Mistä johtuu, että kuivun? Elimistö kuivuu ja ketoaineet nousee.
Olen raskaana. Ja tämä kuivuminen tapahtuu joko hitaasti ja paha olo tulee vasta kun olen jo ihan kuiva, tai sitten kuivun todella nopeaa. Sillä kun se valtava pahoinvointi alkaa niin en saata yksi kertaisesti syödä. Ja sitten joudun makaamaan tipassa. Onko kenelläkään ollut vastaavaa?
Kommentit (22)
syön hiilareita päivittäin. Marjoja, hedelmiä ja viljatuotteita mistä niitä muualta tuleekaan.
Kuivuuhan sitä jos oksentelee. Ei sille mitään mahda. Olet tipassa sitten.
Been there X 2
En edes oksentele joten se ei voi johtua siitä. Syistä joita en nyt ala eritteleen minulla ei oksennus ylös tule. Juon päivittäin 2-3 litraa vettä ja syön monipuolisesti. Suolaa olen tarkoituksella syönyt enemmän sillä natriumarvot olleet matalalla.
No käytätkö diureettisia ruoka-aineita? Juotko teetä, kahvia jne.? Ne nopeuttavat nesteen poistumista kehosta. Jos käytät, lopeta.
Ja jos tuo vesimääräsi ei riitä, niin sitten sun on juotava enemmän?
kas ku näin ei käynyt edellis kerralla, vieläkin olen hengissä. :D
ja joo, tätä samaa oli edellis raskaus. mutta pahempana.
en juo kahvia enkä teetä. Ei saa kuulemma juoda enempää vettä, sillä sitten se poistaa jo elimistöstä mennessään kaikkea tärkeää vitamiineja ja hivenaineita yms.
ja en syö ananasta enkä muitakaan jotka poistaa elimistöstä nesteitä.
Tuleeko virtsaa? Jos tulee niin et voi kovin kuiva olla. Samoin matalat natriumit viittaavat enemmänkin runsaaseen vedenjuontiin kuin kuivumiseen.
KETOASIDOOSI ?!
Siis sulla on raskaudenaikainen sokeritauti vai kuinka?
Diabetes oireita, raskausajan diabetes?
Mites kalium, onko se normaali? Entä kreatiniini? Onko kortisoli otettu?
Ketoaineet on neljä lähes aina kun olen mennyt tippaan ja virtsaa ei silloin ole kovin häävisti tullut. vasta kun on aikansa ollut tipassa niin alkaa vessassa ramppaaminen. Tuotapa en ole osannut ajatellakaan että voisi olla raskausajan diabetes, pitää pyytää tutkimukset.
ja olen ollut silloin kuiva sillä verisuonetkin olleet niin piilossa etteivät ole meinanneet löytää niitä. ja ovat lääkärit sanoneet, että noin kuiva kun olet, ei enään mikään muu auta kuin tippa. Mutta sitä eivät keksi miksi kuivun.
mitään noista alimmassa viestissä olleista ei ole tutkittu.
ei minulla mitään happomyrkytystä ole ollut eikä olo ole mitenkään sellainen että olisi verensokerit matalalla. toki niitä ei kyllä ole tutkittu.
mitkä on raskausajan diabeteksen oireet?
Ruokahaluttomuus voi tietysti aiheuttaa sen että nestettä sitovia suoloja ja hiilareita tulee liian vähän. Vaikka söisitkin hiilihydraatteja. Raskaana en ole ollut, mutta minä päädyin ketoosiin syömällä pelkkää karkkia. Muuta en saanut alas kun ruokahalut oli nollassa jollei miinuksella. Ja tietenkin sitä karkkiakin tuli syötyä aika vähän.
Jos tipassakin olet ollut, niin kai ne siellä teekoossa tai sairaalassa ovat selvittäneet asiaa ja sinulle kertoneet miksi niin on. Jos joku ilmestyy tippaan kerta toisensa jälkeen niin kyllä sille kerrotaan miksi.
kun eivät tiedä miksi asia niin on että kuivun. Eivätkä välitä alkaa tutkimaan vaan ottavat normaali verikokeet aina ja tutkivat pissasta päivittäin osastolla, että vieläkö olen kuiva. Ja lähteissä sanovat, että tule takasi herkästi jos tulee huono olo.
Minulla paremminkin niin, että ruokahalua on ja syön mielummin suolaista mitä makeaa, karkit yms. melkeinpä inhottaa, niistä tulee huono olo helposti. Mutta jostakin syystä se alkaa yhtäkkiä todella huono olo ja sen jälkeen en saata syödä enkä saa oikeen mitään alas. Jonkin verran nesteitä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 20:12"]
Olen raskaana. Ja tämä kuivuminen tapahtuu joko hitaasti ja paha olo tulee vasta kun olen jo ihan kuiva, tai sitten kuivun todella nopeaa. Sillä kun se valtava pahoinvointi alkaa niin en saata yksi kertaisesti syödä. Ja sitten joudun makaamaan tipassa. Onko kenelläkään ollut vastaavaa?
[/quote]
Siis mitä nyt et tajua?