Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako paha aina palkkansa?

Vierailija
26.05.2013 |

Jos nyt unohdetaan, ettei kukaan meistä ole absoluuttisesti "hyvä" tai "paha". Pyyhkiikö kusipäillä parhaiten?

Omasta kokemuksesta voisin sanoa, että kyllä. Näyttäis olevan, että mitä kusipäisempi tyyppi, sitä halutumpaa seuraa se on. Yhdessä haetaan asemaa, kunnioitusta kusipään silmissä. Kiltteydestä taas sakotetaan, pari kertaa kun teet palveluksen, olet ovimattona.

Kusipäillä on ihmissuhteita, ehkä rahaakin. Raha ei sinänsä kiinnosta minua eikä vaikuta mun onnellisuuteeni siinä määrin missä ihmissuhteet, joten en siihen tässä paneudu.

Mä en todellakaan usko, että on joku karma, mikä huolehtii siitä, että kaikki saa ansionsa mukaan. Tai mitään muutakaan suurempaa voimaa, joka katsoo, että kaikille riittää yhtä paljon nallekarkkeja. Ne on ne kusipäät, jotka kyynärpäätekniikalla rohmuaa itselleen kaiken, ja tälläiset saamattomat introvertti-nössykät jää katkerana kirjottelemaan AV:lle.

Nii, vituttaa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni paha saa palkkansa siinä muodossa että joutuu elämään omissa nahoissaan.

Mutta ulkoisiakin "palkkoja" toisinaan heille tulee. Näin erästä kusipäistä entistä tuttua pitkästä aikaa, oli lihonut kunnolla ja onhan se myös kroonisesti sairas niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Tulin hyvälle mielelle (en yleensä iloitse toisten epäonnesta, mutta kyseinen ihminen on järjestelmällisesti ja tahallisesti yrittänyt aiemmin tuhota elämäni, no, eipä onnistunut siinä). En usko kostoon, enkä sellaista lähtisi suunnittelemaan, mutta näköjään joku kohtalo oli hänelle kostanut.

Vierailija
22/27 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 09:03"]

Mielestäni paha saa palkkansa siinä muodossa että joutuu elämään omissa nahoissaan.

Mutta ulkoisiakin "palkkoja" toisinaan heille tulee. Näin erästä kusipäistä entistä tuttua pitkästä aikaa, oli lihonut kunnolla ja onhan se myös kroonisesti sairas niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Tulin hyvälle mielelle (en yleensä iloitse toisten epäonnesta, mutta kyseinen ihminen on järjestelmällisesti ja tahallisesti yrittänyt aiemmin tuhota elämäni, no, eipä onnistunut siinä). En usko kostoon, enkä sellaista lähtisi suunnittelemaan, mutta näköjään joku kohtalo oli hänelle kostanut.

[/quote] Tästä tulee mieleen, että minä näen tällaista kusipäistä entistä tuttua aika useinkin. Hän on joka kerta silminnähden aivan vaikeana kun huomaa minut. Minä kuljen kaikkialla pystypäin ja hyvillä mielin, hän taas kyyristellen, pakoillen ja häveten. Aiheesta. Se omissa nahoissaan eläminen varmasti on rankkaa tällaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako pettäjä aina ansionsa mukaan vai jatkaako pettäjät yleensä onnellista elämää petetty taas saa vuosikausien traumat suhteessa elämisestä? Vai saako pettäjät lopulta karman mukaan sen minkä ovat ansainneet, kun ovat kohdalleet toisia ihmisiä huonosti?

Vierailija
24/27 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Itselläni oli edellinen työnantaja sellainen, että tahallaan yritti kokoajan maksaa väärin palkkoja, iltalisät ym. jätettiin maksamatta laittoi tekemään töitä ihan hirveitä määriä ja muutenkin käyttäytyi  kaikkia työntekijöitään kohti halveksuttavasti. Yrityksessä työntekijät vaihtuivat usein ja kukaan ei viihtynyt yrityksessä. 

Itse olin ns. kiltti ja tein tein silti työni kunnolla, vaikka palkkojen maksu oli epävarmaa ja työ oli mitä oli. Lopulta irtisanouduin ja lähdin toiseen yritykseen töihin. Irtisanouduttua pomoni pyysi minua kuitenkin jäämään. Kieltäydyin kohteliaasti. Viimeisenä päivänä hän vielä sanoi, että saat tulla takaisin ihan milloin vaan. Mutta silti pomoni yritti vielä jättää lomakorvaukset maksamatta. (ei ollut mikään yllätys)

Muutaman kuukauden päästä työnantajani laittoi vielä sähköpostia ja pyysi minua takaisin töihin. Kieltäydyin kohteliaasti. Tiesin, että yrityksessä on hirveä pula työntekijöistä ja olin yksi tärkeimmistä työntekijöistä. Siksi pyyntö takaisin ei tullut yllätyksenä.

Eli toisin sanoen paha sai palkkansa. Jos olisi alun alkaen maksanut palkat oikein ja kohdellut kunnioittavasti, olisin jäännyt yritykseen töihin. Mutta kerta käyttäytyi v#####maisesti, menetti hyvän työntekijän. Enkä ollut muuten ainut hyvä työntekijä, jonka se yritys on menettänyt. 

Mutta eipä ole enää minun murhe se PAHA yritys. Nykyään työskentelen HYVÄSSÄ yrityksessä ja olen todella tyytyväinen työpaikkaani. KAiken lisäksi olen kuullut entisiltä työkavereiltani, että edellisellä yrityksellä menee huonosti ja toimintatapoja ei ole muutettu ollenkaan. Paha jatkaa toimintaansa.... ja saa nenilleen jatkuvasti :D

Tarinan opetus: Paha saa palkkansa. Ja semmoinen ihminen jää myös helposti yksin. Kukaan ei halua olla tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa. Paitsi tietenkin toinen paha :D 

Vierailija
25/27 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että paha saa palkkansa, mutta haluaisin uskoa. Jotkut porskuttaa kehdosta hautaan, sitten on hyviä jotka kärsivät koko elämänsä. Joku sanoisi että 'taivaassa vasta vaan, perseet tervataan', mutta kun sekään ei liene pidä paikkaansa. Toki toivoisin että jokainen saisi ansionsa mukaan, hyvää tai pahaa.

Vierailija
26/27 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs perheenrikkoja sai juuri palkkansa. Olen tyytyväinen.

Vierailija
27/27 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai helvetin paha ihminen, koska elämä on antanut minulle jo lähes 30 vuotta inhottavia ihmisiä elämääni, jotka ovat teoin ja sanoin satuttaneet minua. En ole tehnyt mitään mikä oikeuttaisi heiltä tämän. 

Olen kohta kuollut, koska en kestä enää. Kai olin niin paha, että universumin piti ajaa minut itsemurhaan niillä kaikilla tapahtumilla mitä tässä vuosien varrella on ollut.