Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun kyvyttömyys luottamiseen menee yli

Vierailija
15.07.2020 |

Miten opetella pois epäluottamisesta, joka menee jo sairaalloisen puolelle? Tämä häiritsee ihmissuhteitani kaikin tavoin. Vasta äskettäin olen herännyt tunnustamaan sen, että minulla on ongelma eikä muilla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/12 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee terapiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee terapiaan.

Kävin jo. Ne ei tiedä siellä. Kaipaisin enemmän vinkkejä ihmisiltä jotka ovat oikeasti onnistuneet muuttamaan tai parantamaan itseään tällä saraa.

Vierailija
4/12 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna joku esimerkki. Ei saa tuolla kuvailulla ongelmasta kiinni.

Vierailija
5/12 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ok. Minulla on hyvin kiinnostunut miesystävä plus kivoja kavereita. Epäilen ihan koko ajan heidän jokaista liikettään että ihan kohta hylkäävät ja nauravat päälle. Mieskaverini lähti juuri muutaman päivän matkalle eikä tämän vuoksi tekstaile juurikaan. Olen ihan seinillä tästä. Oletan heti saman tien että on tavannut heti ensimmäisenä matkapäivänä jonkun sielullisen universaalisen rakkautensa ja sen takia ei enää muista minua ollenkaan. Olen joskus kommentoinut hänelle tähän tyyliin ja hänen vastauksensa on ollut että omg mitä hittoa oikein puhut. Miehellä on siis tosi paljon näyttöä siitä että on jaksanut pitkiäkin aikoja roikkua minun mukana vaikka olen ihan paranoidi pelle. Minulla ei tällä hetkellä ole ollenkaan kykyä ajatella että kukaan olisi mitenkään kiintynyt minuun tai huomioisi minua valinnoissa mitenkään. Se ei ole tervettä mutta se lävistää kaiken ajatteluni ja varmaan pian tuhoaa kaikki ihmissuhteeni. Kaikella todennäköisyydellä esmes mieskaveri on tapaamassa kavereitaan matkakohteessa ja kertoo heille minusta ja ostaa jotain tuliaisia ja suhtautuu optimistisesti yhteiseen tulevaisuuteen. Mutta minä p*ska vain angstaan kotona ja oletan ettei kukaan välitä. Haluaisin vain tietää miten tätä työstetään.

Vierailija
6/12 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ok. Minulla on hyvin kiinnostunut miesystävä plus kivoja kavereita. Epäilen ihan koko ajan heidän jokaista liikettään että ihan kohta hylkäävät ja nauravat päälle. Mieskaverini lähti juuri muutaman päivän matkalle eikä tämän vuoksi tekstaile juurikaan. Olen ihan seinillä tästä. Oletan heti saman tien että on tavannut heti ensimmäisenä matkapäivänä jonkun sielullisen universaalisen rakkautensa ja sen takia ei enää muista minua ollenkaan. Olen joskus kommentoinut hänelle tähän tyyliin ja hänen vastauksensa on ollut että omg mitä hittoa oikein puhut. Miehellä on siis tosi paljon näyttöä siitä että on jaksanut pitkiäkin aikoja roikkua minun mukana vaikka olen ihan paranoidi pelle. Minulla ei tällä hetkellä ole ollenkaan kykyä ajatella että kukaan olisi mitenkään kiintynyt minuun tai huomioisi minua valinnoissa mitenkään. Se ei ole tervettä mutta se lävistää kaiken ajatteluni ja varmaan pian tuhoaa kaikki ihmissuhteeni. Kaikella todennäköisyydellä esmes mieskaveri on tapaamassa kavereitaan matkakohteessa ja kertoo heille minusta ja ostaa jotain tuliaisia ja suhtautuu optimistisesti yhteiseen tulevaisuuteen. Mutta minä p*ska vain angstaan kotona ja oletan ettei kukaan välitä. Haluaisin vain tietää miten tätä työstetään.

No just noin, järkeilemällä asiat itsellesi. Puhut vaikka ääneen niin menee paremmin perille. Tuo on hyvä että oot tiedostanut tilanteen, koska suhteessa käy raskaaksi olla jatkuvien epäilyjen alla.

Vierailija
7/12 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti jos jollain kokemusta tästä tai mitään ajatusta niin pliis apua. Tämä pilaa elämäni. ap

Vierailija
8/12 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet ryhtynyt toimeen ja oivaltamaan. Tuo on se avain. Sanoita itsellesi eli oikeasti mieti ja älä epäröi. Vaikka välillä haparoisitkin. Kyllä se siitä. Osaa päästää huonoista keloista irti ja vaihtoehtoisesti ota uusia vastaan. Ei näitä voi oikein sanoittaa toiselle. Sinä olet itse oma säveltäjäsi.

9/12 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella suuri asia on jo se, että olet tiedostanut ongelman. Pysy tietoisena siitä, eli pura ja hylkää aina ne perusteettomat uskomukset, kun mielesi lähtee niitä pyörittämään. 

Vierailija
10/12 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi oman asennoitumisen muuttaminen. Ei ehkä onnistu jollain toisella. Mutta itse pärjään ajatuksen kanssa, että jos toinen lähtee vieraisiin, sittenpä lähtee ja saa jäädä. Taksiin en ota. En enää pelkää ja kauhulla odota tilanteita, kun oletukseni on karrikoiden, että jos pettää, niin pettää. Enkä oikeasti edes usko lupauksiin ikuisesta rakkaudesta (tosin helppoa, kun ei enää ole kukaan luvannut)

Vierailija
11/12 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkan ajan pidä itsesi kiireisenä, eli keksit tekemistä ettet kokoajan tuijota puhelinta odottaen viestiä. Päätät etukäteen, milloin laitat oma-aloitteisesti viestiä ja pysyt siinä. Opettele arvostamaan itse itseäsi. Opettele luottamaan siihen, että elämä kantaa ja vaikka miesystäväsi sinut jättäisi, ei maailmasi siihen kaadu. Hän ei ole ainut hyvä mies maailmassa, ja jos sinua pettäisikin/ jättäisi, löydät kyllä uuden.

Vierailija
12/12 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannnattaa miettiä että mitä luottamus tarkoittaa. Minuusta se että ihminen on ennemmin kriittinen kuin liika sinisilmäinen on parempi koska lämmmin käsi ja olalle taputtelu antaa hetken muttta realiteeetti on esim ne menetet miljoooonat.