Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annanko käyttää itseäni hyväksi?

Vierailija
25.05.2013 |

Minulla on kolme omaa lasta. Asun omakotitalossa jonka lunastin exältä eron jälkeen itselleni, lainaa on siis paljon.

Avomieheni on ostanut talosta n. kymmenesosan, ja maksaa siitä omaa, pientä, lainaa pois. Sähköt, jäte, vesi yms maksut maksetaan 1/3, 2/3 jaolla, minä maksan siis enemmän. Samoin ruoka tällä jaolla (yhteinen ruokaostostili)

Koska minulla on enemmän lainaa, käytännössä ei jää omaa rahaa matkoihin, vaatteisiin yms juuri ollenkaan. Miehellä jää, asuu nyt halvemmin kuin yksin vuokralla aiemmin. Rahansa hän käyttää harrastukseen.

Lapsille ostan vaatteet yms käytettynä, ruoka halvimman mukaan (joka on ihan jees, syödään terveellisesti eikä olla lihavia).

Ajatuksia? Itseäni on jotenkin alkanut häiritsemään, vaivaa ajatus että on kanssani vain että pääsi helposti kiinni ns. parempaan elämään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annanko Shitoryu

Vierailija
2/7 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti lunastanut talon itsellesi ennen kuin olit yhdessä avomiehesi kanssa, ja olet koko ajan ollut tietoinen paljonko lainaa sinulla on ja kuinka suuret elinkustannukset sinulla on? Tuossa tilanteessahan se, että avomiehesi on ostanut osan talosta ja osallistuu kaikkiin muihin kustannuksiin kolmasosalla, on sinulle aika edullista. Halvempaahan se sinulle on kuin että avomiehesi asuisi edelleen vuokra-asunnossaan ja sinä maksaisit itse kaikki kulut?

Minusta olennaisempaa kuin raha-asiat on teidän suhteenne. Millainen se on, onko teidän välillänne kaikki kunnossa? Miksi sinulla on sellainen olo, että hän käyttää sinua hyväksi? Tottakai miehellä on varmasti mukavaa asua väljemmin omakotitalossa ja kiva että rahaa jää harrastuksiin, mutta toisaalta mielestäni kolmasosa kustannuksista on ihan hyvä jako kuitenkin. Sitä en aivan ymmärrä, mitä järkeä on siinä että hän on ostanut talosta vain kymmenesosan. Voisiko hänen osuuttaan siitä kasvattaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 19:39"]

Olet ilmeisesti lunastanut talon itsellesi ennen kuin olit yhdessä avomiehesi kanssa, ja olet koko ajan ollut tietoinen paljonko lainaa sinulla on ja kuinka suuret elinkustannukset sinulla on? Tuossa tilanteessahan se, että avomiehesi on ostanut osan talosta ja osallistuu kaikkiin muihin kustannuksiin kolmasosalla, on sinulle aika edullista. Halvempaahan se sinulle on kuin että avomiehesi asuisi edelleen vuokra-asunnossaan ja sinä maksaisit itse kaikki kulut?

Minusta olennaisempaa kuin raha-asiat on teidän suhteenne. Millainen se on, onko teidän välillänne kaikki kunnossa? Miksi sinulla on sellainen olo, että hän käyttää sinua hyväksi? Tottakai miehellä on varmasti mukavaa asua väljemmin omakotitalossa ja kiva että rahaa jää harrastuksiin, mutta toisaalta mielestäni kolmasosa kustannuksista on ihan hyvä jako kuitenkin. Sitä en aivan ymmärrä, mitä järkeä on siinä että hän on ostanut talosta vain kymmenesosan. Voisiko hänen osuuttaan siitä kasvattaa?

[/quote]

Niin, näin "paperilla" on ihan ok...

Ongelma on siinä, että jäi kiinni viestittelystä exänsä kanssa, kaipaa sitä jne. Suoraan kysyttäessä kuitenkin minua rakastaa ja tahtoo olla kanssani.

Kuitenkin kun jotain kotiin pitää hankkia (muuta kuin ruokaa, pesuaineitajne.), minä maksan, aina.

Ehkä olen vain vainoharhainen.

Vierailija
4/7 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän välillänne rakkautta vai miksi olette yhdessä. Tunteesi hyväksikäytöstä ei oikein sovi hyvään parisuhteeseen. Tuo kulujen jako tuntuu mielesätni oikealta, kun ottaa huomiioon, että toisella puolella ole tsinä ja kolem lastasi ja toisella avomiehesi. Omakotitalo on myös varallisuutta, miksi mihen pitäisi osallistua enemmän sen varallisuuden kasvattamiseen, josta hänellä on vain 1/10 omistusoikeus.

Vierailija
5/7 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 19:43"]

Onko teidän välillänne rakkautta vai miksi olette yhdessä. Tunteesi hyväksikäytöstä ei oikein sovi hyvään parisuhteeseen. Tuo kulujen jako tuntuu mielesätni oikealta, kun ottaa huomiioon, että toisella puolella ole tsinä ja kolem lastasi ja toisella avomiehesi. Omakotitalo on myös varallisuutta, miksi mihen pitäisi osallistua enemmän sen varallisuuden kasvattamiseen, josta hänellä on vain 1/10 omistusoikeus.

[/quote]

Ei tietenkään pidä, en vaan pääse irti siitä tunteesta että jos olisin asunut kaupungin vuokrakolmiossa niin hän olisi valinnut toisin :)  Minua häiritsee myös sellainen "leuhkiminen" siitä että "hän" asuu näin kivasti...

Vierailija
6/7 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 19:39"]

[/quote]

Niin, näin "paperilla" on ihan ok...

Ongelma on siinä, että jäi kiinni viestittelystä exänsä kanssa, kaipaa sitä jne. Suoraan kysyttäessä kuitenkin minua rakastaa ja tahtoo olla kanssani.

Kuitenkin kun jotain kotiin pitää hankkia (muuta kuin ruokaa, pesuaineitajne.), minä maksan, aina.

Ehkä olen vain vainoharhainen.

[/quote]Kai teillä on avioehto, ettei mene puoliksi ka

Vierailija
7/7 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miehen edellisistä suhteista onko hänellä ollut sellaisia taipumuksia? Olisitko onnellinen hänen kanssaan jos asiat olisivat toisin, vai hiertääkö jokin muukin asia? Epämääräinen tunne voi tulla ennen kuin alkaa etsimään syitä sille. Oikea syy tunteeseen voi olla jokin muu. Jos otat asian joskus puheeksi, ole varovainen. Joillekin tuollaiset epäilyt voi olla murskaavia. Jaksamisia! Muista, ettei terveet ihmiset mittaa rakkaidensa arvoa materiassa, vaan olet ystävillesi ja perheellesi rakas omana itsenäsi.