Ovulaatiotestin ihmettelyä
Olen testannut nyt neljä kertaa. Ensimmäisen kerran testasin lauantaina ja heti tuli kaksi vahvaa viivaa. Sunnuntaina testi oli jo haaleampi. Maanantaina taas tummempi. Tänään keskiviikkona kumpikin viiva yhtä paksuja. Mistä ihmeestä voi olla kyse? Miksi viiva ei haalistu. ei kai ovulaatio kestä yleensä näin pitkään? Minä en ymmärrä.
Kommentit (2)
Vastasin jo jotain tuolla Ensikoissakin sulle, mutta laitetaanpa vielä tähänkin! :)
Nuo ovulaatiotestithän kertoo koska elimistössä on riittävästi lutenisoivaa hormonia (lh) aikaansaamaan munasolun irtoamisen. Ovistestejä ohjeistetaan käyttämään kunnes saadaan tikkuun yhtävahva/vahvempi testiviiva kuin kontrolli.
Koska hormonia on elimistössä läpi kierron, voi ennen ja jälkeen oviksen tulla noita haaleita viivoja.
Yhtä vahvat viivat voi myös käsittääkseni tulla useampana päivänä, itselläni olen testannut ne parina päivänä peräkkäin, mutta kovin paljon tuskin kokemusta noista viivoista immeisillä on, koska kun saa ovistestistä plussan, on tarpeetonta testailla enää jatkossa. Ovis tapahtuu ekasta plussasta päivän, parin kuluessa. Ja kun munasolu irtoaa se elää jotain 12 tuntia (olikohan max 24 tuntia), joten ovulaatio on aika nopeasti ohi.
Plussaonnea! +++
Eikö kenelläkään olisi kokemuksia asiasta? =(