Onko miehen tehtävänä tehdä aloite?
Kommentit (27)
Ei todellakaan, mutta olisihan se mukavaa että mies tekee sen aloitteen.
Itselläni on tuttavapiirissä yksi nainen joka brassailee sillä ettei ikinä tee mitään aloitteita vaan antaa aina vaan miesten lähestyä häntä. Tämä sama nainen myös aina valittaa siitä kuinka kaikki miehet ovat niin omahyväisiä ja ajattelevat vain naisen ulkonäköä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 14:11"]
Itselläni on tuttavapiirissä yksi nainen joka brassailee sillä ettei ikinä tee mitään aloitteita vaan antaa aina vaan miesten lähestyä häntä. Tämä sama nainen myös aina valittaa siitä kuinka kaikki miehet ovat niin omahyväisiä ja ajattelevat vain naisen ulkonäköä.
[/quote]
Ei ole varmaan ainoa, joka ihmettelee samaa. Tuolla tavoin toimiva ansaitsee sen seuran, joka häntä tulee tapaamaan. Passiivinen nainen löytää seuraa, joka olettaa naisen olevan muissakin asioissa passiivinen.
Aloitteen tekee se, joka ehtii ensin.
Kyllähän se imartelee, jos mies tekee aloitteen, mutta jos olen kiinnostunut miehestä ja häneltä ei aloitetta kuulu, niin totta kai lähestyn itse. Jos mies sattuisi olemaan niin vanhanaikainen, ettei pidä aloitteen tekevästä naisesta, niin emmepä sopisi yhteen muutenkaan.
Samaten jos baarissa tms huomaan komean miehen, niin menen tietenkin itse juttelemaan enkä istu nurkassa toivoen, että hän huomaisi juuri minut.
Aloitteen tekee se, joka uskaltaa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 14:12"]
Jaa-a. Pitäisi kai sanoa että ei, nykypäivänä nainen voi sen yhtä hyvin tehdä. Mutta ainakin omassa ikäluokassani, siis lähes nelikymppisissä, miehet tuppaa olemaan niin vanhanaikaisia että säikähtävät ja välttelevät aloitteellista naista. Tai no, jos kyse on kännipanon pokaamisesta baarissa, niin kyllä silloin aloitteellinen nainenkin kelpaa, mutta jos vakavammin on kiinnsotunut tuntuu olevan varmempaa jättää aloitteenteko miehelle ja itse tyytyä vanhanaikaiseen naiselliseen viehkoon viettelyyn: pitkiin katseisiin, hymyyn jos mies katsoo kohti jne.
Jotkut miehet on olleet jopa niin jääriä, että kun jo tapaillaan ja on oltu sängyssäkin, niin miehelle tulee paniikkireaktio karkuun heti jos minä naisena ehdotan yhtään mitään tai oma-aloitteisesti soitan miehelle. Mies haluaa pitää sen omissa käsissään. Tuollaiset tapaukset olen kyllä hylännyt heti kättelyssä, joiden sitoutumiskammo on niin paha että aktivoituu jo siitä että pistää tekstarin että voitaisko tavata viikonloppuna vaikka elokuvan merkeissä...
[/quote]
Jos mies kammoaa alottteita tekevää naista niin todennäköisesti et muutenkaan halua olla hänen kanssaan lähemmissä tekemisissä. Samaan asenteeseen liittyy muutakin painolastia, joka myöhemmässä suhteessa tuottaisi tuskaa ja harmia. Tekemällä itse aloitteen nainen huomaa tämän paljon varhaisemmassa vaiheessa eikä ehdi panostaa suhteeseen samalla lailla, kuin jos mies olisi ollut aloitteellinen.
Win-win situation.
Jaa-a. Pitäisi kai sanoa että ei, nykypäivänä nainen voi sen yhtä hyvin tehdä. Mutta ainakin omassa ikäluokassani, siis lähes nelikymppisissä, miehet tuppaa olemaan niin vanhanaikaisia että säikähtävät ja välttelevät aloitteellista naista. Tai no, jos kyse on kännipanon pokaamisesta baarissa, niin kyllä silloin aloitteellinen nainenkin kelpaa, mutta jos vakavammin on kiinnsotunut tuntuu olevan varmempaa jättää aloitteenteko miehelle ja itse tyytyä vanhanaikaiseen naiselliseen viehkoon viettelyyn: pitkiin katseisiin, hymyyn jos mies katsoo kohti jne.
Jotkut miehet on olleet jopa niin jääriä, että kun jo tapaillaan ja on oltu sängyssäkin, niin miehelle tulee paniikkireaktio karkuun heti jos minä naisena ehdotan yhtään mitään tai oma-aloitteisesti soitan miehelle. Mies haluaa pitää sen omissa käsissään. Tuollaiset tapaukset olen kyllä hylännyt heti kättelyssä, joiden sitoutumiskammo on niin paha että aktivoituu jo siitä että pistää tekstarin että voitaisko tavata viikonloppuna vaikka elokuvan merkeissä...