänny yö myöhäälle mut komennettiin nukkumaan viimmeistään kello 10 tai 10.30 jos vanhemmat ei saa kuria omille teineille niin hyvä kun poliisi saa nuo kuriin ei sitä asunto alueella mönkijöillä ja mopoilla yö myöhään rällätä sielä asuu muitakin
Voi sua reppanaa. Käy vaan kateeks ku ite et oo saanu ajella mopolla...
Vierailija kirjoitti:
Voi sua reppanaa. Käy vaan kateeks ku ite et oo saanu ajella mopolla...
En kadehdi sitä, että joku 15-vuotias on jäänyt 5-vuotiaan tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha ajelu on periaatteessa sakotettava juttu. Eli ilmoitus poliisille vaan, jos joutaisivat paikalle. Toki voi ensin yrittää puhuttaa mopolijoita itsekin, ja muistuttaa heitä tieliikennelaista.
Ei kannata itse mennä niille mitään puhumaan, ne mulkerot vain kuvaavat sen ja laittavat youtubeen. Se on jo nyt täynnä videoita missä ensin itse perseilevät ja kun joku tulee sanomaan siitä niin kuvaavat ja lataavat nettiin nimellä "ykä tuli riehumaan". Selkäsauna olisi ainoa mikä noihin tehoaisi.
Ihan oikein :D! Erittäin viihdyttävää katsottavaa, kun "ykä tulee riehumaan" :).
Vierailija kirjoitti:
Meidän nurkilla kaahaa öisin jotkut moottoripyöräkerhot, hyvin äänekkäästi. Kuulostaa siltä että toistakymmentä pyörää pärisee. Hyvällä espoolaisella asuinalueella.
erään kerhon päämajakin on hyvän espoolaisen asuinalueen reunalla, en tiedä liittyykö asiaan. Omalla asuinalueella ärsyttää mopoilijat, autot, jotka kuulostaa siltä että pakoputki on pskana ja sitten jotakin isompia prätkiä jotka päästävät tollasta ihme särisevää mutta tosi kovaa ääntä..en ole prätkäasiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Poliisille ilmoitusta.
Itä - Uudellamaalla poliisia ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa tämä lakisääteinen tehtävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisille ilmoitusta.
Itä - Uudellamaalla poliisia ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa tämä lakisääteinen tehtävänsä.
Ei ne varmaan vaan ehdi, täällä länsi-uudellamaalla Espoon puolella ongelma on aika laajalla alueella eli sen on tavalla hyväksynyt että yöhön se hemmetin pärinä kuuluu. Toki sama ongelma oli jo 20v sitten, että niin kauan kun mopoja on, niin tämä ei poistu. Mun puolesta niille saisi perustaa jotkut radat missä vetäisivät sen minkä kerkee, mutta osa iloa taitaa olla tämä häiriön tuottaminen. Sen verran saanut nähdä näitä vastaantulijoiden kaistalla keulimisia että pieni ihme ettei täällä useammin kolise lopullisesti. Varmaankin kiitos valppaiden autoilijoiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi tieliikennelaki kieltää häiritsevän ajon.
"54
Tarpeettoman ja häiritsevän ajon kielto
Tarpeeton ja häiritsevä ajoneuvolla ajaminen on kielletty."Vanhassakin laissa oli sama kielto, mutta pelkästään taajamia koskien. Ei siis mikään varsinainen uudistus tätä ap:n tapausta ajatellen. Uuden lain puitteissa ei saa syrjäkylilläkään rällätä aiheettomasti.
Olisi kiva jos edes kerran vuodessa poliisi valvoisi tätä, ei tapahdu esim. Porvoossa jossa asun.
HÄRITSEVÄSTÄ MOPILUSTA YÖ AIKAAN VOI ILMOITTAA POLIISILLE MÄ INAKIN TEKISIN ITSE NIIN T.MIES
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista ja vinkeistä, vaikka osa oli hieman asiattomiakin.
Poliisille aion soittaa, jos vielä jatkuu joka ikinen yö.
Voithan yrittää, mutta kylläpä ne mopot yleensä siihen mennessä ehtii vilahtaa pois kun poliisi paikalle ehtii.
"HEI mitäs tuolla tapahtuu? Poliisiauto ajaa takaa mopoa! Lähdetäänpä katsomaan mistä on kyse."
- Ruben Stiller show joskus vanhoina hyvinä aikoina
Kuten on päätön (viritetyillä) mopoilla kaahailu keula pystyssä yleisillä kulkuväylilläkin. Mutta perisuomalaiseen tyyliin isoin nou-nou on tietysti ongelmaan puuttuminen, ei itse ongelma.