Kunka monta kesäjuhlamekkoa sinulla on?
Moni on täällä valittanut, että kesäjuhlien vaatteisiin menee tolkuttomasti rahaa. Minä laskin, että kaapistani löytyy kaikkiaan 19 kesä juhliin sopivaa mekkoa, joista 13 on sellaisia, jotka voisin ihan tosissani kuvitella laittavani päälle tämän kesän juhliin. Voisin siis helposti mennä kaikkiin tänä kesänä tiedossa oleviin valmistujaisiin, häihin ja ristiäisiin eri mekossa. Syy valinnan varaan on, että olen teinivuosista asti ollut suunnilleen saman kokoinen ja mahdun edelleen esim. melkein 15 vuotta vanhaan rippimekkooni (joka on muuten erittäin siisti ja kaunis, voisin hyvin pukeutua siihen tänäkin kesänä). Ilmeisesti olen kuitenkin aika onnekas poikkeus.
Kommentit (11)
Kehujako odotat vai mikä on pointtisi? Aika huono on itsetunto jos täältä pitää niitä kerjätä. Kun täällähän kaikki on kauniita, hoikkia ja rikkaita.
Mulla taitaa olla neljä. Oma lakkiaismekko ja vuotta vanhempien lakkiaisiin ostettu mekko. Sitten yksi kesäisempi kotelomekko ja yksi Citymarketista hankittu kesämekko ;-)
No muutama löytyy ja asusteita ja kenkiäkin on riittävä kokoelma. Rippimekkoani olen jo kierrättänyt kivasti; menin se päällä naimisiin :D
OIkein juhlavia on 3 kpl eli jos mies pukeutuu frakkiin, on minulla siihen vierelle sopiva asu. Sitten on noin 5 kpl häihin jne. sopivia juhlavia asuja, kotelomekkotyylisiä. Kaapista löytyy myös ainakin 10 sellaista leninkiä, joissa voi mennä rippi- ja yo-juhliin,synttäreille jne.
Eli suunnilleen yhtä paljon niitä näyttää olevan kuin ap:lla.
No lähinnä oon tässä vaan ihmetelly sitä, eikö muilla ihmisillä tosiaan ole vanhoja kesämekkoja ollenkaan. Itse tykkään kuitenkin sen verran shoppailusta, että ostan suunnilleen joka kesä yhden tai kaksi uutta mekkoa. Mainitsin tuon rippimekon sen takia, etten halunnut antaa sellaista kuvaa, että ostelen kymmenittäin mekkoja joka vuosi. Tosin kieltämättä olen aika ylpeä, että 8 kk synnytyksestä vanhat vaatteet istuu taas.
-ap
Kaksi, toinen neulottu käsin. Toinen on ihan uusi. Ostan uuden sitten kun entinen antaa olla pois muodista ja tulee tarve. En pidä mekoista ja juhliakaan ei ole kuin kerran vuodessa, tai enintään kaksi. Lakkiaisia joka toinen vuosi, sitten joskus häitä ja synttäreitä. Rippijuhlia ei meidän suvussa erityisemmin ole ja niin nuoria ei olekaan enää monta.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 18:22"]
Kaksi, toinen neulottu käsin. Toinen on ihan uusi. Ostan uuden sitten kun entinen antaa olla pois muodista ja tulee tarve. En pidä mekoista ja juhliakaan ei ole kuin kerran vuodessa, tai enintään kaksi. Lakkiaisia joka toinen vuosi, sitten joskus häitä ja synttäreitä. Rippijuhlia ei meidän suvussa erityisemmin ole ja niin nuoria ei olekaan enää monta.
[/quote]
Niin siis ostan mekon n. 5 vuoden välein ja vanhanaikaiset vien kierrätykseen. Ei todellakaan ole kaapissa mekkoja. Mitään oikein juhlavaa ei ole, vaan nämä ovat sellaisia, joilla voi mennä häitä ja lakkiaisia. Ei ole tarvetta oikein juhlavalle, sillä en käy sellaisissa juhlissa. Kotelomekot näyttävät päälläni kauheilta, vaikka olenkin hoikka. Ne ei vaan minun rumille säärille sovi. Unohdin mainita, että minulla on juhlavia housuja ja puseroita parit + jakku, mutta ne eivät käy oikein kuumalla.
Nolla kappaletta, eikä enempää ole tulossa ihan pian. Nuorena oli pari kappaletta mekkoja, mutta nyt en ole pitänyt hameita tai mekkoja vuosiin.
Kolme mekkoa erityisesti kesäjuhliin, varmaankin tusinan verran mekkoja, joita voisin pitää kesäjuhlissa. Arvostan kauneutta ja kauniita vaatteita mutta myös monikäyttöisyyttä ja kestävää laatua.