Mitä teet jos huomaat suolan loppuneen, juuri kun alat ruuanteon, kauppaan et pääse??
Kaivatko silloin aeomisuolan, jauhelihamausteen, perunamausteen, grillimausteen tms paheksutun mausteen esiin?
Kommentit (36)
Käytän aika vähän suolaa, joten ei olisi ongelma tehdä myös täysin suolatonta ruokaa. Makua saa mausteilla ja yrteillä. Mitään aromimoskaa ei kaapissani koskaan ole.
Asun 24/7 auki olevan Prisman naapurissa, joten aika erikoinen pitää tilanteen olla, jos kauppaan en pääsisi.
En mitään. En yleensäkään käytä suolaa ja olen tottunut mauttomaan ruokaan.
Käyn nuolemassa suolat naapurin uhkean naisen vaginasta.
Ne jotka valittavat että ruoka ei maistu miltään ilman suolaa, niin opetelkaa mausteiden käyttö! Kyllä sitä makua saa helposti ilman suolaa - jos ei niin vika ei ole suolan puuttumisessa!
Kasvisliemikuutio riittää. Ei meillä suolaa muutenkaan kulu paljoa, 500 gramman purkki kestää yli 2 vuotta. Suurin osa päivittäisannoksesta tulee valmistuotteiden mukana, vaikkemme syö lainkaan eineksiä.
Muutin pois kotoa 8 vuotta sitten enkä ole ostanut suolaa koko aikana omaan kotiini. Ruokaa teen päivittäin ja mausteet ostan suolattomina.
Ihmiset syövät aivan hirveitä määriä suolaa. Rasvasta, sokerista ja hiilarista ollaan kyllä huolissaan mutta ei suolasta.
Jotain suolaista taatusti kotoa löytyy. Liemikuutioita, maustekastikkeita, soijaa, mausteseosta, tuore- tai muuta juustoa jne.
Ei haittaa, en lisää läheskään joka ruokaan ollenkaan suolaa. Suurin osa suomalaisista saa liikaa suolaa.
Kyllä, laitan sitä kamalaa aromisuolaa tai fondia tai liemikuution. Niitä on todennäköisesti kaapissa, koska, ai hiivatti, käytän niitä välillä. Piru minut periköön.
Miten isoja lihaliemikuutioita muilla on, minun knorrit painaa 11 g kääreineen ja nekään eivät ole kokonaan suolaa eikä natriumglutamaattia. Kiloon ruokaa tulee vähän toista prosenttia palmuöljyä, natriumglutamaattia ja suolaa yhteensä. Joten naurattaa tämä hysteria kun sitten ahmitaan sipsejä ja eineksiä kaksin käsin.
Minulla ei ole muita mainitsemiasi ja suolan ei pitäisi loppua, sillä sitä on useita kiloja varastossa. Täydennän varastoa ajoissa.
Sellainen ei meillä pääse tapahtumaan, sokeri voi kyllä päästä loppumaan.