Minkälainen ihminen on mielestäsi "hullu"?
Eli mitkä piirteet luonteessa olisivat sinulle totaalinen "turn off" tai jättäisit puolisosi?
Kommentit (33)
"Hullu" on ihminen, joka ei tiedosta ja tunnista omia tunteitaan, vaan sysää omat tunteensa toisten kannettavaksi. Hän esimerkiksi syyttää toista ihmistä asioista, jotka eivät pidä paikkaansa, koska hän ei tunnista, mikä on minun tunteeni ja mikä on tuon toisen ihmisen tunne. Hän luulee, että minun tunteeni on myös tuon toisen ihmisen tunne. Hän luulee tietävänsä, mitä toinen ajattelee.
Kyse on siis ns. tunneälytaidoista sekä omien rajojen tunnistamisesta.
Kun tämä syndrooma menee "normaaliutta" pidemmäksi, niin sitten mennään vainoharhaisuuden puolelle, josta voi saada jo diagnoosin. Ylläoleva on kuitenkin vielä ihan normaalia arkielämän skitsoutta.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 10:30"]
"Hullu" on ihminen, joka ei tiedosta ja tunnista omia tunteitaan, vaan sysää omat tunteensa toisten kannettavaksi. Hän esimerkiksi syyttää toista ihmistä asioista, jotka eivät pidä paikkaansa, koska hän ei tunnista, mikä on minun tunteeni ja mikä on tuon toisen ihmisen tunne. Hän luulee, että minun tunteeni on myös tuon toisen ihmisen tunne. Hän luulee tietävänsä, mitä toinen ajattelee.
Kyse on siis ns. tunneälytaidoista sekä omien rajojen tunnistamisesta.
Kun tämä syndrooma menee "normaaliutta" pidemmäksi, niin sitten mennään vainoharhaisuuden puolelle, josta voi saada jo diagnoosin. Ylläoleva on kuitenkin vielä ihan normaalia arkielämän skitsoutta.
[/quote]
Tämä arkielämän skitsous muuten näkyy täällä av:lla hyvinkin selvästi.
Olen tullut siihen lopputulokseen että kaikki ihmiset ovat tavalla tai toisella hulluja. Mitä järkeä oikeastaan missään on.
On mielialahäiriöitä ja varsinaisia mielisairauksia. En pidä esim masennusta tai ahdistuneisuushäiriötä (eli ensimmäiseen luokkaan kuuluvia) hulluina. Aika kurjaa olisikin elää niin, että pitäisin vähintään 1/5 väestöstämme hulluina. Sen sijaan esim skitsofreenikko, jonka sairaus ei ole tasapainossa, voi olla hullu. Tai psyykoosiin vajoava ihminen on hetkellisesti hullu.
Sanakirjan mukaanhan hullu on mielisairas ihminen, ellei viitata käytökseen esim "hulluko oot ku noin teet". Mielisairas ja mielialahäiriöinen eivät ole sama asia, vaikka mielialahäiriöinen voi joskus olla mielisairaskin, esim kun masentunut sairastuu psykoosiin. Silti kaikki masentuneet eivät ole kirjatermisesti mielisairaita.
Tämän kun monet tajuaisivat, niin monien mielenterveysongelmallisten elämä helpottuisi. Ihan korvia raastaa, kun jotku puhuvat esim pienestäkin mielenterveysongelmista kärsivien olevan hulluja. Haeppa siinä sitten apua, esimerkiksi synnytyksen jälkeiseen masennukseen.
Ihan minkälainen ihminen vain on hullu.
Suurin osa. Katso maailmaa ja totea aivan itse.
Ympäristö määrittää "hullun". Hän itse ei olotilaansa voi eikä osaa tunnistaa.
Minä pidän vakaan luonteen omaavista, joten en osaa kuvitella yhtään mt-ongelmaa, jota kestäisin katsella. Se on minun luonteeni ongelma.
Narsisti, kehuu itseään, mitätöi muita, odottaa itselleen erikoisoikeuksia
En oikeastaan käytä sanaa hullu. En käytä sitä ihmisistä joilla on psykiatrinen sairaus (he itse voivat käyttää itsestään jos haluavat). Se taas melkein ärsyttää, jos hullu-sanaa käytetään taiteellisista ja erikoisella tavalla luovista ihmisistä, koska jos ihminen pystyy olemaan hallitusti erikoinen, ei hän ole hullu.
Ap ehkä tarkoittaa "hullulla" sellaista, että on jollain tavalla tasapainoton ja mahdollisesti vaarallinen? Mustasukkainen stalkkaus ja menemisten kuulusteleminen on mielestäni jo hälyttävää. Myös väkivaltaisuus ja juovuksissa raivoaminen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Enemmistö hulluista on väkivaltaisia, vainoharhaisia, tunteettomia.. muslimi terroristeja. 41vm