Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako elatustukea takautuvasti???

Vierailija
12.07.2006 |

Exä ei suostuntu allekirjoittamaan sopimusta, eli se ei ollut voimassa kahteen kuukauteen. Voinko saada touko- ja kesäkuun tuen takautuvasti? Eihän syy ollut mun vaan tampion exän.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asianhan voi aina riitauttaa, isäni peri äidiltäni takautuvasti oikeudessa kymmenen vuoden elatustukia, jotain 30 000, mutta joutuikin sitten itse maksajaksi..

etkö saa sitä kunnan " perus elatustukea" ? (118e)

Vierailija
2/6 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatustukea ei käsittääkseni voi saada takautuvasti.

Elatusapu voidaan oikeudessa määrätä maksettavaksi takautuvasti esimerkiksi siitä päivästa alkaen kun on muutettu erilleen.

Jos taas elatusapu on jäänyt maksamatta niin asian voi viedä ulosottoon. Ota yhteyttä ulosottovirastoon ja kysy sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ainakin mulle sanottiin kunnasta aikanaan kun lapsen isä jätti maksamatta.

Vierailija
4/6 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin saavani mutta koska isän tulot olemattomat en sitä tosiaan saanut. Ihmetytti kovasti koska sehän oli menetys minulle. No, onneksi kysymys ei ollut kuin parista kuukaudesta. hengissä selvittiin. Nyt oli siis kyse tästä kaupungin maksamasta rahasta kun isällä ei tuloja

Vierailija
5/6 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa siis ei. Ex kierteli karkuun 8kk eron jälkeen ja siltä ajalta ei tukea tippunut.

Vierailija
6/6 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemiskuukautta edeltäviltä kolmelta kuukaudelta erityisillä ehdoilla. Eli jos tänään jätät hakemuksen, voit saada elokuun elatukien maksun yhteydessä tuet myös hakemiskuukaudelta eli heinäkuulta ja kolmelta edeltävältä (huhti-, touko-, kesäkuu). Riippuu vähän kunnasta miten takautuvia maksellaan. Mitä isompi kunta, sen tiukempia ovat.