Hei sinä, joka päivität Facebook-statuksesi monta kertaa päivässä
Miksi teet niin? Vilipittömästi haluan ymmärtää. Kertokaa.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 21:53"]
Samaa ihmettelen minäkin. Itse en ole facebookissa, mutta minulla on yksi ystävä, jota näen melko harvoin. Viimeksi kun hän oli luonani, hän näppäili puhelintaan kaiken aikaa. Lopulta, kun huomasin, ettei hän kuuntele ollenkaan mitä hänelle puhuin, kysyin että mitä hän tekee, mikä vie kaiken huomion suurimman osan ajasta. Hän vastasi päivittävänsä facebookiaan, katsovansa kuinka moni tykkää jutuistaan ja onko hänen sinne laittamiaan kuvia ja videoita jaettu ja kuinka monta kertaa. Sitten hän laski, miten moni henkilö suunnilleen on saattanut nähdä videot jotka on jaettu...
Ja kysymykseni jälkeen hän kai luuli että olen kiinnostunut hänen facebokinsa sisällöstä koska alkoi esittelemään kuvia ja videoita lapsestaan (niitä OIKEASTI oli ainakin 2000), vanhoja päivityksiään ja seinäänsä... Pikainen silmäys tämän kaverin facebookin sisältöön paljasti minulle, että hän oli päivittänyt faceen 100 km:n automatkalla luokseni ainakin 5 kertaa. Mikä helvetti oikeasti on niin tärkeää? Ja MIKSI joku luulee olevansa niin kiinnostava että edes ystävät haluaisivat olla tietoisia joka liikkeestä ja tapahtumasta, mitä nyt esim. kodin seinien sisäpuolella voi olla??? Ja sitten se järkyttävä oman lapsen kehuminen. Taitaa olla meidän ystävyytemme menneen talven lumia, jos ne facebook-kaverit kiinnostavat enemmän kuin samassa huoneessa oleva ystävä. Minusta se oli todella epäkohteliasta ja epämiellyttävää. Syömään hän tuli ja kahville kun pyysin, mutta siinäkin oli puhelin ja facebook koko ajan auki. Kaikki muu aika kului mukavasti puhelina näpertäessä.
Kiitos ystäväni että kävit kylässä, uutta kutsua ei taida ihan pian tulla!
[/quote]
Minäkään en ole facebookissa, minun mielestä ihmisiä on kiva tavata kasvokkain tai vaikka edes soitella, mutta tuntuu että nykyään kaikkien elämä tapahtuu facebookissa.
Kaverilla oli juuri synttärit ja soitteli minulle synttäreitä edeltävänä päivänä että monelta tulen...?! Sanoin että mihin mminun pitäisi olla tulossa? "No, mun synttäreille, ai niin, unohdin laittaa kutsun kun ilmoitin siitä vaan facessa". Ja tää samainen tyyppi on juurikin sellainen että ei kännykkä pysy taskussa vaan koko ajan pitää päivittää jotain. Tosi kivaa seuraa!
Minua vaan mietityttää sellaisten kaverit, mä en ainakaan jaksaisi koko ajan lukea jotain typeriä päivityksiä nenän kaivamisesta maiton purkin ostoon.
"KAMALA PYYKKI VUORI pitää silittää!"
"IHANAA se on nyt VIIKON LOPPU!!!!"
Mua ei ärsytä niinkään jos päivitetään omia juttuja tai tekemisiä, mutta jos pitää sata kertaa päivässä jakaa joku "hauska" HYMY HUULET -kuva ("Minulla on lintuinfluenssa, olen istunut munien päällä ja kaakatan"), niin ei jumalauta.
Jos mielestäsi kauranpuuron mättäminen nassuun on kiva sattumus, niin on sun elämä kyllä todella tylsää.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 22:11"]
No jopa taas ihmisiä ärsyttää. Itse kirjoitan aika vähän, kun elämä on aika tylsää. Mutta muutama kaveri päivittää usein ja minusta on ihan hauska lukea kaikenlaisia sattumuksia päivän mittaan.
Niin ja joskus illalla on ihan hauska kun joku kaveri laittaa kommentteja seinälleen jostain telkkariohjelmasta. Siitä saattaa tulla hauska keskustelu.
Voisihan sitä tietenkin chätillä hoitaa keskustelut, ettei toisia ärsyttäisi, kun tulee päivityksiä sivulle. Mutta toisaalta on hauska, kun useampi kaveri on matkassa vaihtamassa mielipiteitä jonkun seinällä. Vaikka siitä telkkariohjelmasta.
[/quote]
Minusta kaikkein ärsyttävimpiä ovat salaperäiset päivitykset, joita yksi kaveri harrastaa jatkuvasti. Pelkkä hymiö tai yksi sana.
Vanha keskustelu, mutta eipä asiat miksikään ole muuttunu tähän päivään mennessä. Olen huomannut että ne tietyt ihmiset päivittelee joka päivä ainakin 5-10 asiaa, tosin ne menevät tarinaan, ei suinkaan seinälle. Monet heistä ottavat lapsistaan lukemattomia kuvia , syömisistä, leikeistä, ja joka ikisestä paikasta missä ollaan käyty päivän aikana. Yksi ottaa olohuoneestaan kuvia, joka päivä , ja aina joku teksti tyyliin home sweet home , weekend , omaa aikaa ilman lapsia. Ja eräs postaa vauva arjen keskeltä poika ei nukkunut viime yönä kun halusi vaan tissiä, terveisin erittäin väsynyt äiti , voi v*ttu.. ja nämä keski iän ylittäneet itkevät usein , kuinka on taas kuumetta ja joka paikkaa kolottaa, ja pistävät naamastaan kuvan seinälle, useita kertoja viikossa. Tai jos ei olla kipeinä, ni sit on joku muu asia vinksallaan, mutta siitä naamasta pitää aina ottaa kuva. Ihmiset on aivan he*vetin tyhmiä. Mutta olen tulllut siihen tulokseen, että nämä jotka edellä mainittuja asioita tekee, heillä on joku ongelma päässä, tai ovat vain niin helvetin epävarmoja, että sinne someen pitää kokoajan varmistella, että ollaan jotenkin aikaansaavia, tai halutaan sitä huomiota tai sääliä. Tai esim jos omaa parisuhdetta mainostetaan somessa, suhteessa ei mene hyvin , tai jos omasta lärvistä postailee kokoajan, sit on epävarma omasta pärstästä. Ne ihmiset, joiden ei tarvi toitotella muulle maailmalle, että kuin hyviä ovat jossain tai kuin hyvin menee, ne ovat sinut itsensä kanssa eivätkä tarvi muiden hyväksyntää. Facebook on myös hyvä väline narsistisille ihmisille, todistella omaa erinomaisuuttaan. Onneksi olen päässyt fbstä jo vähän irti, se oli kymmenen vuotta sitten ihan hauska, mutta nykyisin tiedostan, miten negatiivisesti se vaikuttaa muhun.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 22:05"]
Ehkä nämä ihmiset ovat yksinäisiä, kuten joku kommentojista sanoi olevansa? En tajua, miksi joku haluaa ilmoittaa itsestään joka päivä 5-10 kertaa tyyliin
"Kaurapuuroa ja hilloa, mutta neiti taas kärttyää...:/"
"jaaha ja lounasta nassuun...ehtisipä itsekin syödä...noh ehkä joskus vielä :)"
"haha, jollain oli kaupassa takki väärinpäin!"
"odottaa jo innolla kolmen viikon päästä olevaa viikonloppua!"
"harmittaa......:( :("
"on se taas niin tätä......."
"jeeeeee, matto saatu pesulasta"
KETÄ KIINNOSTAAAAAAAAAAAAARRRRGHHHHHHHHHHHHHH
[/quote]
"Täytyypä käydä paskalla"