Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät naiset! Hankkikaa kunnon deodorantit ettei hiki haise.

Vierailija
26.05.2013 |

Niin ja peskää kainalonne ja paitanne.

Nykyään on niin paljon vaihtoehtoja..

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alumiini aiheuttaa ihmisille? Mitä se aiheuttaa, että hikirauhaset tukitaan whatever aineella eikä kuona-aineet pääse poistumaan kainaloista (kuten luonnostaan olisi tarkoitus) vuosikymmeniin? Mitä on seurauksena vuosikymmenien kemikaalikuormasta suoraan ajellulle iholle?

Oikea vastaus: Rintasyöpäriskin valtava kasvu

Monet laittavat dödöä tavan vuoksikin eivätkä kyseenalaista sitä, että esim ihan joka päivä ei tarvitsisi laittaa jos on vaikka vain kotona. Tai että kannattaisi etsiä vaihtoehtoja joita on edellä lueteltukin.

Vierailija
2/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 13:13"]

Mitä alumiini aiheuttaa ihmisille? Mitä se aiheuttaa, että hikirauhaset tukitaan whatever aineella eikä kuona-aineet pääse poistumaan kainaloista (kuten luonnostaan olisi tarkoitus) vuosikymmeniin? Mitä on seurauksena vuosikymmenien kemikaalikuormasta suoraan ajellulle iholle?

Oikea vastaus: Rintasyöpäriskin valtava kasvu

Monet laittavat dödöä tavan vuoksikin eivätkä kyseenalaista sitä, että esim ihan joka päivä ei tarvitsisi laittaa jos on vaikka vain kotona. Tai että kannattaisi etsiä vaihtoehtoja joita on edellä lueteltukin.

[/quote]

LOL sun kanssasi. Taas tätä hysteriaa. Ihmisellä on hikirauhasia monissa muissakin paikoissa kuin kainaloissa. Jotta ei muuta kuin kunnon peseytyminen joka päivä, dödöä kainaloon ja menoksi ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dove stick -deodorantit on hyviä!  ei jätä kainaloja märiksi ja pitää hien hajun poissa, vaikka hikoilisikin. Miedon tuoksuisiakin, inhoan kaikkea voimakastuoksuista kosmetiikassa. Oon käyttäny nuita jo monta,monta vuotta, enkä pois vaihtais. Jospa pysyy markkinoilla vielä pitkään.

Vierailija
4/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen kova hikoilemaan, ei silti haise, kun dove stickiä käyttää.

Vierailija
5/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainut mikä toimii ja sadat dödöt oon koittanu ni on se apteekin uusi stressidödö. Punanen korkki ja valkonen purkki. Törkeen hyvää!

Vierailija
6/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku meinas, että jalkahiestä kärsivät ei oo tajunnu tehä asialle muuta kuin huljutella vedellä? :D Mä todella, todella kärsin jalkahiestä. Ja jalkahiki vielä haisee 10x niin pahalle kuin muu hiki. Aivan äärettömän nolo vaiva. Mikään ei auta. Teehaude tuo hetken helpotuksen, ja happamat saippuat on ainoo millä saa hien hajun 10 minuutiks suihkun jälkeen laimenemaan.

Kengät menee melkein kertakäytöstä pilalle, tosi kiva kun kengät on niin kalliita (halpoja muovikenkiä ei voi kuvitellakaan käyttävänsä!). Jopa varvassandaalit haisee aivan hirveelle hielle!!!

:(

Vierailija
7/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETUSIVU
LEHTI
KAUNEUS
K&T KLINIKKA
BLOGIT
VIDEOT
YHDESSÄ KUNTOON
TERVEYS
MIELI & SUHTEET
KILPAILUT

Terveys

Muuttunut hienhaju

Olen 23-vuotias mies. Viime aikoina hikoiluni on lisääntynyt, ja hiki haisee pahalta. Deodorantista ei ole apua.

Vastaus:
Ihminen hikoilee normaalisti puolisen litraa päivässä. Liikahikoilu on usein perinnöllistä, ja tällöin se alkaa jo lapsena. Rasituksen lisäksi myös jännittäminen ja henkinen stressi pahentavat tilannetta. Myös joihinkin sairauksiin, kuten sokeritautiin, kilpirauhasen liikatoimintaan ja kihtiin, voi liittyä liikahikoilua. Myös vaihdevuodet lisäävät alttiutta. 
Hiki on hajutonta, ja siinä on suolojen ja urean lisäksi valkuaisaineita. Hien haju syntyy, kun ihon normaali bakteeri- ja hiivakanta hajottavat valkuaisaineita. Tietyt ruoat ja juomat saattavat vaikuttaa hien hajuun. Esimerkiksi alkoholi yhdistettynä raskaaseen valkosipuliateriaan tuottaa Raidiakin vahvemman ilmapiirin.
Koska ihon mikrobikantaan on vaikea vaikuttaa, lienee parasta yrittää vaikuttaa hikoiluun. Itsehoitona käytetään muun muassa antiperspirantteja. Niiden sisältämät ainesosat turvottavat hikirauhasten ulostuloaukon kiinni, jolloin hiki imeytyy takaisin verenkiertoon. Absolut Torr ja Triple Dry ovat tähän vaikutusmekanismiin perustuvia käsikauppatuotteita. Ne voivat ärsyttää ihoa, mutta ärsytystä voi lievittää levittämällä iholle ensin perusvoidetta.
Ihotautilääkärit saattavat määrätä liikahikoiluun muun muassa sähkövirtaan perustuvaa iontoforeesihoitoa, joka voi lopettaa tai vähentää hikoilua muutamassa viikossa. Hoitoa voi soveltaa vain käsiin tai jalkoihin, joskus kainaloihin. Botuliinitoksiini-injektioilla voidaan hoitaa sitkeää käsien tai jalkojen hikoilua. Kämmen saattaa vaatia jopa 50 pistosta kerralla. Hoito tehoaa noin puoli vuotta, mutta on kivuliasta. 
Vartalon liikahikoiluun voi auttaa beetasalpaaja tai antikolinerginen lääkitys suun kautta. Sivuvaikutukset saattavat kuitenkin jälkimmäisissä lääkkeissä olla hankalat.
Käytössä on myös leikkaushoito, jossa tähystyksessä salvataan › niin sanotusta sympaattisesta hermorungosta muutama tumake. Tätä kutsutaan myös stressihermon katkaisemiseksi. Toimenpide tapahtuu kainalon kautta nukutuksessa. Haittavaikutuksena voi olla hikoilun siirtyminen vartalolle, ihon kuivuminen tai esimerkiksi mausteiden laukaisemaa hikoilua. Valitettavasti noin puolet potilaista on erään tutkimuksen mukaan tyytymättömiä hoitoon 10 vuoden kuluttua, mutta tekniikan parantumisen myötä haitat todennäköisesti vähenevät. Leikkauksia tehdään ainoastaan yksityisellä sektorilla. 

Vierailija
8/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 13:39"]

Joku meinas, että jalkahiestä kärsivät ei oo tajunnu tehä asialle muuta kuin huljutella vedellä? :D Mä todella, todella kärsin jalkahiestä. Ja jalkahiki vielä haisee 10x niin pahalle kuin muu hiki. Aivan äärettömän nolo vaiva. Mikään ei auta. Teehaude tuo hetken helpotuksen, ja happamat saippuat on ainoo millä saa hien hajun 10 minuutiks suihkun jälkeen laimenemaan.

Kengät menee melkein kertakäytöstä pilalle, tosi kiva kun kengät on niin kalliita (halpoja muovikenkiä ei voi kuvitellakaan käyttävänsä!). Jopa varvassandaalit haisee aivan hirveelle hielle!!!

[/quote]

Mulla on tuo aivan sama ongelma kainalohien lisäksi :( Ja todellakin käyn päivittäin suihkussa, ja kainalot pesen aamuisin. Töissä vaihdan heti työkengät. Silti pitää välillä heittää muuten ehjiä kenkiä pois, kun haisevat kuin raato. Kunpa tähän joku keksisi jonkin muun neuvon kuin joku kristallikivi. Sellaisiin en usko yhtään!

Vierailija
10/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry vaan, en kestä deodorantteja. En myöskään aio ottaa liikaa stressiä siitä (lisää hikoilua). Minulla on kaverit, jotka ei valita. Jos bussissa saan istua yksinäni, niin hyvä vaan.   Kaikki haisevat joskus vaikka kuinka käyttäisi dödöjä. Usein se on vahinko eikä harkittua ja säännöllistä. Minulla se on harkittua ja säännöllistä, mutta toisaalta ei varmaan hirveän voimakasta.

Vierailija
11/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ongelmahiki. Hikoilen runsaasti ja se johtuu valitettavasti lääkityksestäni.

Käytän Aco:n deodoranttia, joka takaa 72h suojan. Se on tehokasta ja hyvää, mutta sisältää alumiinia. Olisin ikionnellinen jos joku kertoisi minulle nyt:

- erittäin tehokkaan, alumiinittoman ja jopa alkoholittoman dödön

- pitäisi olla myös hajustamaton

?

Vaihtaisin lennossa johonkin muuhun. Olen kokeillut kaikki apteekin alumiinittomat ja todennut että eivät valitettavasti tehoa minulla.

Vierailija
12/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 13:39"]

[/quote]

Mulla on tuo aivan sama ongelma kainalohien lisäksi :( Ja todellakin käyn päivittäin suihkussa, ja kainalot pesen aamuisin. Töissä vaihdan heti työkengät. Silti pitää välillä heittää muuten ehjiä kenkiä pois, kun haisevat kuin raato. Kunpa tähän joku keksisi jonkin muun neuvon kuin joku kristallikivi. Sellaisiin en usko yhtään!

[/quote]

Sinuna kuitenkin kokeilisin sitä kristallikiveä. Sitä saamyös pullossa, mistä on helppo suihkia jalkoihin.

Mä hikoilen tosi paljon ja olen kokeillu kainaloihin kaikki mahdolliset dödöt, niin miesten versiot kuin apteekin tuotteetkin. Apteekista löysin kerran toimivan, mutta se oli niin hirveetä myrkkyä ettei mun kainalot sitä pidemmän päälle kestänyt.

Nykyään käytän noita kkristallikiviå ja ne on ainoa toimiva vaihtoehto mulle. Toki kainalot edelleen kastuu ( sen ei siis ole tarkoituskaan estää hikoilua), mutta enpähän haise :)   

Vierailija
13/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule auta kaikille. Ei edes ne erikoisdödöt. Lisäksi paljon allergisia ihmisiä. Tuskin kukaan huvikseen haisoo. Botox pistos kainaloon auttaisi, mutta kallista ja monikaan ei tahdo "myrkkyä" kainaloon.

Vierailija
14/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se sekä kainalo- että jalkahikoilija. Ja taas mulle suositeltiin kristallikiveä. Mihin sen teho perustuu, miten muka kivi voisi auttaa hikoilussa? Anteeksi, mutta olen skeptinen näiden luontaisneuvojen suhteen. Jos palstoja uskoo, niin shampoon käytöstä pitäisi luopua. Pestä tukka pelkällä vedellä. Etikka on joka paikan lääke. Kookosöljy auttaa kaikkeen sekä sisäisesti että ulkoisesti, sillä pitäisi öljytä itsensä kosteusvoiteiden sijasta. Ja nyt pitäis kainalot ja jalat hieroa tai suihkutella jollain kivellä. 

Kiitos ei. En pelkää syöpää, enkä mitenkään voi uskoa, että deodorantin aluminista voisi tulla nimenomaan rintasyöpä. Millä mekanismilla muka?? Olen vaihdevuotinen, haiseva nainen, asiakaspalvelussa. Vesi on elämän eliksiiri, ja peseytyminen ja hyvät aineet ovat välttämättömiä. En käytä hajuvesiä, mutta rakastan hyviä shampoita, hoitoaineita ja deodorantteja. Jos noista joku syöpä iskee, niin sittenhän iskee. Mieluummin lyhyempi, raikkaan hyväntuoksuinen elämä kun pitkä kituminen haisevana ;)

Vierailija
15/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ällöä, kun kaupassa tai julkisella paikalla joku menee ohi ja lemahtaa liean, hien ja likaisten vaatteiden lemu. Yököttävin kokemus oli, kun menin vakuutuksia selvittämään, jouduin miespuolisen vakuutusvirkailijan koppiin ja tää jätkä haisi hielle ja lialle ja tukkakin näytti likaselta, vaikutti jo keskittymiskykyyn, kun joutui pinnistelemään.

Toinen karseus on naisihmiset, joilla tursuaa karvat kainalosta ja niistä halvoista sloggihousuista, voin kuvitella kuinka lika ja paha haju viihtyyy tuommosessa karvakasassa, kannattaako käyttää tekokuitupaitoja, jotka ei hengitä yhtään.

Äijille sama, laittakaa ne puhtaat vaatteet, käykää suihkussa, peskää myös hampaat ja käyttäkää jotain hajustetta, iljettävintä, mitä voi olla on epähygieeninen ihminen, olkoot kuinka epämuodikkaat vaatteet muuten.

Vierailija
16/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kyllä kiinnosta myöskään kokeilla kristallikiveä, jos se nimenomaisesti ei estä hikoilua. Ei mua se pelkkä hien haju häiritse vaan myös se itse märkä hiki. En halua märkiä länttejä hajulla tai ilman puserooni.

Mutta voi älä sekoita etikkaa tai kookosöljyä tähän keskusteluun. Ei se kookosöljy mikään ihmelääke ole, eikä käy aurinkorasvaksi vaikka niin väitetään, mutta se on kyllä hyvä kosteusvoiteena. Etikka taas on erinomainen huuhteluaine ja hajunpoistaja. Just ne hikiläntit lähtee etikalla vaatteista.

Alumiiniin liittyen tässä lainaus kirjaston sivuilta (linkkien vuoksi lainattu) - mitä tulee mielipiteeseesi, minä mieluummin säilytän rintani ja haisen kuin sairastan syövän:

Deodorantit jaetaan antiperspirantteihin ja tavallisiin deodorantteihin. Kaikki antiperspirantit sisältävät alumiinia, johon niiden teho perustuu. Alumiinisuolat muodostavat ihon päälle ohuen kalvon. Kalvo estää hien erittymisen, sillä alumiini tukkii hikirauhasen.

Antiperspiranttien sisältämän alumiinin yhteydestä rintasyöpään kiistellään. Kemikaalien ja syövän suhdetta tutkitaan paljon eri puolilla maailmaa ja tutkimustulokset ovat ristiriitaisia. Toistaiseksi ei ole saatu tutkimustuloksia, jotka selkeästi osoittaisivat antiperspiranttien alumiinin imeytyvän elimistöön ja aiheuttavan rintasyöpää. Syöpäkasvaimista on löydetty alumiinia, mutta sen alkuperää ei ole todistettu. Alumiinia kun saadaan myös ruoasta, juomista ja lääkkeistä.

Lisää aiheesta:
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1525
http://www.mtv3.fi/helmi/kauneus/artikkeli.shtml/645029?kauneus-kauneude...
http://www.cancer.gov/cancertopics/factsheet/Risk/AP-Deo
http://www.cancer.org/docroot/med/content/med_6_1x_antiperspirants.asp

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 14:59"]

Olen se sekä kainalo- että jalkahikoilija. Ja taas mulle suositeltiin kristallikiveä. Mihin sen teho perustuu, miten muka kivi voisi auttaa hikoilussa? Anteeksi, mutta olen skeptinen näiden luontaisneuvojen suhteen. Jos palstoja uskoo, niin shampoon käytöstä pitäisi luopua. Pestä tukka pelkällä vedellä. Etikka on joka paikan lääke. Kookosöljy auttaa kaikkeen sekä sisäisesti että ulkoisesti, sillä pitäisi öljytä itsensä kosteusvoiteiden sijasta. Ja nyt pitäis kainalot ja jalat hieroa tai suihkutella jollain kivellä. 

Kiitos ei. En pelkää syöpää, enkä mitenkään voi uskoa, että deodorantin aluminista voisi tulla nimenomaan rintasyöpä. Millä mekanismilla muka?? Olen vaihdevuotinen, haiseva nainen, asiakaspalvelussa. Vesi on elämän eliksiiri, ja peseytyminen ja hyvät aineet ovat välttämättömiä. En käytä hajuvesiä, mutta rakastan hyviä shampoita, hoitoaineita ja deodorantteja. Jos noista joku syöpä iskee, niin sittenhän iskee. Mieluummin lyhyempi, raikkaan hyväntuoksuinen elämä kun pitkä kituminen haisevana ;)

[/quote]

Vierailija
17/70 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 15:58"]

Ekana kannattaa ostaa ihan kunnon Rexona palasaippua ja sillä pestä kainalot, vaahdottaa oikeen pitkään ja hartaasti x 2. Sama 2x vaahdotus illalla ja vielä aamulla ennen antiperspirantin laittoa. Ei auta jos pesee jollakin nestesaippualla, se ei puhdista kainaloita kunnolla. Kainaloista pitää tulla oikeen nihkeän puhdas ja edellinen dödö on saatava pois! Saippuassa ei saa myöskään olla jotain kosteuttavia hoitavia aineosia, se on taas haitaksi. Bakteerit ne haisee ja ne tykkää kaikesta ylimääräisestä kainalossa. Eli perus Rexona palasaippua on ehdotoman paras!

Ehdottomasti myös puhdas pusero joka pv. Ei samaa kahta kertaa peräkkäin.

[/quote]

itse asiassa paras saippua on "luonnonsaippua", joka koostuu siis vain kipeästi ja jostakin rasvasta. Paras happo-emäskoostumus iholle, eikä jää kaikenmaailman lisäaineet kainaloon muhimaan kuten esim suihkusaippuoista jää. Oikealla saippualla pestessä vahvan deodarantin tarve pienenee.

Vierailija
18/70 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 15:58"]

Ekana kannattaa ostaa ihan kunnon Rexona palasaippua ja sillä pestä kainalot, vaahdottaa oikeen pitkään ja hartaasti x 2. Sama 2x vaahdotus illalla ja vielä aamulla ennen antiperspirantin laittoa. Ei auta jos pesee jollakin nestesaippualla, se ei puhdista kainaloita kunnolla. Kainaloista pitää tulla oikeen nihkeän puhdas ja edellinen dödö on saatava pois! Saippuassa ei saa myöskään olla jotain kosteuttavia hoitavia aineosia, se on taas haitaksi. Bakteerit ne haisee ja ne tykkää kaikesta ylimääräisestä kainalossa. Eli perus Rexona palasaippua on ehdotoman paras!

[/quote]

itse asiassa paras saippua on "luonnonsaippua", joka koostuu siis vain kipeästi ja jostakin rasvasta. Paras happo-emäskoostumus iholle, eikä jää kaikenmaailman lisäaineet kainaloon muhimaan kuten esim suihkusaippuoista jää. Oikealla saippualla pestessä vahvan deodarantin tarve pienenee.

[/quote]

Tarkoitin tietenkin lipeästä, ei kipeästi.

Vierailija
19/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/70 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan