Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaste- laita pois kotiasi 100 tavaraa!

Vierailija
25.05.2013 |

Myy, kierrätä, roskiin. 

miten kauan menee aikaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin pienessä yksiössä, eipä ole edes viittä tarpeetonta tavaraa :D

Vierailija
2/12 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä osta mitään tilalle 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi aikaa ja mies poissa kotoa, saisin helposti tuon kasaan.Lasketaanko vaatteet, verhot, pöytäliinat tavaraksi?

Vierailija
4/12 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeton on hankala sana.Valokuva-albumi 1850-luvulta on tarpeeton, mutta ei se ole roska.

Vierailija
5/12 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin kannettuna helppo homma, mutta eihän se ole järkevää. Kukaan ei osta vanhaa tavaraa sillä hinnalla, että maksaisi vaivannäön. Kärräänkö sitten jonkun jeesus-kirpparin oven eteen?

Parempi haaste on olla ostamatta 100 seuraavaa tavaraa.

Vierailija
6/12 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin tekisin?

Olen jo niin vanha, että olen huomannut lähes jokaisen tarpeettoman tavaran tulevan lopulta ihan järkevään käyttöön.

Vierailija
7/12 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussillinen tyhjiä "pilttipurkkeja" lasin keräykseen, paperin keräykseen vietävien pussikin on täynnä jne eli helposti löytyy jos noita voisi käyttää. Muuten veisi kyllä aikaa koska en osaa heittää rankasti roskiin. Ja on hidasta lajitella tarvarat kovin tarkkaan (yhteen kassiin kerään jo koulun seuraaviin arpajaisiin sopivia palkintoja, toiseen vanhemmilleni meneviä tavaroita jne). Mutta hyvää tekisi kyllä poistaa 100 tavaraa ei sen puoleen.

Vierailija
8/12 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo on melkein kuin elämäntapa. Ei silti koti näytä askeettiselta, mutta kun yksinkertaisesti esim. vaatteita jää jatkuvasti pieneksi kahdelta ihmiseltä, niin myytävää piisaa.

Just katsoin ja viime vuonna myytyjä kohteita on yli 600. Se tekisi 50 kohdetta kuussa, joten 100 kohdetta häviäisi 2 kuukaudessa. Hyväntekeväisyyteen laittamalla pääsisi tietty vaikka tunnissa eroon 100 tavarasta, ei olisi vaikeakaan kaataa noista myynnissä olevista laatikoista tuotteita hyväntekeväisyyteen. Jos kotia raivaamalla pitäisi tuo 100 kohdetta etsiä, niin sitten menisi muutama päivä. Yleensä teen niin, että päätän, että esim tiettyä tuotetta hävitetään joka 10. tuote. Sit vaan ottaa vaikka kirjahyllystä rivin kirjoja ja pistää tuotteet kivommuisjärjestyksessä (onko tuo sana?) takaisin hyllyyn ja viimeiset kirjat pois.

Vierailija
9/12 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole.  Olen erittäin kulutuskriittinen ihminen ja kotonani on vain tavaraa, jotka ovat tarpeellisia ja joita käytän.  Laitan joka päivä jotain kuitenkin kierrätykseen, niin paikat pysyvätkin siistinä.

Vierailija
10/12 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen just muuttanut upouuteen kaksioon yksinäni. Kaikki tavarat ovat tarkkaan harkittuja, mitään turhaa ei ole.

Vierailija
11/12 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaapin siivouksellekin tulee sata kokoon helposti 

Vierailija
12/12 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä urakkaa vielä muuton jäljitä. Just katsoin kirjastohuonetta epätoivoisena, lattialla n. 15 läjää kirjoja, ja vain yksi kirjahylly enää tyhjänä.. Entisessä kodissa oli kirjahyllyjen päällä kirjapinoja (on jo täälläkin) ja hyllyissäkin pinoja kirjarivin edessä. Olen päättänyt laittaa niitä muutaman kymmenen pois. Astioita on jo laitettuna koriin jotka vien työttömien kirppikselle samalla kun vien kirjoja. Lasten vaatteita olen osan jo laittanut pois, ja ensi viikolla tulee yksi nainen hakemaan lisää. Annan myös siskolle joka odottaa vauvaa, vaatteita ja muutakin tavaraa joita omilta lapsilta on jäänyt, sitteri, kaukalo ym.

Ensimmäinen sata tavaraa tulee aika nopeasti, seuraavat sata vaatii jo vähän enemmän kaappien siivousta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi