Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painan 59 kg enkä löytänyt sopivia housuja!!!

Vierailija
26.05.2013 |

En ole ostellut vaatteita, etenkään housuja yli vuoteen. Ja miten kävikään kun läksin etsimään kankaisia housuja. Ei löytynyt sellaisia jotka olisi päälle mahtuneet :( Mitä ihmettä tää on, tunsin itseni tosi isoksi sovituskopissa. Lähes kaikista malleista joita sovitin loppui kesken koot. Ei mahtunut ämmät eikä ällät. Koko 40 oli pieni. Olisi pitänyt olla 42 niin sitten olisi ehkä riittänyt?

Olen iältäni 38v. Enkä haluaisi vielä tämän ikäisenä siirtyä mihinkään "vanhusten" malleihin. Siis niistä olisi löytynyt sopivia mutta olivat tosiaan tehty 70 vuotiaille tai jotain... Vai pitääkö mun mennä sellaseen kauppaan jossa on kookkaammille naisille vaatteita? En mä vaan tajua. Tuli ihan kummallinen fiilis kun vaatteet eivät menneet päälle. Minua vastaan tuli kuitenkin isompiakin naisia joilla oli ihan sopivat kuteet päällä. Mistä ihmeestä porukka ostaa vaatteensa???

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:11"]

Tunsin itseni NORSUKSI. [/quote]

Tää on niin tuttu tunne, ja mun mielestä on aika käsittämätöntä että kenenkään 59-kiloisen kuten itseni tarvii tuntea itsensä norsuksi tavallisessa vaatekaupassa (ihan teiniliikkeet kuten Vero Moda on tietysti eri asia). Okei, ehkä sitten jos olisin aivan jotain ääripäätä muotoineni, äärileveät hartiat tai ääri-isot rinnat tai ääripaksut reidet tai ääri-iso perse. Mutta kun olen niin tavallinen, ja silti housujen osto on painajaista.

[/quote]

Niin tuttu tunne.  Olen 35 v, 168 cm ja 56 kg. Vartalonmallini on ihan "normaali", en siis ole erityisen leveälanteinen tms.

Pari vuotta on saanut suorastaan metsästää istuvia farkkuja. Kaupat ovat täynnä toinen toistaan kapeampia malleja. Olin erittäin tyytyväinen kun tänä kevänä lopulta löysin perusfarkut, joissa oli "suora lahje" (samaa sarjaa oli kapealahkeinenkin malli). Nämä suoralahkeiset ovat minulle lähes pillifarkut, mutta mahtuvat sentään jalkaan.

Tuntuisi oudolta jos tällä painolla joutuisi ostamaan XL-kokoa olevat housut kun muissa vaatteissa (myös hameissa, legginseissä, sukkahousuissa) sopii yleensä S.

Vierailija
2/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on tosi helppo löytää itselleni housuja. Olen 177cm/55kg ja melkein mistä tahansa kaupasta löytyy sopivat housut. Käytän yleensä kokoa 40, joskus 38, farkkujen tuumakoot on farkkumallista riippuen 28/34-30/34. Olen melko tasapaksu, reidet on hoikahkot, takapuoli pienehkö, mutta vähän vatsaa on. Nykyhousut taitaa olla tehty minunmallisiani ajatellen! Niin, ja silloin, kun painoin kymmenen kiloa enemmän, koko 42 oli housuissa täysin sopiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 19:35"]

Minun on tosi helppo löytää itselleni housuja. Olen 177cm/55kg ja melkein mistä tahansa kaupasta löytyy sopivat housut. Käytän yleensä kokoa 40, joskus 38, farkkujen tuumakoot on farkkumallista riippuen 28/34-30/34. Olen melko tasapaksu, reidet on hoikahkot, takapuoli pienehkö, mutta vähän vatsaa on. Nykyhousut taitaa olla tehty minunmallisiani ajatellen! Niin, ja silloin, kun painoin kymmenen kiloa enemmän, koko 42 oli housuissa täysin sopiva.

[/quote]

Äh, virhe, painan oikeasti _65_ kiloa eikä 55! t ed.

Vierailija
4/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 16:20"]

Minäkin ihmettelen, miksi et ap kokeillut kokoa 42? Sama kai se on mikä kokomerkintä siinä lapussa on, jos housut istuu ja näyttää hyvältä... Ja kyllä kokoa 42 on myynnissä lähes kaikissa kaupoissa.

[/quote]

En ole ap mutta voin kertoa miksi. Ne 42 mallin housut sopii reisistä joo. Lisäksi takapuoleen mahtuisi ainakin puolitoista pakaraa lisää ja on ostettava vyö, jolla saa vyötäron kursittua kokoon. Lisäksi housut ovat lähes kainolossa, koska ne on tarkoitettu tosi paljon kookkaammalle ihmiselle.

Vierailija
5/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No tässä meille kaikille tavoitetta... Että voi ostaa housut, bmi:n on oltava 20. Onko järkeä...

Vierailija
6/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 19:39"]

[/quote]

No tässä meille kaikille tavoitetta... Että voi ostaa housut, bmi:n on oltava 20. Onko järkeä...

[/quote]

Ei se bmi 20 riitä, vaan pitää olla korkeintaan tuo edellisen kirjoittajan 17,5. 

T: nro 41, jolla bmi vajaa 20(168cm, 56 kg)

Vierailija
7/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se on niin surkuhupaisaa, tänäänkin leikkasin ruohoa kolme varttia ja kohta lähden lenkille, illalla teen vielä pari lihaskuntoliikettä television ääressä. Vähän väliä katson itseäni peilistä että olenpa muuten ihan näpsäkän näköinen nainen vaikka joku 5 kg vois tietty ottaa pois. Sitten meen vaatekauppaan ja tulen sieltä ihan märkänä sukkana että voi vee miten mä voinkin olla tällainen kuvottava IHRAKASA =).

Vierailija
8/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 22:41"]

Sama täällä. Painan 59 kg, olen 166 cm pitkä -

kaikki HM- LIndex- Kapp Ahl- Seppälä- ym.  housut jotka mahtuvat reisistä, ovat vyötäröstä järkyttävän suuria. (olen mallia "ent. yleisurheilija")

Pitäisi ottaa mammamalli tai Leviksen järkkykalliit Bold Curvet.

Samaa ongelmaa ei ollut 15 vuotta sitten - ja olen tismalleen samankokoinen kuin silloin!

[/quote]

110% varmuudella vartalosi malli on 15 vuoden aikana muuttunut, vaikka vaaka näyttääkin samoja lukemia.

[/quote]

Entäs, kun mulla on mitat itsestäni n. 15 vuoden takaa ja nyt -  ja ne kyllä kertoo sen, että olen ihan saman kokoinen nyt kuin silloin! Ja jos et tuotakaan usko, niin mulla on naftaliinissa parit vanhat farkut ja samalla tapaa mahtuu päälle kuin silloin joskus! ; )

Miksi se on niin vaikea tajuta, että aiemmin farkut tehtiin enemmän "tiimalasivartaloille" kuin nykyään!?

Vierailija
9/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 22:41"]

kaikki HM- LIndex- Kapp Ahl- Seppälä- ym.  housut jotka mahtuvat reisistä, ovat vyötäröstä järkyttävän suuria. (olen mallia "ent. yleisurheilija")

Samaa ongelmaa ei ollut 15 vuotta sitten - ja olen tismalleen samankokoinen kuin silloin!

[/quote]

110% varmuudella vartalosi malli on 15 vuoden aikana muuttunut, vaikka vaaka näyttääkin samoja lukemia.

[/quote]

Entäs, kun mulla on mitat itsestäni n. 15 vuoden takaa ja nyt -  ja ne kyllä kertoo sen, että olen ihan saman kokoinen nyt kuin silloin! Ja jos et tuotakaan usko, niin mulla on naftaliinissa parit vanhat farkut ja samalla tapaa mahtuu päälle kuin silloin joskus! ; )

Miksi se on niin vaikea tajuta, että aiemmin farkut tehtiin enemmän "tiimalasivartaloille" kuin nykyään!?

Vierailija
10/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin tänään yhden myyjän kanssa ja kerroin ongelmastani. Myyjä totesi että kaupat eivät osta tällaisina lama-aikoina yhtään ylimääräisiä vaatteita hyllyihin. Että jokaista eri kokoa on vain jokunen ja lisää ei yleensä tilata koska pelätään että jäävät hyllyihin ja joudutaan myymään sitten myöhemmin alessa. Eikä tosiaan kaikilta valmistajilta edes saa isompia kokoja. On ihan normaalia että koot loppuvat siihen neljäänkymppiin. Kummallista, miksi tähän on tultu?

Olen ymmärtänyt että tämä meidänkin kansa on turvonnut melkoisesti viime vuosina ja muutosta toiseen suuntaan ei ole nähtävisssä. Siltikin samaan aikaan vaateliikkeet myyvät pienen pieniä vaatteita aikuisille naisille. Ei saisi olla lantiota, reisiä eikä takapuolta, suora hoikka vartalo vain. No, jatkan etsintää ja kun löydän sopivat housut niin ostan niitä sitten eri väreissä useammat!

ap

Vierailija
11/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kyllä surkea valikoima vaatteissa. Itse tuon aina jenkeistä hirveän kasan vaatteita kun sinne pääsen käymään :) Valikoimaa on ja joka vartalotyypille. Tavarataloissa on yleensä aina "petit" -osasto. Ei tarkoita vain pienten ja sirojen osastoa, vaan lyhyiden (160cm ja alle) naisten osastoa. Ja tosiaan sekä siroille, että tukeville löytyy kokoja :)

Vierailija
12/50 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino samaa luokkaa. Enkä ole ostanut housuja vuosiin. No on mulla parit leggingsit, treggingsit vai mitkä ne on. Mutta ei oikeita housuja. Syynä se, että en kerta kaikkiaan löydä sopivia. Olen sitten alkanut käyttää tunikoiden ja mekkojen kanssa noita joustavia alaosia.

Minä en ole kuvitellutkaan, että ongelmana olisi painoni. Vaan vartaloni malli ja mittasuhteet ovat hankalat, kun olen malliltani tasapaksu. Lisäksi en pysty pitämään housuja, jos ne yhtään puristavat vyötäröltä, koska puristus aiheuttaa närästystä. Olen sitten antanut kokonaan periksi. Ja hyvin ihminen näköjään pystyy elämään ilman housujakin!

Vierailija
13/50 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama paino ja sama ongelma. Olen usein ihmetellyt vaatekaupassa käymisen epäsuhtaa vrs. väestön keskimääräinen paino. Että mikä on se paikka josta ihmiset oikeasti ostavat vaatteensa.

Vierailija
14/50 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painan 55 kg ja löydän vain liian isoja. Sokoksella alkoi koot 28 tuumasta ja ne olivat liian löysät. Mulla on kyllä aika kapea vyötärö. 

Vierailija
15/50 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin vartalotyypistä kiinni. Itse painan 62 kg (pit. 162) ja mahdun pääsääntöisesti S/36-kokoisiin housuihin. Yläosat saavatkin sitten usein olla M/38. Tosin en shoppaa teiniliikkeissä, joissa mitoitus saattaapi olla niukempaa.

Vierailija
16/50 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 22:20"]

Se on niin vartalotyypistä kiinni. Itse painan 62 kg (pit. 162) ja mahdun pääsääntöisesti S/36-kokoisiin housuihin. Yläosat saavatkin sitten usein olla M/38. Tosin en shoppaa teiniliikkeissä, joissa mitoitus saattaapi olla niukempaa.

[/quote]

Mä shoppaan usein käytännön pakosta Seppälässä (ainoa nuorekas vaatekauppa paikkakunnalla). Bmi oli tasan 24 viimeksi kun punnitsin, kun se tällä ylläolevalla on 23,6. Seppälästä ostaessani koko 40 tai L/XL on yleensä ainoa mahdollinen.

Vierailija
17/50 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan lantion ja vyötärön leveydestä. Niiden mittojen perusteellahan ne koot tehdään, ei painon. Kannattaa mitata itsensä koska ei tolla painolla mitään tee kun etsii housuja itselleen. 

Vierailija
18/50 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 22:20"]

[/quote]

Vitonen ei ole vuosiin ostanut yhtään vaatetta Seppälästä itselleen (lapselle vain), joten en osaa sanoa, mitä kokoa itse joutuisin ostamaan. Espritin vaatteissa menee S

Mä shoppaan usein käytännön pakosta Seppälässä (ainoa nuorekas vaatekauppa paikkakunnalla). Bmi oli tasan 24 viimeksi kun punnitsin, kun se tällä ylläolevalla on 23,6. Seppälästä ostaessani koko 40 tai L/XL on yleensä ainoa mahdollinen.

[/quote]

Vierailija
19/50 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 174/64 ja vihaan nykyään vaatekauppoja, koska olen norsu sovituskopissa. Housut ei tosiaan mene päälle, kuin satunnaisesti. Tietyis "trendi"kaupois on turha havitella muita kuin 40 numeron/L housuja päälle. Olenkin siirtynyt urheilukaupan trikoopöksyihin...

Vierailija
20/50 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset