Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä, joka päivität Facebook-statuksesi monta kertaa päivässä

Vierailija
27.05.2013 |

Miksi teet niin? Vilipittömästi haluan ymmärtää. Kertokaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri päivityksille on eri syitä. Työasioihin liittyvän kiinnostavan linkin jaan kollegoille tiedoksi. Osa päivityksistä on tarkoitettu puhtaasti tuomaan hyvää mieltä ja luomaan tunnelmaa: nämä ovat usein musiikkivideoita. Kun kirjoitan blogiini, postaan siitä. Lisäksi kerron kuulumisia. Kommunikoin ystävien ja tuttavien kanssa. Joskus kommentoimme porukalla tv-ohjelmaa, jota katsomme.

Facebook on viestintää. Se on sen syy. Koeta ymmärtää :)

Vierailija
2/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teen niin. Huvikseni. Jos ei kiinnosta niin kaverit voivat kätkeä juttuni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun itsekseni, kun ei juurikaan ole seuraa. Joskus joku mukava kaveri on kuulolla ja kommentoikin, se ilahduttaa. Sen sijaan poistan pikkuhiljaa sellaiset tuttavat, jotka ainoastaan lukevat mykkinä kaikkea, eivät kirjoita itsestään mitään ja vielä vähemmän kommenteoivat muitakaan. Sosiaalista yhteysääntä, ei kyyläystä, kiitos.

Vierailija
4/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Ymmärrän taas enemmän! 

-AP

Vierailija
5/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vieläkään ymmärrä. Ja ymmärtävätkö nämä turhanpäiväiväisten juttujen kirjoittajat että sotkevat viesteillään kavereittensa seinän? Minulla on muutama tuttu ja sukulainen jotka tuollaista harrastaa, mutta en viitsi poistaa heidän päivityksiä kun joskus siellä on jotain tärkeääkin. Fb vaan ei osaa suodattaa niitä turhia pois. Ja oikeasti, ne ärsyttää! Ihmisen täytyy olla itserakas jos kuvittelee että kaikkia kavereitansa kiinnostaa hänen asiansa monta kertaa päivässä. Eikö niitä voisi laittaa vaikka päivän päätteeksi yhteen päivitykseen?

Vierailija
6/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on taas jollain elämä hankalaa. Huoh. Seuraavaksi varmaan katkeaa kynsi.

Miksi sinulla on sellaisia kavereita, jotka eivät ymmärrä päivittää vain siten, kuin neiti haluaa?

Vierailija
7/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen minäkin. Itse en ole facebookissa, mutta minulla on yksi ystävä, jota näen melko harvoin. Viimeksi kun hän oli luonani, hän näppäili puhelintaan kaiken aikaa. Lopulta, kun huomasin, ettei hän kuuntele ollenkaan mitä hänelle puhuin, kysyin että mitä hän tekee, mikä vie kaiken huomion suurimman osan ajasta. Hän vastasi päivittävänsä facebookiaan, katsovansa kuinka moni tykkää jutuistaan ja onko hänen sinne laittamiaan kuvia ja videoita jaettu ja kuinka monta kertaa. Sitten hän laski, miten moni henkilö suunnilleen on saattanut nähdä videot jotka on jaettu...

Ja kysymykseni jälkeen hän kai luuli että olen kiinnostunut hänen facebokinsa sisällöstä koska alkoi esittelemään kuvia ja videoita lapsestaan (niitä OIKEASTI oli ainakin 2000), vanhoja päivityksiään ja seinäänsä... Pikainen silmäys tämän kaverin facebookin sisältöön paljasti minulle, että hän oli  päivittänyt faceen 100 km:n automatkalla luokseni ainakin 5 kertaa. Mikä helvetti oikeasti on niin tärkeää? Ja MIKSI joku luulee olevansa niin kiinnostava että edes ystävät haluaisivat olla tietoisia joka liikkeestä ja tapahtumasta, mitä nyt esim. kodin seinien sisäpuolella voi olla??? Ja sitten se järkyttävä oman lapsen kehuminen. Taitaa olla meidän ystävyytemme menneen talven lumia, jos ne facebook-kaverit kiinnostavat enemmän kuin samassa huoneessa oleva ystävä. Minusta se oli todella epäkohteliasta ja epämiellyttävää. Syömään hän tuli ja kahville kun pyysin, mutta siinäkin oli puhelin ja facebook koko ajan auki. Kaikki muu aika kului mukavasti puhelina näpertäessä.

Kiitos ystäväni että kävit kylässä, uutta kutsua ei taida ihan pian tulla!

Vierailija
8/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt on sanomattakin selvää, että Faebookin käyttäjissäon myös ihan nettiriippuvaisia ihmisiä? Kuvittelin, että tuo kysyjä tarkoitti monella kerralla päivässä esim. 2-3 viestiä vuorokaudessa. Paljon se on sekin, vaikkei joka päivä laittaisi. En kyllä tunne ketään, joka postittelisi kuviaan ja kuulumisiaan lukemattomia kertoja vuorokaudessa.

Vierailija
9/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nämä ihmiset ovat yksinäisiä, kuten joku kommentojista sanoi olevansa? En tajua, miksi joku haluaa ilmoittaa itsestään joka päivä 5-10 kertaa tyyliin

"Kaurapuuroa ja hilloa, mutta neiti taas kärttyää...:/"

"jaaha ja lounasta nassuun...ehtisipä itsekin syödä...noh ehkä joskus vielä :)"

"haha, jollain oli kaupassa takki väärinpäin!" 

"odottaa jo innolla kolmen viikon päästä olevaa viikonloppua!"

"harmittaa......:( :("

"on se taas niin tätä......."

"jeeeeee, matto saatu pesulasta"

KETÄ KIINNOSTAAAAAAAAAAAAARRRRGHHHHHHHHHHHHHH

Vierailija
10/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopa taas ihmisiä ärsyttää. Itse kirjoitan aika vähän, kun elämä on aika tylsää. Mutta muutama kaveri päivittää usein ja minusta on ihan hauska lukea kaikenlaisia sattumuksia päivän mittaan.

Niin ja joskus illalla on ihan hauska kun joku kaveri laittaa kommentteja seinälleen jostain telkkariohjelmasta. Siitä saattaa tulla hauska keskustelu.

Voisihan sitä tietenkin chätillä hoitaa keskustelut, ettei toisia ärsyttäisi, kun tulee päivityksiä sivulle. Mutta toisaalta on hauska, kun useampi kaveri on matkassa vaihtamassa mielipiteitä jonkun seinällä. Vaikka siitä telkkariohjelmasta.

Vierailija
11/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe 10, tiiän niiiiiin ton ihmistyypin! :D

Vierailija
12/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on tylsää. Ihan vapaasti saa piilottaa mun tilapäivitykset jos ärsyttää ;)

Vierailija
13/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla vähemmän tylsää, kun päivität statustasi? Tai siis auttaako se jotenkin? AP.

Vierailija
14/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 23:39"]

Onko sulla vähemmän tylsää, kun päivität statustasi? Tai siis auttaako se jotenkin? AP.

[/quote]

Onpahan hetkeksi tekemistä. Aika usein saadaan vähän pidempikin keskustelu aikaiseksi, joka toki rönsyilee vähän joka suuntaan =D

Mutta siis, en mä päivittele tyyliin "tänään ruokana puuroa" tms. vaan tilapäivitys saattaa olla vaikkapa lapsen hassusta kömmähdyksestä (tai minun) jne. 

Vierailija
15/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä et poista minua listaltasi niin kärsi.

Minulle voit vaikka suoraan päin naamaa avautua. Ei kuule kiinnosta pätkääkään rutinasi! Ehdin vielä päivittää ihan eräitäkin ärsyyttääkseni Facen! :)

Ei minua voisi vähempää kiinnostaa se miten "täynnä" uutisvirta on jos minä satun kirjoittamaan omalle seinälleni. Sori: mutta tuskin olet ainoa kaverini, mutta niinhän sinussa joku pakottaa ajattelemaan että juttuni on sinulle. Jos ne ottaa pattiin niin ota pois listalta minut. Ei voisi vähempää kiinnostaa tuollaisen tyypin menettäminen. Minusta on mielenkiintoista lukea erilaisia asioita siellä kavereilta muttei tulisi pieneen mieleenkään olla noin sairas kuin sinä joka selvität että kirjoittelua pitää täyttää mahdollisimman paljon yhteen kenttään ja sitäkin tyyliin kerran päivässä. Onko sun lääkitys kunnossa?

Niin kauan kuin stalkkaat juttujani ja odotat jotan "mielenkiintoista" niin saat tyytyä myös paskanjauhantaan. Sillä sä saat ihan koko paketin, olen tälläinen ja sillä hyvä! :D

Vierailija
16/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hyvä jos Marko jaksaa päivittää kerran vuoteen. :D

Vierailija
17/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että aktiivisimpia ovat ne, joilla ei ole aikuista seuraa kotona. Siis sinkut, yksinhuoltajat ja vanhemmat naiset ja miehet, joiden lapset ovat muuttaneet kotoa ja puoliso on vuorotöissä tai matkustaa paljon. Aivan kaikki oman tuttavapiirini usein päivittävät ovat näitä. Itsekin kuulun heihin: mieheni on paljon poissa kotoa, eikä minulla ole ketään, jolle jutella. FB:ssä saan lähes aina palautetta. Te muut ette vain aina sitä huomaa, koska jatkamme keskustelua pikaviesteillä. Minulle päivitys on tavallaan kutsu juttelemaan. Sanoudun kyllä irti tuosta, että ihan jokainen päivän käänne raportoitaisiin – sitä en tee. Kerron vain herkkupalat enkä läheskään joka päivä, mutta joinakin päivinä saatan jakaa jotakin useitakin kertoja.

Minullakin on rasittavia kamuja, jotka täyttävät seinäni turhuudella. Olen siirtänyt heidät tuttaviksi, ja suosittelen samaa muille. Tuttavien postaukset tulevat uutisten joukkoon todella harvoin. Turhuutta ovat loputtomat meemit, etenkin uskonnolliset, joita jotkut jakavat, kun uskovat, että pyhä Pietari laskee ne taivaan portilla.

Vierailija
18/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 23:50"]

Meillä hyvä jos Marko jaksaa päivittää kerran vuoteen. :D

[/quote]

Mä olen vähän huolissani susta. Kannattaisko mennä nukkumaan?

Vierailija
19/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun elämässä ihan oikeasti tapahtuu niin paljon kaikkea, että siitä saa aikaan monta mielenkiintoista päivitystä päivässä, niin mikäs siinä, niitä on hauska lukea.

Mutta suuresti pistää vituttamaan kiertoviestityypit, jotka laittavat seinälleen kymmenen kiertoviestiä päivässä, kuten 'Paina TYKKÄÄ, jos uskaltaisit HALATA MINUA!:) Kopioi tämä profiiliisi ja katso kuinka moni uskaltais' ja sitten jos tästä ei tykätä, niin joko kommentoidaan tähän päivitykseen 'senkin nössöt ;)' ja koitetaan näin kerätä ylimääräisiä tykkäyksiä, TAI tehdään uus päivitys 'jaahas, kiva tietää, muistan tän... en varmasti halaa sit enää ikinä ketään kuka ei tykänny tosta päivityksestä...' aaarrrgh!

Toinen ärsyttävä on jankkaajat;

'huhhuh, alkaapas olemaan nälkä! pitäis kai kohta mennä kauppaan!'

'no jos sitä sinne kauppaan :)'

'kaupassa käyty! kohta ruokaa :p'

'ruuanlaittoon, mars!'

'makaroniloora uunissa, NAM!'

'olipas hyvää makaronilaatikkoo, ai että!'

Siis jos nyt on ihan pakko kertoo siitä ruuanlaitttoprosessista, niin kerro vaikka vaan sitten kun oot syöny, jooko?

Ruuasta puheenollen, ruokakuvapäivittelijät on ärsyttäviä myös. Käsi ylös ne, joita oikeesti kiinnostaa nähdä kymmenen kuvaa päivässä kaverin eri ruuista ja välipaloista?

'tässä mun aamusmoothie ja ruisleipä!'

'tässä mun kahvi' (ok, tän ymmärrän, jos juot jotain cappuccinoo, jossa on joku oikeesti HIENO kuvio onnistuttu taiteileen, mutta perus juhla mokka maidolla ja sokerilla.. pliiiis?)

'Lounaaks ihanaa tonnikalasalaattia!'

'Illalla käytiin oikeen ravintolassa, ihana annos!' (hei, se ruoka ehtii jäähtyyn ennen kun keksit parhaan kuvakulman, muokkaat kuvan ja päivität sen instagramiin, facebookiin, twitteriin ja blogiisi, eli unohda se kuvaaminen ja syö se ruokas)

jne. Miten sitä onkaan joskus pärjätty ilman tietoo siitä mitä kaveri on tänään syöny?

Kolmas veemäinen; 'voisin aloittaa juttujen määrän perusteella blogin, mutta päivitämpä vaan facebookin'-tyypit. Esimerkkinä mökkiviikonloppu;

'Voi että, olipas huippu viikonloppu mökillä! Perjantaina oli kamala ruuhka sinne ajellessa, mutta selvittiin kumminkin perille, hieman suunniteltua myöhemmin tosin. Sinne päästyä haettiin sitten vettä kaivolta ja vaimo teki ruokaa sillä välin kun minä lämmitin saunaa. Koira kirmaili onnessaan pitkin pihaa. Syötiin hyvin, ja juotiin muutamat siiderit. Saunottiin ja uitiin järvessä, vesi oli tosin vielä vähän kylmää. Saunan jälkeen laitettiin takkaan tuli, ja juotiin lasit viiniä siinä takkatulen ääressä koiraa paijaillen. Nukkumaan mentiin siinä yhdentoista aikaan. Lauantaina herättiin jo tosi aikaisin, seitsemältä, koska olihan meillä paljon tehtävää. Ensimmäisenä syötiin tietenkin aamupalaa, kaurapuuroa voisilmän kanssa. Aamupalan jälkeen alettiin pilkkoon polttopuita, siinä vierähtikin tunti jos toinenkin. Kun puut oli pilkottu ja pinottu niin..........."

..Ehkä ymmärsitte jo, mitä haen takaa? Toki vielä parempaa on, jos koko viikonlopun tekemiset pilkotaan kaikki omiksi päivityksikseen!

Huomionhakuinen vihjailu saa mut hakkaamaan päätäni seinään! Tällä siis tarkotan päivityksiä, joista on pakko kysyy tarkennusta jos vähääkään kiinnostaa.

Liisan päivitys: 'paikassa: sairaala'

Ellin kommentti: 'mitä sä siellä? :o'

Liisan kommentti 'lääkärissä..'

AIJAA HEI enpä ois arvannu? tosta pitää sitten vielä jatkaa kyselyä, että mitäs lääkärissä. Miksei voi vaan suoraan päivittää, että 'kamala flunssa. tässä odottelen lääkärille pääsyä. paikassa: sairaala' ??

Tää biisi/kuva/video on super hyvä! Ja tää kans! -tyypit. Ei, mua ei haittaa jos sillontällön porukka linkittelee hyviä biisejä tms netistä, mutta kun niitä on 30 peräkkäin, ne on super ärsyttäviä.

Eräs kaveri on tässä vähän aikaa sitten eronnut poikaystävästään, ja sen jälkeen on tullut linkkiä yhteen jos toiseenkin angstibiisiin fb:ssä.

Myös perjantai/lauantai-iltaisin näkyy paljon tanssibiisejä 'MÄ OON SIIS NIIIIIN BILEFIILIKSELLÄ!!!!111'

Näitä olis vielä tooosi paljon jaettavana, mutta eiköhän tää riittäny tällä kertaa :D

Vierailija
20/27 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi