Millainen koronatilanne Hkissä käytännössä?
Tekisi mieli lähteä pienelle lomareissulle muutamaksi yöksi Helsinkiin. Mietityttää vaan näin pienemmällä paikkakunnalla asuvana pääkaupungin koronatilanne. Miten se näkyy käytännössä? Kahvilat, ruokaravintolat, kaupat, nähtävyydet?
Kommentit (10)
Kyllä se alkaa melkoinen käänteinen lottovoitto olla, jos koronan onnistuu täällä hankkimaan. Eipä näy käytännössä enää juuri mitenkään, paitsi että kaupoissa on toki vielä ne ohjeelliset merkit kuinka kaukana edellisestä pitäisi jonottaa. Ja turisteja ei ole juurikaan.
Ei mitenkään. Ei sitä näy jos se vaikka leijuu ilmassa, hehheh. Kannattaa ihan itse vaan miettiä, missä liikkuu, välttää ihmismassoja, ei koskettele kaiteita, kahvoja turhaan. Pesee/desinfioi käsiä. Kahviloissa on väljemmin pöytiä. Jostain lintsistä en tiedä miten siellä toimitaan.
Olen koko korona-ajan liikkunut täällä, julkisilla. Olen sairaalassa töissä. Ei ole näkynyt koronaa. Tähän väkimäärään nähden tartuntoja on tosi vähän.
Mutta jos olet joku hysteerikko niin pysy pois.
Oltiin 2 viikkoa sitten Lintsillä, hyvin huolehdittiin desinfinoinnista ja turvaväleistä. Vielä ainakin ollaan terveitä.
Ai nyt ollaan tänne tulossa, mutta vain hetki sitten huudeltiin Uudenmaan sulkua.
Turistit puuttuvat ja kaupat aukeavat myöhemmin. Osalla ihmisistä on kasvosuoja. Rauhallisempaa kuin yleensä.
Älkää nyt tulko tänne tautiseen koronalinkoon, vai miten se oli.
Satoja ihmisiä terassilla. Sisätiloissa joskus turvavälit.
Ei kannata mennä Itiksen metroasemalle pällistelemään, siellä suunnalla sitä on.
Älä tule tänne. Pysy vaan siellä missä olet, ettet tuo kornaa tullessasi. Me ei nyt kaivata joutoväkeä tänne stadiin yhtään notkumaan.
Käsidesiä on tarjolla joka paikassa. Ravintoloissa ja kahviloissa harvennettu istumapaikkoja. Jos on flunssa, et saa mennä mihinkään.