Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä yöllisille mopoilijoille?

Vierailija
16.07.2020 |

Mopoautit, mönkijät ja mopot ovat nyt alkaneet öisin kaahata kotikadullamme puolen yön aikoihin häiritsevästi. Ennen ajoivat ohi läheiselle kentälle, jonka vielä kesti.

Mutta nyt ajelevat kotikadullamme edestakaisin useaan kertaan, kaahaavat, kaasuttavat ja huusattavat koneita ja musiikkia täysillä sekä huutavat. Ajavat ylinooeutta kaiken lisäksi.

Voiko yöllä soittaa 112 tällaisen asian vuoksi? Tai laittaa kaupungille palautetta?

Mitä olette itse tehneet? Jos olisi vain viikonloppuisin, ek ongelma oli ulutsepääsemätön, mutta tätä tapahtuu nykyään joka yö puolen yön paikkeilla. 😔

Kommentit (357)

Vierailija
301/357 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisille ilmoitusta.

Ilmoitus mitä kautta? Soitto, sähköposti, hätänumero?

ap, jonka yöunet riekaleina

Miten nämä tällaiset kyselijät pärjäävät tosielämässä? En käsitä.

Vierailija
302/357 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kato, jonnet heräs

Kohta onkin aika lähteä yövuoroon. Ellei joku fiksu vanhempi ole lukenut ketjua ja piilottanut mopoa.

Alaikäiset ei saa tehdä yötöitä

Vai meinaatko että 18 täyttänyt on mopo-Jonne?

Aika säälittävää, kaveeraa 14-vuotiaiden kanssa.

No onhan se niille kingi, tytötkin tykkää

Tytöt muka tykkää 14-vuotiaiden mopojonnejen seurassa pyörivästä 18-vuotiaasta? Kun muilla 18-v on jo autot. Varmasti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/357 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täynnä rajoituksia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä yksilönvapauteen perustuvat jutut on vaikeita.

Ehkä jossain sosialismissa mopoilu voitaisiin kieltää öisin, mutta länsimaissa kapitalismissa ei.

Ihmisillä on vapaus tehdä mitä huvittaa öisin tai päivisin, jos siitä ei ole mitään todistettavaa haittaa kenellekään. Aina voi hankkia kuulonsuojaimeth.

Voi kuule, keinot löytyy.

desibelirajoitus, katsastus ja kenttätestaus

Kyllä se katsastamaton vaarallinen autokin otetaan liikenteestä pois, vaikka kaltaisesi peelo ulvoisi "minulla on oikeus".

Kuulostaa ihan sosialismilta.

Sosialismi tarkoittaa aatetta, jonka mukaan yritykset ja tuotantovälineet tulisi olla valtion omistamia. 

Eikö teille opeteta koulussa enää mitään?

No poliisihan on veronmaksajien maksama ja siten omistama samoin.

Jenkeilläkin on poliisi, silti kukaan ei mieti ovatko he sosialisteja.

Joku voisi jopa väittää että poliisi on valtaa pitävien laillistettu väkivaltakoneisto ;)

Vierailija
304/357 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistot keinutuolissa:

Pappa, mitä teit nuorena?

Ajoin mopolla rinkiä kaupungin keskustassa ja kyllä niistä lähti ääni. Voi että se oli nuoruutta se! Elämän paras kokemus, ajaa mopolla rinkiä ja meluta yöllä!

Pappa? Luuletko että Jonne saa koskaan pesää :D

Ei saa. Tytöt kiertää kaukaa noi bensanhajuiset wannabe-amisviikset. 

Kyllä aina joku saa. Ainakin näin kerran mopoauton parkissa heilumassa lasit huurussa ja siinä vieressä oli skootteri ja pinkki kypärä...

Mopoauto ei nuorten mielestä olekaan sama asia kuin viritetty mopo.

Mopoautot ovat ihan ok ja niillä ajavat myös tytöt (ja lätkäjätkät, jotka eivät normimopoihin koskekaan). Ovat siis enemmän auto kuin mopo, jos nuorilta kysyy.

Ja autoltahan ne näyttääkin, eivätkä kuulostakaan miltään rälläkkämopolta. Tää rällääjäporukka joka sitä meteliäkin aiheuttaa, on ihan oma porukkansa. 

Vierailija
305/357 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina palkitsen näitä testosteronipummeja . Vien ensin heille mansikka-punaherukkamehua ja sitten kysyn tahtoisikos pojat muutakin herkkua. Aina ne tahtoo. Kohtelijaita ovat myös ,kehuvat pitsiliinojani ja maalaamiani posliinikuppeja ,ja kyselevät samppaulian ja petynin nimeä . Ihanija poikia ovat ne !

Vierailija
306/357 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jossain sosialismissa mopoilu voitaisiin kieltää öisin, mutta länsimaissa kapitalismissa ei.

Ihmisillä on vapaus tehdä mitä huvittaa öisin tai päivisin, jos siitä ei ole mitään todistettavaa haittaa kenellekään. Aina voi hankkia kuulonsuojaimeth.

Kyllä se katsastamaton vaarallinen autokin otetaan liikenteestä pois, vaikka kaltaisesi peelo ulvoisi "minulla on oikeus".

Sosialismi tarkoittaa aatetta, jonka mukaan yritykset ja tuotantovälineet tulisi olla valtion omistamia. 

Joku voisi jopa väittää että poliisi on valtaa pitävien laillistettu väkivaltakoneisto ;)

Armeija lopetettiin. Poliisi on selvästi amerikassa sosialistinen jaosto ja siitä ei puhuta.

Pelkästään huumesota on sosialistinen hanke ympäri maapallon.

Vierailija
307/357 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää päivänkakkaroita kukkahattutätien hattuihin.

Vierailija
308/357 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistusi meillä niin että missä paska paikassa oikein elät. 

Paskapaikassa? 😃 Pelkän 900 m2 omakotitonttimme arvo 100 000. Jo pelkällä tontin hinnalla saisi maalta hyvän talon. Ei sovi tähän elämäntilanteeseen. Mökki on sitä varten

ap

Vierailija
309/357 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopon äänet kertovat elämästä. Kuuluu kesään, kuten kärpäsetkin.

Vierailija
310/357 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta itelles viritetty Manki ja liity öiseen pärinäjengiin... 

No sehän siinä on ongelma että se on niin säälittävää.

Sama kuin ilotulitteet. Me nelikymppiset saatiin paukutella kiinareita ja muita naamnan tuhoavia pommeja. Nyt markkinoilta saa kissanpieruja.

Kuka niillä viitsii leikkiä kun tietää mitä se voisi olla.

Vierailija
311/357 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asiaa mietitään tarkasti. Tuon takia moni vankilakin on yksityinen.

Pakollinen armeijakin lakkautettiin. Asiaa mietitään todella tiukkaan.

Olisiko yksityinen poliisi parempi. Tätä on hyvä miettiä ja kilpailuttaa mafioita.

Vierailija
312/357 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjattu

...

Muistan nuoruudessa vuonna 2017, kun isi osti mopon. Tai eihän se isi ollut, mutta naapurin Rane antoi oman vanhan romunsa. Rane välillä nukkui meillä kun sen oma vaimo oli työmatkalla,

Kerran omakotitaloalueen paikalle sattui noin nelikymppinen mies. Ilmeisesti habituksesta päätellen taisi olla isä ja toimitusjohtaja tms kova jehu työelämässä.

Tuli katsomaan kävikö pahasti, kun ajelimme pe-la-iltaisin rallia hiekkakentällä ja kaaduin taas jääden minuuteiksi makaamaan maahan.

Näytti olevan kova huoli päällä. Ajattelin että nyt pitää säilyttää kasvot kun on  K E R R A N K I N  tyttöjäkin kentän laidalla. Olin koko kouluajan joutunut olemaan ilman tyttistä, se toki jatkuu edelleen mutta se on toinen tarina.

Kaahasin siis kentällä jälleen näyttävästi mopolla kaatuen ja aikani happea keränneenä nousin pystyyn. Siinä samassa paiskasin kypärän maahan ja pyöräytin päätäni, hitto kun se vihlas. Takkuiset vaaleat hiukset pulpahtivat ulos kypärästä. Äiti tykkäsi leikata hiukseni ja se olikin mukavaa. Ainut naisen kosketus on edelleen partureilta.

Mies ei ollut odottanut että vähän nuorempi uros nousee kivuliaan näköisen kaatumisen jälkeen pystyyn ja sanoo MINÄ ITSE.

Päälläni oli t-paita, jossa luki Prätkähiiret. Ne on parhaita, edelleen.

Olin jo silloin melko reppana ja mopo myös oli sitä laatua. Risat farkut eivät peittäneet tikkumaisia reisiä eikä oikein luista persettäkään. Sanotaan nyt suoraan teille kaikille, että näytin ihan satujen kerjäläiseltä. Olin sellainen tyyppi jolle ei aleta edes juttelee ja ei sitä tarvinnut sedälle mitenkään erikseen selittää. Ukon naama venähti naurun partaalle ja keskustelun sijaan hän alkoi totesi ettei tainnut olla ensimmäinen kerta kun kynnän maata naamallani.

Totesin siihen väliin aika tiukkaan sävyyn ja silmiin tuijottaen kuten länkkäreissä oli tapana, että MINÄ ITSE. En tiedä mistä tuo on jäänyt minulle päähän, mutta aina kun tahdon jotain, kerron sen selkeästi.

MINÄ ITSE.

Kun neljä kaveria kurvasi hiekat pöllyen taakseni, anteeksi pyydellen, näytimme varmasti koomisilta. Minä ja neljä muuta reppanaa.

Mies naurahti kerran ja lähti mäkeen.

Pistettiin kavereiden kanssa tupakiksi, oltiin kerätty maasta natsoja, ja mölistiin äänekkäästi, kun ukko poistui nurkan taakse, sieltä kuului raikuva nauru.

Yöllä ajellaan mopoilla sen varten, että ei ole äiti näkemässä.

Ei helvetti :D

Vierailija
313/357 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjattu

...

Muistan nuoruudessa vuonna 2017, kun isi osti mopon. Tai eihän se isi ollut, mutta naapurin Rane antoi oman vanhan romunsa. Rane välillä nukkui meillä kun sen oma vaimo oli työmatkalla,

Kerran omakotitaloalueen paikalle sattui noin nelikymppinen mies. Ilmeisesti habituksesta päätellen taisi olla isä ja toimitusjohtaja tms kova jehu työelämässä.

Tuli katsomaan kävikö pahasti, kun ajelimme pe-la-iltaisin rallia hiekkakentällä ja kaaduin taas jääden minuuteiksi makaamaan maahan.

Näytti olevan kova huoli päällä. Ajattelin että nyt pitää säilyttää kasvot kun on  K E R R A N K I N  tyttöjäkin kentän laidalla. Olin koko kouluajan joutunut olemaan ilman tyttistä, se toki jatkuu edelleen mutta se on toinen tarina.

Kaahasin siis kentällä jälleen näyttävästi mopolla kaatuen ja aikani happea keränneenä nousin pystyyn. Siinä samassa paiskasin kypärän maahan ja pyöräytin päätäni, hitto kun se vihlas. Takkuiset vaaleat hiukset pulpahtivat ulos kypärästä. Äiti tykkäsi leikata hiukseni ja se olikin mukavaa. Ainut naisen kosketus on edelleen partureilta.

Mies ei ollut odottanut että vähän nuorempi uros nousee kivuliaan näköisen kaatumisen jälkeen pystyyn ja sanoo MINÄ ITSE.

Päälläni oli t-paita, jossa luki Prätkähiiret. Ne on parhaita, edelleen.

Olin jo silloin melko reppana ja mopo myös oli sitä laatua. Risat farkut eivät peittäneet tikkumaisia reisiä eikä oikein luista persettäkään. Sanotaan nyt suoraan teille kaikille, että näytin ihan satujen kerjäläiseltä. Olin sellainen tyyppi jolle ei aleta edes juttelee ja ei sitä tarvinnut sedälle mitenkään erikseen selittää. Ukon naama venähti naurun partaalle ja keskustelun sijaan hän alkoi totesi ettei tainnut olla ensimmäinen kerta kun kynnän maata naamallani.

Totesin siihen väliin aika tiukkaan sävyyn ja silmiin tuijottaen kuten länkkäreissä oli tapana, että MINÄ ITSE. En tiedä mistä tuo on jäänyt minulle päähän, mutta aina kun tahdon jotain, kerron sen selkeästi.

MINÄ ITSE.

Kun neljä kaveria kurvasi hiekat pöllyen taakseni, anteeksi pyydellen, näytimme varmasti koomisilta. Minä ja neljä muuta reppanaa.

Mies naurahti kerran ja lähti mäkeen.

Pistettiin kavereiden kanssa tupakiksi, oltiin kerätty maasta natsoja, ja mölistiin äänekkäästi, kun ukko poistui nurkan taakse, sieltä kuului raikuva nauru.

Yöllä ajellaan mopoilla sen varten, että ei ole äiti näkemässä.

Ei helvetti :D

Näen Jonnen polkemassa jalkaansa MINÄ ITSE  :D

Vierailija
314/357 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma miten huonosti mopo-opetus tehdään kun harva, todella harva, jos kukaan teini, osaa ajaa mopolla asiallisesti.

Ei pidä paikkaansa. Helsingissä näyttää, että mopoilijat antavat parhaiten suojatielle menijälle tietä. Ovat ainoita jotka osaavat pyöräilijöiden väistämissäännöt. Osaavat muutenkin ajaa hyvin. Yöllä pelleillään ja se kuuluu nuoruuteen. Ja aikuisuuteen kuuluu soittaa poliisit tai laittaa muuten sille loppu. Usein jos siitä sanotaan, se loppuu. Jos sanoo v-mäisesto eikä asiallisesti, voi itse saada takaisin veemäisyyttä.

Vierailija
315/357 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin monessa vekottimessa se juttu tuntuu olevan se ääni? Mopot, moottorikelkat, vesiskootterit. Onko käyttämisen ilo pois jos olisi vaikkapa äänenvaimennin? Silloin voisi ajaa vaikka koko yön.

Ei olisi sama, entisaikaan polkupyöriin kiinnitettiin pyykkipojalla pahvinpala joka sitten räpätti kun polki. Lapsellista touhuahan tuo on. Eniten ihmetyttää vanhemmat jotka noita leluja ostaa lapsilleen, ei ole kiva saada soittoa yöllä jossa kerrotaan lapsen joutuneen onnettomuuteen.

Vierailija
316/357 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo yöpörisijöiden puolustelijat ovat jääneet jonnekin lapsen tasolle itsekin, harmi kun ne nuoret eivät kaipaa vanhemmiltaan kaveruutta.

Vierailija
317/357 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisille ilmoitusta.

Ilmoitus mitä kautta? Soitto, sähköposti, hätänumero?

ap, jonka yöunet riekaleina

112

Vierailija
318/357 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi tehokas tapa hiljentää nämä mopotyylit - se on maksaa takaisin samalla mitalla. Tämä vaatii vähän vaivaa, mutta onnistuu yhteistyöllä. Homma toimii seuraavasti:

1) Selvittäkää, missä nämä tyypit asuvat. Homma onnistuu joko rekisterikilven perusteella tai seuraamalla näitä esimerkiksi autolla.

2) Kun kotiosoite teidetään, mennään sen eteen kadulle aiheuttamaan mahdollisimman paljon melua erilaisilla laitteilla. Sopivia ovat esimerkiksi lehtipuhallin ja moottorisaha. Myös raivaussaha ja trimmeri käyvät. Kunhan ovat polttomoottorivehkeitä ja mahdollisimman äänekkäitä. Siellä kadulla sitten pyöritetään näitä mahdollisimman paljon ja äänekkäästi. Kaasua ja paljon. Yritetään saada tämä mopolla rällääjä heräämään.

3) Kun rällääjä on saatu heräämään, ilmoitetaan hänelle kylmän viileästi, että tämä jatkuu niin kauan kuin jatkuu mopolla häiriköiminen. Jos hän lopettaa, mekin lopetamme.

Vierailija
319/357 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voisi yrittää saada jotain lakimuutosta, desipelirajoitukset mopojen tuottamaan äänisaasteeseen tms. Tai mikseivät teinit voisi ajaa enemmin sähköpyörillä, olisi halvempaakin!

On outoa, että sallitaan tällainen mökääminen, vaikka muutoin äänihaittoja rajoitetaan yhteiskunnassa, ulkoilmakonsertit yms ovat luvanvaraisia. Esim. Keski-Euroopassa on teitä, joissa on kielletty moottoripyörillä ajo asukkaiden asumisviihtyvyyden takia.

Vierailija
320/357 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä hiljeni yölliset rälläämiset kun seutukunnan mammat alkoivat antaa hellyyttä mopopojille.