Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otan kissan eläinsuojeluyhdistykseltä koeajalle.

Vierailija
25.05.2013 |

Ennenkuin kissan saa "kokeiluun" (Tämä siis eläinsuojeluyhdistyksen käytäntö aina, ei meidän vaatimus) täytyy maksaa kissasta sen hinta 70 euroa kokonaisuudessaan. Jos kissaa ei syystä tai toisesta voi pitää ja se palautetaan kahden viikon koeajan  jälkeen eläinsuojeluyhdistykselle, niin rahoista saa takaisin 30 euroa. Aika ison osan siis pitävät kissan hinnasta, mut hyvään tarkoitukseenhan tuo raha menee. Mietin vain mihin tuo rahan osittaispalautus perustuu? Miksi ei saa kaikkia takaisin? Sit jos haluaa kokeilla jotain muuta kissaa maksaa taas sen 70 euroa ja riskeeraa, et yli puolet jää taas saamatta, jos ei kissa viihdykään.

Ja huom. en ole tätä käytäntöä vastaan. Minusta eläimistä kuuluu maksaa vaikka enemmänkin. Tuo hintahan kattaa juuri ja juuri eläinlääkärin kulut, mitä yhdistykselle tulee, kun kaikki löytöeläimet tarkastetaan, madotetaan ja tarvittaessa steriloidaan. Mietin vain miksi ei rahoja saa kokonaan takaisin, jos eläin ei sopeudukaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan järkevää, että kaikkia rahoja ei saa takaisin. On ihmisiä, joille 30 euroakin on niin iso raha, että jos eivät ole täysin varmoja siitä pitävätkö kissan, eivät sitä sitten otakaan, ja jos tämä estää yhtäkään epävarmaa ihmistä ottamasta kissaa alunprinkään, niin se on hyvä se.

Vierailija
2/13 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mut aika usein ihmiset, jotka eläinsuojeluyhdistykseltä kissan haluavat, haluavat sen todellakin ottaa. Kissojahan saa ilmaiseksikin, jos viitsii vähänkään etsiä. Johan tuo varsinainen kissan maksu (70€) poistaa ne "heräteostelijat". Eli minusta jos kissan palauttamiseen päädytään näissä tapauksissa, johtuu se aina jostain odottamattomasta syystä. Eli kissa ei syystä tai toisesta sopeudu. Mutta voit olla oikeassakin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estetään just toi turha eläimen stressaus että otetaan pariksi viikoksi kiva kissa jonka voi sitte helposti heittää takas kun ei jaksakaan hoitaa.

Vierailija
4/13 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mikä nyt on, kun mua ei ymmärretä. Ne ihmiset, jotka eläinsuojeluyhdistykseltä kissan ottavat haluavat varmaan kaikki eläimen parasta. Halutaan antaa koti kulkurille. Ei sellaiset ihmiset ota "pariksi viikoksi" huvikseen eläintä ja hommaa kaikkia tarvikkeita turhaan. Mutta jos se pointti menee viuhuten yli, niin ei voi mitään. Edelleen ja toistan, kissan kokonaishinta (70€) on se, mikä on tarkoitettu estämään kesäkissojen ottajat. Ei tolla kissan hinnan osittaisella pitämisellä pystytä vaikuttamaan millään tavalla siihen sopeutuuko kissa uuteen kotiinsa vai ei. Se ei ole ihmisestä kiinni, vaan kissasta. Ap

Vierailija
5/13 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa fiksulta että ei voi ottaa kissaa kahdeksi viikoksi ja sitten palauttaa, ilmaiseksi.

Vierailija
6/13 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 09:33"]

Minusta vaikuttaa fiksulta että ei voi ottaa kissaa kahdeksi viikoksi ja sitten palauttaa, ilmaiseksi.

[/quote]

Niinkun palauttamisesta pitää aina maksaa. Mitään tässä maailmassa ei saa ilmaiseksi. Ei ees hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
7/13 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 09:26"]

Ei. Mikä nyt on, kun mua ei ymmärretä. Ne ihmiset, jotka eläinsuojeluyhdistykseltä kissan ottavat haluavat varmaan kaikki eläimen parasta.

[/quote]

Näinhän sitä luulisi, mutta ei ole totta, valitettavasti.

Minulla ei ole kokemusta eläinsuojeluyhdistyksen kissoista, mutta ulkomaisesta koira-rescue-yhdistyksestä kuitenkin. Tässä yhdistyksestä on vielä adoptiomaksu aika korkea, eli parisensataa puntaa, paitsi kulujen kattamiseksi (koirat esim. steriloidaan) myös turhien kyselijöiden karsimiseksi. Mutta jos tietäisit miten kaikenkarvaista kyselijää noihin yhdistyksiin ottaa yhteyttä, tulisit todella vainoharhaiseksi koiran antamisesta kenellekään. Ei ole yhtään harvinaista, että koira päätyy takaisin yhdistykselle - huonommassa jamassa kuin aiemmin.

Tuntuu niin järkyttävältä, että kovia kokenut koira joutuu joskus uudelleen ns. "hyväätarkoittavan" ihmisen pettämäksi, mutta näin se vain on.

Eläimen parhaan haluaminen ei ole välttämättä sama kuin sen toteutuminen...

Vierailija
8/13 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä! Kyllä mä suhtaudun liian sinisilmäisesti näihin juttuihin. Itse ei tulis mieleenikään ottaa kissaa tai muita eläimiä huvikseen tai rääkättäväksi, varsinkaan eläinsuojeluyhdistykseltä, mut onhan niit maailma täys vaikka mitä kusipäisyyksiä. Ja nyt mä tajusin itse asian toisen puolen. Sen kahden viikon jälkeen eläinsuojeluyhdistyksen puolesta tehdään kotikäynti, jolloin lopulliset paperit tehdään ja eläin jää tai ei jää uuteen kotiin. Eli todennäköisesti saattaakin olla, että useammin he katsovat että olot eivät kelpaa ja vievät eläimen pois. Jolloin mua ei sit ihmetytä ollenkaan, että rahoja ei kokonaisuudessaan takas saa. Mä ajattelin koko ajan niin, että: otan hyvää hyvyyttäni löytöeläimen luokseni -> se ei parhaista yrityksistäni huolimatta sopeudu ja joutuu palaamaan takaisin eläintalolle -> en saa rahojani edes takaisin. Ap

Vierailija
9/13 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kissa eläinsuojeluyhdistykseltä ja oltiin sen kissan neljäs koti. Kaksi edellistä omistajaa olivat ottaneet kissan eläinsuojeluyhdistyksen kautta ja palauttaneet sen sitten. Eli kyllä sitä tapahtuu. Ja tässä tapauksessa kyse ei ollut siitä, että kissassa vika vaan ihmisissä, jotka eivät ymmärrä, että hylätyillä/huonosti kohdelluilla eläimillä voi olla erityistarpeita, eivätkä ole siten varautuneet siihen, että eläimestä voi olla tavallista enemmän vaivaa. Ja aika heppoisin perustein tämä meidänkin kissa oli kerran palautettu, syynä oli ollut se, että kissa maukui muka liikaa. Jotkut ihmiset vain ajattelevat, että on "hienoa", kun voi sanoa lemmikin olevan eläinsuojeyhdistykseltä tms. mutta eivät ymmärrä sitä vastuuta, joka huonosti kohdeltuihin eläimiin myös kuuluu.

Vierailija
10/13 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa ei sopeudu...? Siinä juuri on kuvaava lause, miksi on "pantti". Eiköhän se ole, että ihminen ei sopudu. 

Vierailija
11/13 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ajatellu ton niinpäin, että eläinsuojeluyhdistyksen ei ole pakko tarjota yhtään rahoista takaisin, mutta he ovat ajatelleet, että jos tarjoavat edes pienen summan, niin sopeutumaton kissa palautuu heille, eikä omistaja tapa sitä paljain käsin tai käy vain jättämässä jonnekin pientareelle.

Vierailija
12/13 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 70€ on kyllä todella pieni summa verrattuna niihin kuluihin, joita esylle kissan hoidosta koituu. Ainakin täälläpäin kun kissan saa leikattuna, rokotettuna, madotettuna, ruokinnasta ja sairauksien hoidosta puhumattakaan. Kissa sitten maksaakin uudelle omistajalle 150€. En tosin tiedä, saako rahoistaan yhtään takaisin, mikäli kissa palautuu eläinsuojeluyhdistykselle. Eli veikkaisin, että osittain kyse on myös siitä, että sillä esylle jäävällä 40 eurolla katetaan noita kuluja, kun kissan ostohinta on niin alhainen.

Vierailija
13/13 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 10:47"]

Kissa ei sopeudu...? Siinä juuri on kuvaava lause, miksi on "pantti". Eiköhän se ole, että ihminen ei sopudu. 

[/quote]

siihen tulevatko nykyinen kissani ja uusi kissa toimeen en voi vaikuttaa. Että kyllä joskus on ihan hyviäkin syitä. Vai pitäisikö vanha kissa heittää kartanolle? Ap