Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnustan! Teen etätöissä vähemmän töitä kuin toimistolla

Vierailija
16.07.2020 |

Toimistolla työpäivä on 8-16, kaksi kahvitaukoa, 30min ruokatauko.

Kotona aloitan noin klo 9, luen sähköpostit ja keittelen kahvit ja syön aamupalaa samalla. Ruokatauon aikanakin vastaan puhelimeen tai teen toisella kädellä töitä. Makaan monta kertaa päivässä pieniä taukoja sohvalla, venyttelen (huonompi työergonomia keittiön pöydän ääressä kuin työpisteellä), luen uutisia, pyykkään. Ystävät saattaa käydä kahvilla ja juttelen heidän kanssaan. Lopetan työt viimeistään klo 15. Toki puhelimeen vastaan jos soi vielä sen jälkeen.

En koe syyllisyyttä, perjantaina voin todeta että tärkeimmät työt on hoidettu. Koen että olen iloisempi työpäivän ajan asiakkaille ja jaksan vapaa-ajallakin paljon enemmän nyt, kuin normaalisti arki-iltaisin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulla ei ole riittävästi töitä. Minulla oli sen verran tekemistä ettei tullut löysäilyä yhtään. Päinvastoin tein enemmän kun en pitänyt yksin taukoja. Vastapainoksi yritin lopetella aikaisemmin mutta sekin onnistui vain muutamana päivänä kun iltapäivisin ihmiset aktivoituivat ottamaan yhteyttä. Töiden jälkeen en sitten vastannut mihinkään. Mutta jos sait noin tehtyä kaikki työt niin mikäs siinä. Kertoo kuitenkin että työt on järjestetty huonosti ja aikaa menee töissä ”turhaan” kun kotona ne saa tehtyä vähällä vaivalla

Vierailija
2/11 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolla menee paljon aikaa muiden neuvomiseen ja turhiin asioiden vatvomiseen. Tosi moni työkaveri tulee aina minulta kysymään mielipidettä ja ohjeita.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on määrätty määrä tehtäviä, jotka pitää hoitaa tietyllä aikajaksolla, kuten monella asiantuntijalla on, ei voi vertailla. Oman työtahtinsa saa itse tietysti määrätä kunhan tehtävät tulee tehtyä. Lukuisat työkokoukset tietysti määrää myös tahdin. Ja ainahan pitää olla tavoitettavissa, koska asiantuntijaa tarvitaan.

Jos työ on sitä, että otetaan yhteisistä työjonoista puheluita tai tehtäviä, on työvuorot usein jaksotettu, joten ei siinä oikein voi lusmuilla.

En nyt tajua ap aloitusta, ilmeisesti hänellä ei ole riittävästi hommia.

Vierailija
4/11 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastoin. Kotona työskennellessä ei tule keskeytyksia, kun ei ole työkavereiden kanssa avokonttorissa. Tauot kotona on lyhyitä, kun ei ole kahviota, missä juuttuu juttelemaan toisten kanssa.

Vierailija
5/11 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hommat tulee tehtyä, niin eihän tuossa ole ongelmaa. Oma ongelmani on se tietty itsenäisyys hommissani eli kyse on siitä, tyydynkö vähään tai tavoittelenko parempaa. Yritän aina tyytyä vähään ja sitten huomaan, että olen jo monta tuntia tehnyt taustatyötä vain yhtä työpäivän osa-aluetta varten, kun olen yrittänyt tehdä siitä paremman. Tätä kautta työt venyvät ja lopulta teen töitä ns. koko päivän miinus ruoanlaitto, mutta syödessäkin yleensä teen taustatyötä.

Työt aloitan aina kyllä kahdeksalta mutta silloin vasta avaan koneen ja alan tutkia sähköposteja yms. jotka töissä olisin tehnyt jo usein ennen kahdeksaa. Aika monena päivänä olen lopettanut vasta 22 tai sen jälkeen.

Vierailija
6/11 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen enemmän samassa ajassa kuin töissä. Välillä myös viikonloppuna, kun on tylsä ja hiljainen hetki palailen työkoneelle siinä sitten saattaa vierähtää tunteja.

Mutta siitähän mulle maksetaan.

Vierailija
7/11 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on päinvastoin. Kotona työskennellessä ei tule keskeytyksia, kun ei ole työkavereiden kanssa avokonttorissa. Tauot kotona on lyhyitä, kun ei ole kahviota, missä juuttuu juttelemaan toisten kanssa.

Ai, saakeli. Tämähän se on! :D

Ihmetellyt, että miten mä saan kotona tehtyä niin paljon enemmän kuin töissä. Nyt siis korona-aikana ollut vasta ekan kerran mahdollisuus tehdä etänä.

Tosiaan mähän oon lörppö ja jään suustani joka paikkaan kiinni. Pitääpä sitten skarpata, jos tästä vielä joskus toimistolle pääsee.

Vierailija
8/11 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä etätyö on 8.00- 16.21 ja kyse on valtion työpaikasta. Tunnin ruokatauko

Vierailija
9/11 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, laiskistuisin ap:n tapauksessa aivan täysin.

Olin etätöissä 2 viikkoa eikä ikinä enää. Koti on koti ja työt tehdään työpaikalla :)

Vierailija
10/11 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en.

Kaikki deadlinet pitää, työaika raportoitava 5 min tarkkuudella. Tuntipalkka, tuottavuutta tarkkaillaan.

Vierailija
11/11 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nope