E(ep)pistä: kunnon luettelo vaatimuksista naiselle
Otin tämän joskus aikoja sitten talteen täältä. Kyseessä oli mies joka kertoi millaisen naisen haluaa. Mitä ajatuksia luettelo herättää nykyään:
-Ei vie asioita läpi huutamalla, paiskomalla irtaimistoa tai nalkuttamalla.
-Ei pode mitään lievää isompaa mt-ongelmaa. Ei ole pitkäaikaisempaa lääkitystä päällä, ei ole avohoidossa eikä ole siinä kunnossa että tarvitsee psykologia (muttei halua käsittää missä jamassa on, eikä siis ole minkään avun piirissä). Ei ole itsetuhoinen.
-Taikauskoa ei saisi löytyä, tyyliin sitä että povaa kämmenviivojen perusteella jäljelläolevan elinajan.
-Ei käytä päihteitä, alkaen humalahakuisesta juomisesta. Ei ole koskaan kokeillutkaan mitään viinaa vakavampaa.
-Tyhmät, eli ei kykene tekemään perusteltuja päätöksiä.
-Ei ole laiska tai ylipainoinen. Nämä kulkee melkein usein käsi kädessä, mutta toki poikkeuksiakin on.
-Ei ole kevytkenkäinen (mitä tämä tarkoittaa jää jokaisen tulkinnan varaan), ei ole saavuttanut mitään hame korvissa, ei ole myynyt itseään eikä ole toiminut aikuisviihdealalla käytännössä melkeinpä missä tahansa ominaisuudessa.
-Mielummin ei kasvatusvastuuta. Lapsia voi olla, mutta ne on vähintään lähdössä maailmalle tai vastaavaa.
-Joku suunta elämässä.
-Ei ole syyllistynyt mihinkään vakavaan rikokseen.
Kommentit (44)
Jee! Tuo on täydellinen kuvaus minusta. Kumma kun oma mies ei onneaan aina ole oikein oivaltanut.
Lisättäköön listaan vielä nämä ansioni:
- taloudellisesti ja muutenkin omillaan toimeentuleva, ei miehen elätti
- muodokas, eli tissit ja takapuoli löytyy.
Tarkennetaanko vielä kohtaa "laiskuus": tarkoittanee sitä, että tekee kaikki kotityöt ja passaa miestään. Sitä ei listassa erikseen mainittu, mutta siitä minulle tulee miinuksia. Ei mainittu sitäkään, että ei sovi olla kovin pahasuinen ja määräilevä. En minä tietenkään semmoinen ... en, en.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 00:51"]
Täytän kriteerit muuten paitsi ehkä painon osalta (riippuu siitä, minkä kirjoittaja määrittelee ylipainoksi). Laiska en kuitenkaan ole, kaikkea muuta.
Mutta en olisi kiinnostunut tuolla tavalla kirjoittavasta miehestä. Täällä oli joskus myös se kilometrin mittainen, osittain aivan naurettaviakin vaatimuksia sisältänyt lista. Täytin siltäkin listalta yli 99% luetelluista kriteereistä, muistaakseni vain yksi jäi selkeästi täyttymättä (suunnilleen joku "ei ole koskaan kävellyt päin punaisia" tai vastaava). Mutta en missään tapauksessa olisi edes harkinnut tutustuvani sellaisen listan laatineeseen mieheen.
[/quote]
Sama mulla.
-Ei pode mitään lievää isompaa mt-ongelmaa. Ei ole pitkäaikaisempaa lääkitystä päällä, ei ole avohoidossa eikä ole siinä kunnossa että tarvitsee psykologia (muttei halua käsittää missä jamassa on, eikä siis ole minkään avun piirissä). Ei ole itsetuhoinen.
-Taikauskoa ei saisi löytyä, tyyliin sitä että povaa kämmenviivojen perusteella jäljelläolevan elinajan.
-Ei käytä päihteitä, alkaen humalahakuisesta juomisesta. Ei ole koskaan kokeillutkaan mitään viinaa vakavampaa.
-Ei ole laiska tai ylipainoinen. Nämä kulkee melkein usein käsi kädessä, mutta toki poikkeuksiakin on.
-Ei ole kevytkenkäinen (mitä tämä tarkoittaa jää jokaisen tulkinnan varaan), ei ole saavuttanut mitään hame korvissa, ei ole myynyt itseään eikä ole toiminut aikuisviihdealalla käytännössä melkeinpä missä tahansa ominaisuudessa.
-Mielummin ei kasvatusvastuuta. Lapsia voi olla, mutta ne on vähintään lähdössä maailmalle tai vastaavaa.
-Joku suunta elämässä.
-Ei ole syyllistynyt mihinkään vakavaan rikokseen
Minä melkein täytän tämän, mutta mullapa on pitkäaikaislääkitys. Sain sen nuorempana, jolloin ystävä käytti seksuaalisesti hyväksi ja sain trauman jälkeisen stressioireyhtymän. Kukaan pintapuolisesti tunteva ei tosin uskoisi, että näin positiivisella, ahkeralla ja suositulla ihmisellä olisi mielialalääkkeet, mutta jos se on kerran kriteeri niin nou kan duu :)
En täytä noita kriteerejä :) Kaikki muut kohdat natsaa mutta mielenterveysongelma on (kaksikin), ja syön kumpaankin lääkkeitä ja käyn psykologilla ja lääkärillä aika usein :)
Olenkohan mä ainoa, jolle miehessä riittää nämä kriteerit: huumorintajuinen ja hauska (saa minut nauramaan jutuillaan, ei tosikko), ei liian vakava vaan suhtautuu elämään sillä lailla stressittömästi, luotettava ja rehellinen, sen verran kivannäköinen että kestää katsoa, ja seksin pitää olla hyvää. Ja ehdottomasti ei väkivaltainen, vaan hyvä riitelijä. Melkeinpä kaiken muun saa anteeksi :)
Itse asiassa kohtuullinen lista. Itse yllätyksekseni sopisin muuten, mutta olen menossa viimeistä kertaa psykologille ensi viikolla, eli mt-ongelmia on omassa historiassani. Miehen ikä olisi myös ollut kiva tietää.
iso BUMP
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 15:18"]
Kai näitä hajottaa kun eivät itse täytä juuri mitään toiveita vaan se erityisosaaminen liittyy lasten pyöräyttelyyn eri miehille.
[/quote]
Uuuu..mahtava! Vastaava lista miehelle voisi olla:
- on päättäväinen perheen pää, mutta tekee kuitenkin kuten nainen tahtoo
- on oikea mies, mutta osaa myös itkeä, sillei elokuvatyyliin, ei mitään räkäistä nyyhkytystä
- tietää naisensa horoskooppimerkin
- tietää kaiken viineistä, muttei ole ikinä humalassa
- älykäs, koulutettu, rikas
- treenattu Brad Pitt nuorena tyyliin, ei kuitenkaan harrasta kodin ulkopuolella useita kertoja viikossa mitään
- ei impotenssia, ei ennenaikaista siemensyöksyä.
- kaikki sen entiset tyttöystävät ovat rumempia kuin nyksä
Uuuu..mahtava! Vastaava lista miehelle voisi olla:
- on päättäväinen perheen pää, mutta tekee kuitenkin kuten nainen tahtoo
- on oikea mies, mutta osaa myös itkeä, sillei elokuvatyyliin, ei mitään räkäistä nyyhkytystä
- tietää naisensa horoskooppimerkin
- tietää kaiken viineistä, muttei ole ikinä humalassa
- älykäs, koulutettu, rikas
- treenattu Brad Pitt nuorena tyyliin, ei kuitenkaan harrasta kodin ulkopuolella useita kertoja viikossa mitään
- ei impotenssia, ei ennenaikaista siemensyöksyä.
- kaikki sen entiset tyttöystävät ovat rumempia kuin nyksä
Etsii kunnollista hyvää naista, hienoa!
No mun mielestä tuo miehen lista on ihan kohtuullinen, jotakuinkin samanlainen mulla olisi jos etsisin miestä. Eihän tuossa edes ole mitään extremeä.
"--Ei ole pitkäaikaisempaa lääkitystä päällä, ei ole avohoidossa eikä ole siinä kunnossa että tarvitsee psykologia (muttei halua käsittää missä jamassa on, eikä siis ole minkään avun piirissä). --" No voi voi.. en olisi kelvannut hänelle, sillä minulla on epilepsia..lääkitys on usein koko elämän mittainen. :D
No vaatimukset nyt on ihan kohtuullisia, mutta en kyllä ajatuksena viehäty tämän listan laatijasta: hän vaikuttaa tosikolta, myrtsiltä ja hieman vihaiselta. Tosin tuskin hän noin olisi kirjoittanutkaan treffipalstalle...?
Muuten aika ok, mutta vaikuttaa vähän totiselta torvensoittajalta, joten ei kiinnostais. Miksei saa olla vähän taikauskoinen...ei se ole vakavaa, jos käy ennustajalla tai lukee horoskooppeja!
Herättää lähinnä sen, että mies on liikkunut tietynlaisissa piireissä joista on bongannut tuollaisia naisia.
Ihan kohtuullisia vaatimuksia minusta. En kylläkään täytä vaatimusta siitä, ettei saa olla läski. Laiskuuttakaan en osaa kommentoida, olen vapaalla aika mukavuudenhaluinen. Melko monelle miehelle ei ylipainoinen kelpaa ja av-raadin mukaan se onkin oikein.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 22:34"]
"--Ei ole pitkäaikaisempaa lääkitystä päällä, ei ole avohoidossa eikä ole siinä kunnossa että tarvitsee psykologia (muttei halua käsittää missä jamassa on, eikä siis ole minkään avun piirissä). --" No voi voi.. en olisi kelvannut hänelle, sillä minulla on epilepsia..lääkitys on usein koko elämän mittainen. :D
[/quote]
Tästä tuli mieleen, että monesti ne hulluimmat tapaukset ei edes hakeudu psykiatrisen avun piiriin, että sattaa tää mies mennä ojasta allikkoon vaatimustensa kanssa. :D
No mä olen kyllä nainen, mutta ymmärrän hyvin että joku ei halua taikauskoista kumppania. Itsekin pidän sellaisia hiukan vähä-älyisinä. Siis olkaa ihan vapaasti taikauskoisia, ei se minua haittaa, mutta seurustelukumppanina en sellaista kestäisi.
Hmm. Mitä tarkoittaa "ei ole kokeillut mitään viinaa vakavampaa"? Ainakin pilvi on huomattavasti köykäisempää kamaa kuin viina. Sana "kevytkenkäinen" aiheuttaa mussa aina hilpeyttä, tulee vanhat suomifilmit mieleen. :) Ei kai tuossa listassa mitään ihmeellistä silti ollut.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 21:55"]
Otin tämän joskus aikoja sitten talteen täältä. Kyseessä oli mies joka kertoi millaisen naisen haluaa. Mitä ajatuksia luettelo herättää nykyään:
-Joku suunta elämässä.
-Ei ole syyllistynyt mihinkään vakavaan rikokseen.
[/quote]
Ei toi nyt minusta, tälleen naisena, ihan mahdottoman vaikealle listalle vaikuta.
No jopa on lista. Ei vaikuta kovin mukavalta mieheltä tämän laatija. En onneksi sopisi hänelle mitenkään sillä luotan järkeen ja vaistoihini. Ja välillä näkymätön maailma tekee omiaan. Olisin noin yksitoikkoisen tuntuiselle miehelle kertakaikkiaan mahdoton tapaus hehhee...