Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut, nyt tekee mieli sipsiä. Mistä itsehillintää?

Vierailija
15.07.2020 |

Otsikossahan tuo tulikin jo ilmi. Olen onnistunut laihduttamaan 10kg. Vielä on tavoitteeseen matkaa noin 5kg. Nyt iski aivan jumalaton himo sipseihin. Siispä, lähdenkö ostamaan vai kärvistelenkö? Tämä himo on ollut nyt nelisen tuntia päällä. Olen syönyt ruokaa, olen juonut vettä, mutta sipsihimo on ja pysyy näköjään.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluaa elämäntavan johon kuuluu sipsit, niin sitten niitä kannattaa syödä ja jos taas ei halua himoita sipsejä, niin parempi opetella olemaan ilman. Mieliteot on sellaisia että ne ei meinaa jättää millään rauhaan jos on tottunut voimistamaan ja pitämään niitä yllä antamalla niille aina periksi. Jos mielihaluihin ei vastaa, niin ajan myötä ne katoaa. Nälän ja mieliteon erottaa helposti toisistaan siten että nälkäisenä mikä tahansa ravinto kelpaa ja jos taas huomaat neuvottelevasi itsesi kanssa siitä "mitä söis" tai että nälkä tuntuisi koskevan vain jotain tiettyä, niin kannattaa olla tarkkana.

Vierailija
42/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso Hengenvaarallisesti lihava. Tulee juuri nyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea 10 kg, hei, hieno saavutus... Täällä tullaan perässä, nyt tippunut 2 kg!

Vierailija
44/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka/nuuska herkuttelun tilalle. Laihduin 30kg ekan 6kk aikana kun aloin polttamaan ja paino pysynyt poissa.

Tupakka ei ole terveellistä, mutta ylipaino oli pahempi. Joten olen polttavana terveellisempi kuin ylipainoisena.

Vierailija
45/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka/nuuska herkuttelun tilalle. Laihduin 30kg ekan 6kk aikana kun aloin polttamaan ja paino pysynyt poissa.

Tupakka ei ole terveellistä, mutta ylipaino oli pahempi. Joten olen polttavana terveellisempi kuin ylipainoisena.

Tupakka muuten vaikuttaa positiivisesti suolistovaivoihin. Lääkäritkin tämän tietävät, mutta eihän he saa sellaista ehdottaa potilaille.

Vierailija
46/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee uuniviipaleperunaa vähällä öljyllä+ suola ja mausteet. Korvaa shipshit.

Siis mitkä korvaa? Laivap*skan?

Vierailija
47/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pähkinöitä.Minulla ainakin vie makean ja suolaisen himon eikä lihota.

Vierailija
48/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakka muuten vaikuttaa positiivisesti suolistovaivoihin. Lääkäritkin tämän tietävät, mutta eihän he saa sellaista ehdottaa potilaille.

Kyllä ehdottaa. Chronin tautia sairastavalle ex sukulaiselle oli lääkäri sanonut, että kannattaisi aloittaa tupakointi.

Vierailija
49/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa sinun pitäisi opetella se kohtuullinen herkkujenkin syönti. Sekin on taitolaji syödä vain muutama makeinen jonkun hehtaari mättöpussin sijaan. Sitten kun sen oppii niin kestää 100g pussikin viikon.

Miksi makeansyöntiin pitäisi opetella? Paree olla ilman.

Hän osaa sen jo, pitäisi opetella syömään kohtuudella. Jos hän ei osaisi, hänelle ei tuli sipsinhimoa koska hän ei tietäisi miltä ne maistuu.

Sipsit eivät ole makeita vaan suolaisia.

Vierailija
50/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa sinun pitäisi opetella se kohtuullinen herkkujenkin syönti. Sekin on taitolaji syödä vain muutama makeinen jonkun hehtaari mättöpussin sijaan. Sitten kun sen oppii niin kestää 100g pussikin viikon.

Hän osaa sen jo, pitäisi opetella syömään kohtuudella. Jos hän ei osaisi, hänelle ei tuli sipsinhimoa koska hän ei tietäisi miltä ne maistuu.

Ehkä kuitenkin päinvastoin, sokeriahan ne on pääosin.

Vierailija
51/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pähkinöissä on paljon kilokaloreita. Ei niitä "saisi" syödä kuin n. 10-20 kappaletta. Pähkinät lihottaa hyvinkin paljon, joten ei niitä kannata syödä montaa päivässä. Hyvien rasvojen takia just joku 10kpl.

Toki pähkinöissä on eroja, mutta silti kannattaa rajoittaa. Tässä mulla on 200g pussi Cashew- pähkinöitä (maustamattomia) ja 100g/599kcl, yhden aterian tai kahden välipalan verran energiaa.

Vierailija
52/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa tehdä mieli sipsejä jos olen nälkäinen. Kunnon monipuolisen aterian jälkeen ei tee enää mieli, eli sipsinhimo johtuu riittävän ravinnon puutteesta.

Vierailija
53/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pähkinöissähän on aivan törkeästi kaloreita, jopa enemmän kuin sipseissä tai karkeissa.

Ap, hae vaan. Olet luultavasti samanlainen ihminen kuin minä mielitekojen suhteen; se himo johonkin ruoka-aineeseen ei vaan jätä rauhaan. Joskus ohjeistettiin, että jos tekee mieli jotain epäterveellistä, odota vartti niin mielihalu loppuu.

Hahhahhahhahhaa. Viimeksi himoitsin hampurilaista kolme päivää kunnes annoin periksi ja kävelin grillille.

Ja irvileuoille tiedoksi, olen normaalipainoinen ellen jopa hoikka. Olen tullut siihen tulokseen, että syön just sitä mitä mieli tekee, oli se sitten perunamuusia, fetasalaattia tai sipsejä. Silloin voin hyvin. Salaisuus on tasapaino ja annoskoot.

Vierailija
54/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee peilin eteen rutisteleen läske niin jää mieluhalut

Vierailija
55/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuitenkin päinvastoin, sokeriahan ne on pääosin.

Yli puolet sokeria, ihan niin kuin leivätkin. Leivissä vaan on enemmän suolaa.

Vierailija
56/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ja oksenna pois, mun tyyli laihduttaa kun herkkuhimo iskee. Ei hyvä, tiedän..

Vierailija
57/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos haluaa elämäntavan johon kuuluu sipsit, niin sitten niitä kannattaa syödä ja jos taas ei halua himoita sipsejä, niin parempi opetella olemaan ilman. Mieliteot on sellaisia että ne ei meinaa jättää millään rauhaan jos on tottunut voimistamaan ja pitämään niitä yllä antamalla niille aina periksi. Jos mielihaluihin ei vastaa, niin ajan myötä ne katoaa. Nälän ja mieliteon erottaa helposti toisistaan siten että nälkäisenä mikä tahansa ravinto kelpaa ja jos taas huomaat neuvottelevasi itsesi kanssa siitä "mitä söis" tai että nälkä tuntuisi koskevan vain jotain tiettyä, niin kannattaa olla tarkkana.

Voisiko joku alapeukuttanut perustella kantansa? tuohan on käytännössä totuus....

Vierailija
58/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sipsitehtaalla, sen eltaantuneen rasvan hajun jälkeet et syö sipsejä enää koskaan.

T. 14v vanhana åålannin sipsitehtaalla ja edelleen 30v myöhemmin sipsittä. Jännästi kaikki kouluokat menee sinne. Varmaan joku piiloviesti... nää on vain finskeille tarkoitettu? :D

Vierailija
59/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oottasin yön yli, tai jos himo oikeasti ku menkkojen aikaan herkkuhimo (jos olet nainen) niin sit kyl hakisin varmaan pienen pussin tai sit on popcornsipsejä prismassa ainakin (parempia ku normit dipin kanssa).

Vierailija
60/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea 10 kg, hei, hieno saavutus... Täällä tullaan perässä, nyt tippunut 2 kg!

Kiitos ja tsemppiä urakkaan! Itse muutin huonot tapani ja paino lähti tippumaan itsestään. 

Ostin pienen pussin sipsiä. En halua kokonaan luopua herkuista, mutta haluan, että herkuttelu pysyy kohtuullisena. Olen ollut koko ikäni hoikka/normaalin mitoissa, mutta nyt viimeiset kaksi vuotta paino on noussut. Tein ryhtiliikkeen ja nyt paino lähtenyt tippumaan. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän