Voiko suuren ikäeron suhde kestää?
Kommentit (12)
Totta kai voi kestää. Veikkaukseni on, että hyvin suuren ikäeron suhteet kestävät keskimäärin lyhyemmän aikaa kuin pienemmän ikäeron suhteet, mutta sehän ei kerro yhtään mitään siitä, kestääkö joku tietty suhde vai ei.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 15:38"]
Totta kai voi kestää. Veikkaukseni on, että hyvin suuren ikäeron suhteet kestävät keskimäärin lyhyemmän aikaa kuin pienemmän ikäeron suhteet, mutta sehän ei kerro yhtään mitään siitä, kestääkö joku tietty suhde vai ei.
[/quote]Voiko mielestäsi sitten esimerkiksi tuollainen 12 -vuoden ikäeron suhde kestää vanhuuteen asti?
Voi toki.
Yhdellä tutullani on ja hän jaksaa aina mainostaa, että koska ikäeron takia heillä on erilaiset mielenkiinnot, on se merkki vahvasta suhteesta.
Kun mulla ja samanikäisellä puolisollani on erilaiset harrastukset, ei meidän suhteemme kuulemma voi toimia, koska olemme niin erilaiset...
Ai niinkun 22-v naisen ja 34-v miehen suhde?
Joo, kestää se. Ja vaikkei kestäisi, he luultavasti kituuttavat rakkauden loputtua yhdessä ihan vain sinun kiusaksesi.
No voi, miksei voisi? Ja voi mennä pieleen, vaikka olisi syntynyt saman päivänä, vuonna ja minuutilla kuin kumppani. Eihän tämä nyt mikään ikäkysymys ole, paitsi jos ikäero on jotain 50 vuotta, niin voi olla jo hankalaa. Joskus ei edes silloin.
Isoäidilläni oli mieheensä yli 30 vuoden ikäero (mummi vanhempi) ja liitto kesti yli 30 vuotta päättyen isoäidin kuolemaan.
Itse olen ollut pian 10 vuotta naimisissa itseäni 16 vuotta nuoremman miehen kanssa.
Kyllä näistä suuren ikäeron suhteista tulee oikeasti niin valtavan onnellisia. Erityisesti niistä, joissa osapuolet ovat tällä hetkellä ne 22- ja 34-vuotiaat. Ne katsovat säälien kaikkia entisiä kumppaneitaan ja ajattelevat, että nuo eivät tiedä oikeasta onnesta mitään. Juuri näin se menee.
Tiedän muutaman suhteen, jossa ikäeroa on 7-20 vuotta. Osassa mies vanhempi, osassa nainen. Nuo suhteet ovat kestäneet noin 15-40 vuotta tähän mennessä. Osa pareista aloitti suhteen nuorena (nuorempi parikymppinen), osa vanhoina (nuorempi keski-ikäinen). Eli ikäero ei pahemmin kerro suhteen kestosta.
Kymmenen vuoden ikäero, suhde kestänyt vuodesta 1997.
Ei 10-12 vuotta ole suuri ikäero. Suuri ikäero on 20 vuotta, se voi jo olla suhteelle haitallista. Mulla ja miehellä on 10 vuotta ikäeroa, eikä sitä huomaa juuri mistään, keski-ikäisiä ollaan molemmat, lihottu ja vaivoja tullut vanhetessa.
Meillä on 10v ikäero, olemme olleet 22v yhdessä ja ikäero ei koskaan ollut minkäänlainen ongelma, olemme nyt keski-ikäisiä.
On kestänyt meillä ainakin jo 15 vuotta ja onnellisia ollaan oltu. Mies 12 vuotta nuorempi.