Hyvät naiset! Hankkikaa kunnon deodorantit ettei hiki haise.
Niin ja peskää kainalonne ja paitanne.
Nykyään on niin paljon vaihtoehtoja..
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 15:58"]
Ekana kannattaa ostaa ihan kunnon Rexona palasaippua ja sillä pestä kainalot, vaahdottaa oikeen pitkään ja hartaasti x 2. Sama 2x vaahdotus illalla ja vielä aamulla ennen antiperspirantin laittoa. Ei auta jos pesee jollakin nestesaippualla, se ei puhdista kainaloita kunnolla. Kainaloista pitää tulla oikeen nihkeän puhdas ja edellinen dödö on saatava pois! Saippuassa ei saa myöskään olla jotain kosteuttavia hoitavia aineosia, se on taas haitaksi. Bakteerit ne haisee ja ne tykkää kaikesta ylimääräisestä kainalossa. Eli perus Rexona palasaippua on ehdotoman paras!
Ehdottomasti myös puhdas pusero joka pv. Ei samaa kahta kertaa peräkkäin.
[/quote]
Kiitos tästä vinkistä. Tein näin ja jätin koko deodorantin käytön pois, ei haise enää!! Deodorantti yhdistettynä hikeen, siitä se haju tulee!!
Menkää joskus käymään suurkaupungin metrossa ruuhka-aikana kun 200 eri rotua ja eri hygieniakäsitystä sullottu pieneen tilaan
Minä en usko etteikö absolut torr toimisi ihan jokaisella.
Minä en usko etteikö absolut torr toimisi ihan jokaisella.
Jalkoihin käytä trible dry sumutettavaa dödö, jota tosiaan voi käyttää muuallekin kuin kainaloihin. Jalat pysävät kuivina, voin suositella! Hajutehosta en tiedä, koska jalkahikeni ei haise juuri lainkaan.
Jos jollakin on oikeasti tosi vaikeaa hikoilun kanssa, niin botoxihan siihen tehoaa. Pistoksilla voidaan estää hikoilu joiksikin kuukausiksi. Tämä on aineen terveydellinen käyttötarkoitus. Arvelen, että yksityiset lääkäriasemat tekevät näitä siinä missä ryppyjä vastaankin tapahtuvaa pistostoimintaa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 15:58"]
Ekana kannattaa ostaa ihan kunnon Rexona palasaippua ja sillä pestä kainalot, vaahdottaa oikeen pitkään ja hartaasti x 2. Sama 2x vaahdotus illalla ja vielä aamulla ennen antiperspirantin laittoa. Ei auta jos pesee jollakin nestesaippualla, se ei puhdista kainaloita kunnolla. Kainaloista pitää tulla oikeen nihkeän puhdas ja edellinen dödö on saatava pois! Saippuassa ei saa myöskään olla jotain kosteuttavia hoitavia aineosia, se on taas haitaksi. Bakteerit ne haisee ja ne tykkää kaikesta ylimääräisestä kainalossa. Eli perus Rexona palasaippua on ehdotoman paras!
Ehdottomasti myös puhdas pusero joka pv. Ei samaa kahta kertaa peräkkäin.
[/quote]
Kiitos tästä vinkistä. Tein näin ja jätin koko deodorantin käytön pois, ei haise enää!! Deodorantti yhdistettynä hikeen, siitä se haju tulee!!
[/quote]
Kyllä se hiki on joka haisee, mutta kun kainalo on pesty oikein kunnolla x2, eihän se sitten haise. Voit laittaa sen dödön kunnolla pestyyn kainaloon, ei se silloin haise, usko pois.
Kokeilkaa löyhkääviin jalkoihin ja kainaloihin yöksi Molkosania. Kostuta tuppo pumpulia Molkosanilla ja anna kuivua. Muutaman päivän kuluessa hienhajun pitäisi lieventyä, kun maitohappobakteerit tasapainottavat bakteerikantaa. Molkosan itse haisee pahalle, mutta parantaa vaivan. Käsittelyn jälkeen seuraavana aamuna ennen töihin lähtöä kannattaa pestä jalat ja kainalot huolellisesti. Sitten taas seuraavana iltana sama käsittely jne. Lisäksi kannattaa pestä vaatteet 60 asteessa sekä suosia luonnonkuituja sekä vaihtaa alusvaatteet, aluspaita ja sukat joka päivä. Kengät kannattaa käsitellä hajustopparilla - sekin auttaa jalkahien tärvelemiin kenkiin.
Mä uskon, että monet haisulit eivät vain peseydy tarpeeksi usein eivätkä vaihda vaatteitaan.
nimim. suihkunraikas
Mulla toimii kividödö eli varmaan tarkoittamamne kristallideo. En ole kyllä muutenkaan kauhean kova hikoilemaan, vaikka olen ylipainoinen, mutta tavallisten dödöjen kanssa kainalohiki helposti haiskahti pahalle ja paidat haisivat hirveälle heti lyhyenkin käytön jälkeen. Kividödö estää hajun mulla täysin. Dödö maksoi jossain luomukaupassa kympin verran ja samalla dödöllä on nyt menty pari vuotta :O aika pieneksi nysäksi on toki kulunut mutta silti... eipä kovin paha investointi olisi hikiongelmiselle kokeilla sitäkin konstia. En tiedä kividödön vaikutusmekanismia, kyllä siitä jotain ainetta liukenee kainloon, sillä kiveä pitää kastaa, jotta se liukuu kainalolla ja tehoaa. Eli ei sitä kiveä vaan "näytetä" kainalolle vaan ihan hinkkaamalla hinkataan kosteana.
Absolut Torr.
Noudata ohjetta.
Vähän kirvelee, mutta kasvattaa luonnetta.
Sitten päälle vähän normidödöä, että saa raikkaan tuoksun.
Toimii.
Itseäni ei kainalohiki kovin kamalasti vaivaa, käytän toppeja, joissa on isot kädenaukot ja päällä väljää neuletta/hupparia, vaikka siis kainalot kostuisivatkin, ei se vaatteissa ikävästi näy.
Mutta mitä ihmettä keksin tehdä naamani hikoilun kanssa?? Mielestäni vielä nolompaa kun kainalohiki; kädet voi pitää alhaalla peittäen kainalot, mutta naamaani en viitsisi kommandopipolla peittää varsinkaan kesällä ! :D Todella ikävää, kun otsa hikoaa vähänkään lämpimässä, hikikarpalot vaan kimmeltää auringonvalossa. Otsahiukset kastuu (ja kihartuu) ärsyttävästi, ripsarit leviää, eikä hikiviiksetkään kovin edustavat ole. Puuteria saisi olla lisäämässä vähintään puolen tunnin välein (meikkivoiteen voi kokonaan unohtaa kesäksi, näyttää maailman kamalimmalta kun puolet m.voiteesta on levinny/lähteny pois jne) kun kokoajan naama hikoaa ja kiiltää. Tästä hikisen ja likaisen naaman puuteroinnista taas iho ei tykkää, ja finnejä alkaa tulemaan kuin sieniä sateella. Mitään hikirättiä en kehtaa käyttää, varsinkaan julkisilla paikoilla. apuaa?
Itselle kaikista ärsyttävintä on tissihikoilu! Kesät talvet, vaikka olisi kuinka kylmä, niin tissien alta AINA hiessä. Onko kukaan keksiny ratkaisua tähän??
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 22:49"]
Itseäni ei kainalohiki kovin kamalasti vaivaa, käytän toppeja, joissa on isot kädenaukot ja päällä väljää neuletta/hupparia, vaikka siis kainalot kostuisivatkin, ei se vaatteissa ikävästi näy.
Mutta mitä ihmettä keksin tehdä naamani hikoilun kanssa?? Mielestäni vielä nolompaa kun kainalohiki; kädet voi pitää alhaalla peittäen kainalot, mutta naamaani en viitsisi kommandopipolla peittää varsinkaan kesällä ! :D Todella ikävää, kun otsa hikoaa vähänkään lämpimässä, hikikarpalot vaan kimmeltää auringonvalossa. Otsahiukset kastuu (ja kihartuu) ärsyttävästi, ripsarit leviää, eikä hikiviiksetkään kovin edustavat ole. Puuteria saisi olla lisäämässä vähintään puolen tunnin välein (meikkivoiteen voi kokonaan unohtaa kesäksi, näyttää maailman kamalimmalta kun puolet m.voiteesta on levinny/lähteny pois jne) kun kokoajan naama hikoaa ja kiiltää. Tästä hikisen ja likaisen naaman puuteroinnista taas iho ei tykkää, ja finnejä alkaa tulemaan kuin sieniä sateella. Mitään hikirättiä en kehtaa käyttää, varsinkaan julkisilla paikoilla. apuaa?
[/quote]
No hyi, älä nyt ainakaan puuteria hikeen sotke. Taputtelet nenäliinalla kasvoja kuivaksi, hanki joku viehko kangasliina tätä varten.
Vaatteistakin haju lähtee kun laittaa pyykin sekaan Vanishia. Sain monta paitaa pelastettua sillä, muuten olisivat lentäneet roskiin hajuinensa. Jotkut paidat vaati pari pesukertaa.
Runsas vedenjuonti auttaa, jos hiki haisee kissankuselle. Mulla sitä aiheuttaa stressi.
Mä olen oikeasti pahoillani jos välillä haisen hieltä. Olen käynyt läpi kaikki markettien, apteekin, Yves Rocherin ja Oriflamen dödöt ja vain yksi dödö on sellainen, joka ei aiheuta mulle ihottumaa kainaloihin. Valitettavasti se ei myöskään pidä hienhajua kunnolla loitolla vaan joudun pesemään kainalot pari kolme kertaa päivässä ja vaihtamaan paidan samalla (jo ihan senkin takia etteivät paidat mene piloille hienhaju takia).
Ei tartte dödöjä.Kuulun niihin onnekkaisiin joiden hiki ei onneksi haise.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 10:12"]
Mulla on hajusteaineallergia ja voin kertoa, että on hemmetin vaikea löytää deodoranttia, joka sopii mulle eikä hiki puske läpi. Kaikenmaailman kividödöistä alkaen kokeillut kaikkea ja aina ne pettää. Osa jo parin tunnin päästä, jos teen sellaista, että hikoilen tai on muuten vain kuuma.
Et usko kuinka paljon vituttaa haista hielle.
[/quote]
Mulla ihan normaalia että kun kuivaan ja puhtaaseen kainaloon laittaa dödöä, vaikka suihkutettavaa, niin 5min päästä on kainalot märät eikä kuivu ennen kuin on peseytynyt taas... kiiiivaa...
No, ilman dödöä enimmäkseen olen, joka saakelin juhliin laitan varmuuden vuoksi ja kadun jälkeen päin kun sitten haisee sekä hiki, että eltaantunut dödö.
Juon paljon vettä, vähän kahvia, syön suht lisäaineetonta ruokaa, en kauheasti hikoile eikä hiki juurikaan haise ellen sitten ole unohtanut juoda vettä, olen juonut liikaa kahvia tai kainalot on ollut ajelematta pidemmän aikaa (viikon esim).
-13-
[/quote]Ei suihkutehttavaa dödöä, otsonikerros ohenee
Apteekista absolut torria. Mielummin sitä kun epämiellyttävät hikiläiskät ja karsee lemu.
terveisin entinen hikipossu laiheliini
Onko se hienhaju nyt niin paha juttu?
Mulla on kokemusta siitä, ettei mikään auta! Ei joka aamuinen peseytyminen, deodorantin laittaminen ja puhtaat vaattet, vaan silti hiki haisee jo hyvin pian. Kaikki mahdolliset dödöt tuli kokeiltua, jonkun mainitsema kristallideo oli kaikkein suurin vitsi! Ja apteekin aineet yhtä surkeita kuin markettikamakin, paljon hintavampia vain! Eli ihan oikeasti haisuli ei välttämättä voi mitään hajulleen! Ja mistä ihmeestä luulo ettei haisuli haista omaa hajuaan?! Kyllä mä ainakin tiesin varsin hyvin koska haisen! Nykyisin en onneksi kärsi kuin satunnaisesti pahasta hienhajusta.