Mitä mieltä tästä potilaan käytöksestä?
Oletteko koskaan menetelleet näin: jos olet lääkäri ja sinulla on potilas joka laittaa kauheesti viestejä ja kerjää huomiota ja haluaa olla seurassasi ja tehdä kanssasi kaikkea kivaa yms niin oletko tehnyt niin että et ole yhtään mitään huomiota antanut kyseiselle potilaalle ja olet jättänyt hänet täysin ilman mitään huomiota, jotta hän luopuisi siitä paljosta haluamisesta ja tilanne normalisoituisi?
Auttaako se potilasta? ja oletteko te sitä mieltä että saman henkilön kohdalla kaikkien ketkä hänet tuntee olisi toimittava samoin ja potilas pitäisi vaan jättää yksinäiseksi ja hylätyksi, että potilas luopuisi väärästä tavastaan toimia muita ihmisiä kohtaan ja osaisi kohteliaasti ja terveesti lähestyä muita ihmisiä?
oletteko sitä vastaan että muut kuin sinä olette hänelle ystävällisiä vai kehoitteletteko muitakin hylkäämään ja jättämään potilaan?
Kommentit (37)
Olet kyllä törmännyt ylikilttiin lääkäriin! Ei kukaan yleensä siedä tuollaista ahdistelua ja ahdistelua tuo on. Oletko tullut ajatelleeksi, että kyseisellä lääkärillä on todennäköisesti oma rakas perhe ja omat tärkeät ihmiset vapaa-ajallaan, joiden parissa hänen OIKEA elämänsä tapahtuu?? Hän sinua hoitaessaan TÖISSÄ, jonka avulla hän mahdollistaa oman TÄRKEÄN arkielämänsä.
mikä pöljä tuo aloittaja on? miksi yrität ripustautua johonkin auttajaan, siksikö, että tuntisit itsesi tärkeäksi. hoidappa nuppisi kuntoon, taidat olla psykiatrisen osaston potilas, jolla on vääristynyt transferenssi eli tunteensiirto auttajaasi. vai oikein tietyn ikäinen ja tietyn sukupuolen omaava on sinua paras hoitamaan. eikö sulla oo elämässä muuta kuin miettiä, että mitä lekurin tai hoitajan päässä liikkuu. itekkin oon törmännyt vaikka minkälaisiin hoitoalan ihmisiin ja välillä on huipputyyppi ja välillä ihan asshole, siis kemiasta kiinni.
eilenkin jouduin soittamaan asiantuntijaneuvoa kahteen eri yksikköön ja toisesta paikasta tuli vastaus mukavalta henkilöltä, mutta toinen oli ihan hoomoilanen ja koska hän ei osannu vastata vaikeaan kysymykseen, syyllisti minua asiasta rivien välistä ja koetti vähätellä asiaa.
Riippakivi" asiakkaat eli sellaiset, jotka tulevat liian iholle ovat tuttuja muissakin palveluammateissa kuin hoitoalalla. Ei tarvitse edes palvella sellaista vaan riittää kun työkaveri on erehtynyt olemaan ystävällinen ja saamaan riesan itselleen.. Sana kyllä kiertää firmassa ja sen myötä asiakasta kyllä palvellaan, mutta erittäin neutraalisti ja nopeasti. Asiakkaaseen ei haluta muodostaa mitään henkilökohtaista suhdetta, koska muihinkaan asiakkaisiin ei nuodosteta. Riippakivestä eroon pääseminen on myös vaikeaa, koska asiakaspalvelussa ei voi sanoa rumasti asiakkaalle ja monesti sellaiset eivät ymmärrä kiertäen sanottuja poistumispyyntöjä. Minulla oli kerran riippakivi asiakas, joka saattoi tulla vapaa-ajallanikin esim. terassilla istuessa häiritsemään ja kulki pahimmillaan koko illan perässä. Joskus saattoi olla työpäivän jälkeen norkoilemassa jossain työpaikkani ulko-oben lähietäisyydellä. Eroon pääsin kun muutin puolisoni työn perässä toiselle paikkakunnalle.
AP Hoitohenkilökunta eihalua muodostaa sinuun kuin potilas-asiakas suhteen. Älä siis odota saavasi muuta, äläkä kysele henkilökohtaisia tai lähesty heitä muuten. He eivät halua sitä ja siksi ovat neutraaleja sinua kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 18:50"]
Ap!!! Jätä ne ihmiset rauhaan!!
[/quote]
Ketkä ihmiset? pelkästäänkö ne lääkärit ja hoitajat vai myös kaikki muutkin? onko minun jätettävä myös kaikki omaiset ja kaveritkin ja muutettava yksin autiolle saarelle? sitäkö ajat takaa? miksi sanoit että ihmiset?
mitä tuolla tarkotat? puolustatko myös sinulle täysin uppo outoa ambomaan Huua Kottia joka on sinulle täysin uppo outo? miksi minun sekin pitäs rauhaan jättää jos sen tuntisin? eiköhän ambomaan huua-kotti ole sinunkaltaisellesi nelikymppiselle puliukolle täydin yhdentekevä ihminen jonka rauhassa oleminen tai olemattomuus ei vois vähempää sulle kuulua?
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 19:42"]
[/quote]
Kyllä sinä ymmärsit, mitä minä tarkoitan =). Sitä hoitohenkilökuntaa eikö vaan? Anna heidän tehdä työnsä rauhassa. Teillä ei ole mitään muuta yhteistä, kuin ammatillinen suhde ja niin pitää ollakin.
Ketkä ihmiset? pelkästäänkö ne lääkärit ja hoitajat vai myös kaikki muutkin? onko minun jätettävä myös kaikki omaiset ja kaveritkin ja muutettava yksin autiolle saarelle? sitäkö ajat takaa? miksi sanoit että ihmiset?
mitä tuolla tarkotat? puolustatko myös sinulle täysin uppo outoa ambomaan Huua Kottia joka on sinulle täysin uppo outo? miksi minun sekin pitäs rauhaan jättää jos sen tuntisin? eiköhän ambomaan huua-kotti ole sinunkaltaisellesi nelikymppiselle puliukolle täydin yhdentekevä ihminen jonka rauhassa oleminen tai olemattomuus ei vois vähempää sulle kuulua?
[/quote]
Nyt ei ole AP:llä kaikki kunnossa.
Lääkäreitä ja hoitajia ei varmasti kiinnosta muu kuin sun hoitaminen TYÖNÄ.
Anna ihmisten tehdä työnsä rauhassa. Vaikutat pelottavalta.
On muuten pääsääntöisesti epämiellyttävää, kun potilaat kyselevät henkilökohtaisia asioita, kuten perheestä ja lapsista. Yritän aina luistella nämä kysymykset, en periaatteestakaan halua vastyata, ja ihan vaan siksikin, että potilas itse tajuaisi, että tässä se raja menee.
Olin kiinnostunut aikoinaan psykiatrin urasta, mutta juuri tämmöisten tapausten pelko esti tarttumasta haaveeseen. En olisi jaksanut.
AP kuulostaa nyt ihan siltä samalta pöpiltä, joka tässä taannoin meuhkasi siitä Iraniin matkustamisen vaarallisuudesta...
Mullekin tuli mieleen, että AP on takuulla asperger. Aspergerin kaverina voisin sanoa, että asia vaikuttaa harvinaisen selvältä.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 19:42"]
[/quote]
[/quote]
Eli sinulla ap ON siis omaisia ja kavereita? Mikset laittele heille niitä viestejäsi? Miksi ahdistelet lääkäreitä ja hoitajia?
Voithan toki jatkaa viestittelyäsi mutta älä ihmettele kun sinua kohdellaan kylmäkiskoisesti lääkärissä asioidessasi. Tiedänpä tapauksen jossa lääkäri haki potilaalleen lähestymiskiellon vapaa-ajan kivanpitoehdotteluiden takia.
Jos et osaa toimia yhteiskunnassa normaalien käytössääntöjen mukaan, älä odota tulevasi kohdelluksi normaalina ihmisenä.
Ap kieltämättä kuulostaa aika pelottavalta. Itse en alkaisi hoidettavan kanssa olemaan missään tekemisissä siviilissä. Itse asiassa en edes tervehdi työajan ulkopuolella oma-aloitteisesti hoidettavieni omaisia, joita näen töissä päivittäin- Tietty, jos he tervehtivät, vastaan, mutta muuten en. En jää juttusille, vaan tervehdin sillä tavalla kohteliaaseen tyyliin, josta ymmärtää, että siinä on kaikki mitä aion sanoa. Hoitotyössä on pakko pitää omat rajat, muuten ei työt loppuisi ikinä...
Ap, miten down-ihmiset sinua kohtelevat?
Vierailija kirjoitti:
Ap on tämä: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015053019773164_uu.shtml
ei siis kuunnellut ketjuunsa vastaajien neuvoja.
Eihän se ikinä.
Se, miltä jonkun käyttäytyminen tuntuu, on aika pitkälle subjektiivinen kokemus. Lisäksi ihmisillä on hyviä ja huonoja päiviä ja joskus ne näkyvät käyttäytymisessä vaikka parhaansa yrittää. Kerran kävin yhden oikein mukavaksi mainitun lääkärin vastaanotolla ja sen käynnin jälkeen olisin voinut lähettää hänet maata kiertävälle radalle.
Harvassa paikassa potilas voi itse valita, että kuka häntä hoitaa. Rahallahan sitä pääsee yksityislääkärille ja hänelle voi myös hoitoasioissa laittaa viestiä virka-aikaan, mutta ei muuten.