Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut, nyt tekee mieli sipsiä. Mistä itsehillintää?

Vierailija
15.07.2020 |

Otsikossahan tuo tulikin jo ilmi. Olen onnistunut laihduttamaan 10kg. Vielä on tavoitteeseen matkaa noin 5kg. Nyt iski aivan jumalaton himo sipseihin. Siispä, lähdenkö ostamaan vai kärvistelenkö? Tämä himo on ollut nyt nelisen tuntia päällä. Olen syönyt ruokaa, olen juonut vettä, mutta sipsihimo on ja pysyy näköjään.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen popcornia sipsin himooni. Vähällä rasvalla ja pienellä suolalla. Helpottaa kummasti.

Vierailija
22/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sittet teen ns. korvaavan aterian: viipaloi perunoita ja paista niitä uunissa. Suolaa päälle. Hyvää sipsien sijaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan muita: osta pikkupussi ja nauti siitä hyvällä omallatunnolla. Huomenna sitten taas jatkat terveellisillä sapuskoilla. Jos ei ole kyse mistään pikadieetistä, niin tavoitteenasi on varmasti muuttaa pysyvästi elämäntapojasi ja silloin onkin tärkeää opetella esimerkiksi juuri herkuttelemaan kohtuudella. Kaikki eivät toki herkkuja kaipaa, mutta monet kaipaavat eikä niitä ole realistista eikä mielekästäkään kieltää itseltään loppuelämäksi.

Vierailija
24/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole lempeä itsellesi, osta sipsejä ja syö hyvällä omallatunnolla. Huomenna voit sitten syödä vaikka kevyemmin:) keitto ja siemennäkkäriä, tai rasvaton kana ja salaatti yms

Vierailija
25/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vain kestää syödä, kunhan kaloriraja pitää. Eikä dietti mene pilalle, vaikka se pettäisi yhtenä päivänä.

Vierailija
26/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu että iso pussi on liikaa ja pieni liian vähän, osta 2 pikkupussia

Vierailija
27/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö sipsejä hyvä ihminen. Jos olet ollut pitkään ilman, pikkupussin jälkeen on seuraavanaa päivänä niin tunkkainen maku suussa, ettei hetkeen tee mieli. Saatko muuten tarpeeksi suolaa? Sipsihimo voi johtua myös suolan puutteesta.

Hyvä pointti. Voi olla, että en saa. En käytä nimittäin suolaa lainkaan. Toki siis joissain ruoka-aineissa on suolaa ja muuta, mutta en itse lisää koskaan suolaa mihinkään. Ap

Sitten alat käyttää suolaa. Suola (mielellään jodioitu) on ihmiselle tärkeää. Ei sitä tietenkään överimääriä käytetä, mutta tarpeellista se on. Hae silti sipsejä illaksi jos tekee mieli. Parempi sallia itselleen pieni herkkuhetki kuin kärsiä pitkään himosta ja vetää överit. Sekään ei haittaa, vaikkei tänään tulisi yhtään miinuskaloreita.

Vierailija
28/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen popcornia sipsin himooni. Vähällä rasvalla ja pienellä suolalla. Helpottaa kummasti.

Unohtu sanoa, että kauppaan on 40 kilsaa, ettei sinne vaan laukata, joka himon perässä. Pakko kehitellä omia variaatioita ja popcornin jyviä on aina kaapissa pussi. Varmuudeksi.

Vierailija
29/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mielesi tekee vain yhtä sipsiä niin tuskin se laihdutustasi häiritsee.

30/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilanteessasi lähtisi vartavasten hakemaan sipsejä kaupasta. Mutta jos on pakko saada niin on pakko saada.

Vierailija
31/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajausta. Syö esim suolavedessä keitettyä perunaa. Ei ole paljon kaloria.

Vierailija
32/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sipsejä ja kylmää olutta kylkeen.

Vierailija
33/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivit, ne korvaa hyvin sipsit.

Vierailija
34/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista syödä hyvällä ruokahalulla ja omallatunnolla! Herkusta ei saa tulla mitään salaista pahetta, josta tuntee syyllisyyttä myöhemmin. 

Vierailija
35/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot tarvitsee rasvaa, öljyä.

Vierailija
36/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sipsit nyt niin kamalia ole. Syö korkeintaan puolet ja vähennä se määrä päivän ruokaannoksesta.

Vierailija
37/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keksisin itselleni jotain muuta tekemistä niin ettei tarvitsisi vain istua paikallaan haaveilemassa sipsistä. Tai jos päättäisin mennä ostamaan sipsiä, niin johonkin kauempaan kauppaan, ei siihen lähimpään. Joku mihin matka yhteen suuntaan reippaasti kävellen tai vauhdilla pyörällä kestää tunnin. Eli sipsinostoreissuun menisi vähintään kaksi tuntia. Siinä voi sitten miettiä että kannattiko? Mutta kuluuhan siinä jotain kaloreitakin kun urheilee kauppaan ja takaisin. Tuolloin kaikki ne sipsien kalorit ei takerru persauksiin ja vyötärölle.

Laske vaikka tällä laskurilla että paljonko sinun pitää liikkua kuluttaaksesi sen pussillisen sipsiä:

https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri

Tässä on 75 g sipsejä, eli n. 421 kcal. https://www.foodie.fi/entry/1213/sips-perunalastu-75g/6410381091063

Jotta saisin tuon kalorimäärän kulutettua, pitäisi minun (162 cm 51 kg 36 v nainen)

- Kävellä 6,4 km/h -vauhtia 1,5 h

- Hölkätä 6,4 km/h -vauhtia 1 h 15 min

- Pyöräillä n. 17 km/h -vauhtia 1 h 6 min.

Ja nuo lukemat siis, jos liikun yhtäjaksoisesti. Ei haahuilua, lepoa, hidastelua tai sitä kaupassakäyntiä välissä.

Mutta jos vähentäisin muita syömisiä ja liikkuisin jotenkin hakeakseni sen sipsipussin, niin eipä se välttämättä niin hirveästi haittaa ja kymmeniä kiloja lihota.

Mutta aloittaja taitaakin olla ikunen laihduttelija jolta kilot ei putoa millään ja tulevat heti takaisin, joten hän luovuttaa kohta muutenkin... ;) Kun sitä itsekuria ei ole ollenkaan vaan mielihaluille annetaan periksi joka päivä.

Jotkut antavat mielihaluille periksi vain yhtenä päivänä viikossa ja sitten mättävät yli sen kilokalorimäärän minkä ovat viikon aikana muussa syömisessä säästäneet, ja paisuvat kuin pullataikina...

Vierailija
38/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee uuniviipaleperunaa vähällä öljyllä+ suola ja mausteet. Korvaa shipshit.

Vierailija
39/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on jotain syödä.

Vierailija
40/66 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee viherkaalisipsejä, ovat herkullisia jopa nirson 2 vuotiaan mielestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä