Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö vanhanaikaisista miehistä?

Vierailija
26.05.2013 |

Siis onko makuusi mies joka käy ahkerasti töissä ja arvostaa naista kuin kukkaa kämmenellä aina kohteliaasti käyttäytyen sekä hoitaa kaikki "miesten työt" kotona tunnollisesti, mutta vastineeksi odottaa saavansa pyykit aina pestyinä vierelleen herätessään ja herkullista läskisoosia siivotussa kodissaan aina töistä tullessaan?

Kysyn siksi koska tuntuu että tuollainen mies olisi nyt saatavilla, mutta rehellisesti sanottuna en tiedä haluanko sitä. Tavallaan kyllä, mutta mitä se elämä sitten olisi.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 23:58"]

Pidän:) Meillä kai roolimalli on tällä hetkellä aika perinteinen, kun olen hoitovapaalla nuorimmaisesta ja mies käy yksin ansiotyössä. Minun tehtäväni on hoitaa koti, lapset ja laittaa ruokaa. Tosin mies tarttuu välillä kauhan varteen tai täyttää pyykinpesukoneen, joskus vahtii myös lapsiakin. En koe tätä taakaksi ja minun tehtäväni on nyt tämä, sitten kun olen joskus taas töissä, niin pullantuoksu joutuu vähän tauolle;)

[/quote]

Oletko ihan varma? Aika moni nainen on huomannut töihin palattuaan, että mies ei haluakaan luopua saavutetuista eduista. Hienoa, jos teillä ei käy noin.

Vierailija
22/24 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 13:19"]

Miten ne miesten työt sitten oikein olisi?

Nykypäivänä kun harva enää lämmittää talonsa pelkästään haloilla, auton korjaus on ammattilaisten puuhaa jne.

[/quote]

Meidän vanhan rouvan mies kyllä korjaa itse. Tiet pitää aurata, hiekoittaa jne. Sauna-, leivinuuni- ja takkapuut pitää joka tapauksessa tehdä vaikka koko taloa ei lämmitetä. Eikä ne puut sieltä metsästä itse siihen hellan viereen tule. jne Omakotitalossa kyllä riittää puhaa. Terassi pitää laittaa, ullakko uudistaa jne. Omasta maasta perunat yms, kalat merestä, lihat metsästä jne

Enkä minä ainakaan jaksa leikkiä mitään superssankarinaista...Joten I love you, oma vanha sovinisti sikani. Essu päällä hellan edessä on mukavan lämmin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se jos mies haluaa syödä läskisoosia ja sen tyyppistä ruokaa olisi minulle iso ongelma. En tykkää sellaisesta vanhanaikaisesta suomalaisesta ruoasta. 

Tuo töiden jako miesten vs naisten työt ei välttämättä itsessään olisi ongelma, voisi käydäkin, JOS sen takana ei olisi yleisestikin vanhoillista ja patriarkaalista ajattelumallia. Sellaisen vanhoillisen kanssa en oikein voisi kyllä elää.

Vierailija
24/24 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä olisi tuollaisia töitä tehtävänä, niin varmaan mies aika pitkälti tekisi ne koska kokisi ne mielekkäimmiksi. Eli siinä mielessä olisi varmaan "miesten ja naisten työt". Kuitenkin kun asutaan kerrostalossa, niin mitään tuollaisia hommia ei ole. Välillä mies hieman puunailee autoaan (kaikki korjaukset, rassaukset ja renkaanvaihdot hoitaa huoltamo), sitä en laske kotityöksi sen kummemmin kuin omaa ompeluharrastustanikaan, mutta toki voin sillä aikaa laittaa vaikka pyykkejä, ei kaikkea tarvitse täysin tasan laskea. Niin ja kalassa käy joskus, mutta useimmiten käydään yhdessä. 

Ja kyllä ne hommat voisivat niinkin päin mennä että minä hakkaisin ne puut, varsinkin kun mieheni on hieman selkävammainen. Eli siis minä itse ei arvostaisi miestä joka arvottaa työt tiukasti sukupuolen mukaan vaan kaikki jaetaan henkilökohtaisten resurssien, osaamisen ja jaksamisen mukaan. En myöskään halua kotirouvaksi vaan oma urani, vaikka jonkun mielestä ehkä vaatimaton (ei alaisia tms) on minulle tärkeä. 

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 13:30"]

Meidän vanhan rouvan mies kyllä korjaa itse. Tiet pitää aurata, hiekoittaa jne. Sauna-, leivinuuni- ja takkapuut pitää joka tapauksessa tehdä vaikka koko taloa ei lämmitetä. Eikä ne puut sieltä metsästä itse siihen hellan viereen tule. jne Omakotitalossa kyllä riittää puhaa. Terassi pitää laittaa, ullakko uudistaa jne. Omasta maasta perunat yms, kalat merestä, lihat metsästä jne

Enkä minä ainakaan jaksa leikkiä mitään superssankarinaista...Joten I love you, oma vanha sovinisti sikani. Essu päällä hellan edessä on mukavan lämmin...

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi