Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on kaksi kerroksinen talo, kuinka monta kertaa tulee mentyä ylös-alas päivittäin?

Vierailija
15.07.2020 |

.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu päivästä, mutta vähintään 50 kertaa. 

Vierailija
2/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhuone alhaalla ja lapset jo teinejä --> en käy ylhäällä päivän aikana välttämättä lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ei ollenkaan.

Vierailija
4/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, ylös alas 😄

Mut joo, riippuu varmasti talon pohjaratkaisusta ja elämäntilanteesta.

Vierailija
5/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun asuttiin vielä kaksikerroksisessa talossa, niin aivan liian usein piti rampata kerrosten välillä! Nyt asutaan yhdessä kerroksessa, enkä enää muuttais kaksikerroksiseen. Makuasioita kuitenkin, jotkuthan tykkää.

Vierailija
6/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikerroksinen. Se on yhdyssana.

Vierailija
7/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä enemmän välillä vähemmän.

Koitan toteuttaa ”vie mennessäs - tuo tullessas” sääntöä. Vähentää turhaa ravaamista.

Työpäivän aikana käyn alhaalla vain tupakalla (terassilla) ja syömässä. Samalla pistän pyykit koneeseen/rumpuun/kuivumaan.

Vierailija
8/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyy reidet ja pylly kunnossa 😂

Vierailija
9/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kun olen lähes koko ikäni asunut kaksikerroksisessa talossa en oikein ymmärrä tätä pelkoa rapuissa ramppaamisessa. Kyllähän yksikerroksisissakin taloissa joutuu liikkumaan huoneiden väliä mutta onko siis portaiden nouseminen niin puuduttavaa, että sitä ei jaksa millään tehdä? Tekee ihan hyvää nousta portaita, eikä se nyt vie kuin muutaman hassun sekunnin kerrallaan.

Vierailija
10/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monta. Siksi siirrettiin ydintoiminnot alakertaan ja yläkerta oli varastona ja varavessana sekä kissojen valtakuntana. Sitten muutettiin yksikerroksiseen.

Vierailija
11/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kun olen lähes koko ikäni asunut kaksikerroksisessa talossa en oikein ymmärrä tätä pelkoa rapuissa ramppaamisessa. Kyllähän yksikerroksisissakin taloissa joutuu liikkumaan huoneiden väliä mutta onko siis portaiden nouseminen niin puuduttavaa, että sitä ei jaksa millään tehdä? Tekee ihan hyvää nousta portaita, eikä se nyt vie kuin muutaman hassun sekunnin kerrallaan.

Mieti tuota uudelleen sitten kun sulla on polvet ja lonkat paskana.

Vierailija
12/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän persu mies menee ehkä kaksi kertaa huutaen aamulla ja illalla sieg hail aina portaiden yläpäässä, minä taas (keskusta) menen kymmenisen kertaa koska alakerran vessa on aina varattu.

Vierailija
13/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😀

Vierailija
14/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No rapuissa saa hyvää treeniä, voi polvet ja lonkat kestää kauempaan. 

Ja muutenkin eiköhän polvi- ja lonkkavaivat yleensä iske vähän vanhemmalla iällä, silloin voikin ihan hyvin jo asua yksikerroksisessa rivi-tai kerrostaloasunnossa.

Vierailija
15/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten, kun sulla on polvet ja lonkat paskana, tiedätkös mitä lääkärit suosittelevat? Mm portaissa kulkemista. Lisäksi myös vesijumppaa ja kuntosalia. 

t. Kaksi kertaa tekonivelleikkauksessa ollut 

Vierailija
16/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa tulee käytyä yläkerrassa kurkkaamassa millainen pommi nuorison huoneissa on räjähtänyt, ja pitämässä viikoittainen siivousripitys.

Vierailija
17/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No rapuissa saa hyvää treeniä, voi polvet ja lonkat kestää kauempaan. 

Ja muutenkin eiköhän polvi- ja lonkkavaivat yleensä iske vähän vanhemmalla iällä, silloin voikin ihan hyvin jo asua yksikerroksisessa rivi-tai kerrostaloasunnossa.

Mä oon vasta 40v, fyysisessä työssä 22 vuotta, polvi leikattu ja lonkkia tutkitaan. Ei siihen tarvita paljon muuta kuin yliliikkuvat nivelet ja epäergonominen työympäristö. Kollegalla on molemmat lonkat vaihdettu viiskymppisenä. Ja oon asunut erilaisissa asumuksissa, joissa on ollut enempivähempi rappusia. Pahin oli hissittömän nelikerroksisen kerrostalon ylin kerros. Nykyisessä yksitasossa asuttu 15v eikä ikinä enää vaihdeta maantasalta korkeammalle.

Vierailija
18/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme kerrosta ja nyt korona-aikana kun olen kotona niin rappuja tulee ravattua lukemattomia kertoja päivässä. Varmaan 15-20. Käy kuntoilusta.

Vierailija
19/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten, kun sulla on polvet ja lonkat paskana, tiedätkös mitä lääkärit suosittelevat? Mm portaissa kulkemista. Lisäksi myös vesijumppaa ja kuntosalia. 

t. Kaksi kertaa tekonivelleikkauksessa ollut 

Juu tiedän kyllä. Kuntosalille mua ei saa edes aseella uhattuna ja tässä tuppukylässä ei ole edes uimahallia. Kuntoportaat on, mutta en minä niihin kykene.

Vierailija
20/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Mulla oli pari kk rasitusvamma polvessa, kyllä otti päähän asua 2 kerroksessa. Keittiö ylhäällä, vessa/suihku alhaalla, niin ei voinut mitenkään olla vain toisessa.

Mun talo on vielä silleen rinteessä, että pihalle mennessä on muutama setti portaita lisää. Elämä on jatkuvaa rappusissa ramppaamista näin kesällä varsinkin.